طراحی ویلای مدرن

در طراحی ویلا ها و دیگر بناها در معماری سبک های گوناگونی وجود دارد. از پر طرفدار ترین و پر کاربرد ترین این سبک ها می توان به سبک مدرن اشاره داشت.در این مقاله قصد داریم شما را با طراحی ویلای مدرن اشنا کنیم.

ساخت و طراحی ویلای مدرن می تواند به گونه ای صورت بگیرد که در بهره وری انرژی به شما کمک کند و بتوانید با استفاده از مواد و تجهیزات ساختمانی که معمولا در دسترس هستند و راهبردهای طراحی ویلای مدرن و ساخت ویلا یک ویلای جدید و مقرون به صرفه داشته باشد.

ویژگی های طراحی ویلای مدرن:

• استفاده از خطوط های صاف و بدون شکستگی

• تا حد ممکن استفاده از رنگ های خنثی و تک رنگ در دکوراسیون کردن فضاها

• تا جای ممکن دکوراسیون و چیدمان وسایل به صورت کاملا کاربردی

• وجود نظم و ترتیب در فضا ها و چیدمان ها

اصول طراحی ویلای مدرن

امروزه با توجه به مشغله ها و زندگی در شهر های بزرگ، مردم از لذت بردن در طبیعت تقریبا محروم شده اند. به همین دلیل است که، علاقه مند به داشتن ویلایی خارج از شهر و به دور از دود و الودگی هستند. طراحی ویلای مدرن به دور از هر گونه تجملاتی و با به وجود اوردن فضایی دلباز در عین سادگی، موجب ایجاد احساس ارامش در افراد می شود. از طرحی ورودی های تعریف شده با فرورفتگی باعث به وجود امدن نماهایی سه بعدی و جذاب در این سبک می شود. همچنین این طراحی موجب می شود تا نور افتاب به طور مستقیم به ورودی و بازشو های ویلا نتابد.

اصول طراحی ویلای مدرن در بخش داخلی

برای طراحی داخلی این ویلاها معمولا از سقف هایی به ارتفاع بزرگ استفاده می کنند. یکی از مهم ترین نکاتی که باید رعایت شود جداسازی قسمت های خصوص و عمومی ویلاست که باید حتما به صورت اختصاصی و توسط هنر معماری از همدیگر جدا شود و زمانی که مهمانی به داخل ویلا می آید احساس بدی نسبت به استفاده از مکان های خصوصی صاحب ملک نداشته باشد.

نکته ای که امروزه در اصول طراحی ویلای مدرن در بخش داخلی زیاد بدان توجه می شود استفاده از کمدهای زیبا با جنس MDF و درب باز شو است که می تواند چهره ویلا را در بخش داخلی به کلی تغییر دهد. این نکته نیاز به طراحی دکوراسیون و خلاقیت طراح را دارد که بخواهد چگونه از این کمدها برای ویلا استفاده کند. بهره گرفتن از ویوی بیرون ویلا به طوری که حداقل غروب خورشید را بتوانیم در داخل ویلا نگاه کنیم نیز می تواند پارامتری تاثیر گذار در جهت اصول طراحی ویلای مدرن در بخش داخلی باشد.

طراحی دکوراسیون داخلی ویلای مدرن

طراحی دکوراسیون داخلی ویلای مدرن باید از اصول و سبک مدرن پیروی کند. در سبک مدرن همه چیز بر پایه ساده سازی جلو رفته و همین مسئله باعث می شود که محیط داخلی در عین زیبایی، ساده و بدون هیچ گونه شلوغی به نظر برسد. جالب است بدانید که مواد و لوازم مورد استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی ویلای مدرن اگر چه ظاهرا ساده و بی نقش به نظر می رسند اما زمانی که در قالب چیدمان در کنار یکدیگر قرار می گیرند، نمایی بسیار زیبا و شکیل را ایجاد خواهند کرد.

معیارهای مهم در طراحی دکوراسیون داخلی ویلای مدرن:

1- در ابتدا به همخوانی رنگ عناصر به کار رفته در دکوراسیون داخلی ویلای مدرن توجه داشته باشید. تضاد رنگی نباید به گونه ای باشد که منجر به ایجاد انرژی منفی در محیط شده و همچنین چشم های شما را اذیت کند.

2- همان گونه که می دانید در سبک مدرن باید از وسایلی استفاده نمود که ساده بوده و نقوش پیچیده ندارند لذا در انتخاب اجزای دکوراسیون داخلی ویلای مدرن حتما به این مسئله توجه داشته باشید.

3- از طرف دیگر توجه داشته باشید که ساده بودن دکوراسیون داخلی ویلای مدرن نباید شما را به افراط در این زمینه سوق دهد. سادگی بیش از حد نیز محیط را بی روح می کند. توصیه می شود که در این مورد نیز اعتدال را رعایت کرده و سعی کنید سادگی را بیشتر در طرح عناصر دکوراسیون دنبال کنید.

4- در طراحی دکوراسیون داخلی ویلای مدرن باید به طراحی آشپزخانه نیز توجه داشته باشید را که نمای آن از داخل سالن هویداست. لذا دقت کنید بین طراحی رنگ و سبک چیدمان سالن و آشپزخانه هارمونی وجود داشته باشد.

اصول طراحی ویلای مدرن در بخش خارجی 

اما پس از انجام دادن اصول طراحی ویلای مدرن در قسمت داخلی، نوبت به بخش خارجی آن می رسد قسمتی که از اهمیت زیادی برای افزایش نشاط و شادی ساکنین برخوردار است و اگر این اصول به درستی رعایت نشود نمی توان انتظار یک ویلای مدرن داشته باشیم. بخش خارجی ویلا باید به گونه ای طراحی شود که متناسب و همزاد با بخش داخلی آن باشد به صورتی که تمامی اصول طراحی ویلای مدرن در بخش خارجی بایستی رعایت شود.

به فرض مثال باید چیدمان درست و مناسبی در خصوص استفاده از باربیکیو و آلاچیق های حیاط ویلا داشته باشیم که هم به ویلا بیاید و هم این که ساکنین آن به راحت ترین شکل ممکن بتوانند از آن استفاده کنند.چینش گل و گیاه با توجه به موقعیت جغرافیایی ویلا نیز از مهم ترین اصول طراحی ویلای مدرن به حساب می آید و اگر از گل و گیاهی استفاده کنیم که به آب و هوای منطقه نخورد و یا از لحاظ زیبایی تاثیری در بخش خارجی ویلا نداشته باشد به دغدغه ای مهم برای صاحب ملک تبدیل می شود.

اصول طراحی ویلای مدرن در قسمت خارجی ویلا، مهم ترین نکته جانمایی درست المان هایی که قرار است در بخش داخلی ویلا مورد استفاده قرار گیرد. زمانی که این المان ها به صورت درست و صحیح در ویلا مورد استفاده قرار می گیرد، ساکنین ویلا زمانی که به بخش خارجی آن میرسند احساس آرام و لذت بخشی را خواهند داشت و زمان زیادی را در آن جا سپری می کنند.

اما آخرین نکته در خصوص اصول طراحی ویلای مدرن، توجه زیاد به نورپردازی های زیبا چه در خارج و چه در داخل ویلاست. قسمت جدایی ناپذیر یک ویلای مدرن است. بهتر است در قسمت خارجی و بر روی پنجره های مربوط به ویلا از نورپردازی زیبا به همراه گل و گیاه استفاده کنیم که قسمت خارجی ویلا را به صورت شگفت انگیزی زیباتر می کند.

عایق بندی ویلا در طراحی ویلای مدرن : 

عایق بندی راهبرد مقرون به صرفه برای ذخیره انرژی می باشد. مدل سازی انرژی،می تواند به شما در بهبود سطح عایق برای سقف، دیوارها و کف های ویلا کمک کند. در طراحی ویلای مدرن پنجره ها به صورت دوجداره طراحی و نصب می شوند، که در فصل های گرم از خروج سرما و در فصل ها سرد از خروج گرما جلوگیری کند. فن آوری پنجره به سرعت در زمینه طراحی ویلای مدرن در حال بهبود است. در بعضی شرایط آب و هوایی، ممکن است پنجره های پیشرفته دو جداره باشند، در حالی که در شرایط دیگر ممکن است پنجره های سه جداره برای ویلا انتخاب شوند.

روشنایی مناسب در طراحی ویلای مدرن : 

صرفه جویی در مصرف انرژی برای روشنایی، در حالی که بهینه سازی نور برای ساکنان، باید در نظر گرفته شود یک ویژگی مهم در طراحی ویلای مدرن است. چراغ های LED مناسب برای طراحی ویلای مدرن هستند. آنها انرژی بیشتری نسبت به CFL ها دارند که جیوه ندارند. علاوه بر این، آنها می توانند نیازهای مختلف نور را از نور سفید بسیار روشن به نور نرم و گرم برآورده کنند. انتخاب چراغ های مناسب برای ا طراحی ویلای مدرن ، مکان یابی چراغ ها به طور استراتژیک و استفاده از نور طبیعی به طور موثر ممکن است و به طرز چشمگیری می تواند انرژی مصرفی ویلا را کاهش دهد.

طراحی ویلای مدرن و انتخاب لوازم الکترونیکی با کارایی بالا:

در یک ویلا، تنها بیش از 40٪ از مصرف انرژی به دلیل گرمایش و خنک کننده صورت می گیرد، بنابراین، انتخاب لوازم انرژی کارآمد و مدیریت بار الکترونیکی ضروری است. به دلیل اتلاف انرژی غیرقابل پیش بینی ناشی از لوازم داخل ویلا، در طراحی ویلای مدرن سعی می شود از جایگزین های مناسب استفاده شود. برای مثال خشک کن های استاندارد الکتریکی مقدار قابل توجهی انرژی را صرفه جویی می کنند. مثال دیگر ماشین ظرفشویی است. ماشین ظرفشویی از یک برندهای معتبر با صرفه جویی در مصرف انرژی کمک شایانی به شما در صرفه جویی انرژی و هزینه میکند. در انتها نحوه استفاده از وسایل ویلا میتواند تاثیر زیادی داشته باشد. ممکن است به علت ناآگاهی و عدم درست استفاده از وسایل، انرژی بیشتری را مصرف کنند. 

استفاده از خورشید به عنوان انرژی های تجدید پذیر در طراحی ویلای مدرن: 

در طراحی ویلای مدرن ازپانل های فتوولتائیک خورشیدی (PV) که به شبکه متصل هستند استفاده می شود، که در حال حاضر به عنوان یکی از مقرون به صرفه ترین انرژی تجدید پذیر برای یک ویلا، ارائه می شود. آنها می توانند تمام نیازهای انرژی یک خانه را شامل سیستم های نورپردازی، گرمایش و خنک کننده را پوشش دهند. با این حال، آنها گرانترین اجزای ویلا هستند. اما در طراحی ویلای مدرن استفاده یک بار از پانل ها برای صرفه جوی در انرژی طولانی مدت به کار گرفته می شود. 

موارد دیگری مانند انتخاب تهویه مناسب، تجیزات گرمایشی و خنک کننده، سطح امنیت ویلا و … وجود دارد که در طراحی ویلای مدرن در نظر گرفته می شود. طراحی ویلای مدرن مجموعه ای از انتخاب هاو طراحی ها می باشد که در حین زیبا و شیک بودن از نظر هزینه و مالی مقرون به صرفه بوده و بتواند زیبایی و راحتی ویلا را بالا ببرد.

ایده های طراحی ویلای مدرن:

• احترام گذاشتن به محیط زیست و طبیعت، و محیط بیرامون ویلا

• به وجود اوردن احساس ارامش در فضاهای داخلی ویلا

• وجود سادگی، خالص بودن و روشن بودن فضاهای طراحی شده 

• به وجود اوردن احساس خلوت و تنهایی و همچنین تعلق خاطر به ویلا

• احساس خاطره انگیز بودن فضاهای طراحی شده

• توجه کامل به سادگی و نور گرایی بودن بنا

• دکوراسیون داخلی در طراحی ویلای مدرن

• برای کف پوش های ویلا در طراحی ویلای مدرن از مصالح طبیعی استفاده کنید. پارکت های از جنس چوب، از مصالح طبیعی هستند که به عنوان کف پوش در ویلاها به سبک مدرن مورد استفاده قرار می گیرند. و موجب تعادل کف پوش ها در کنار رنگ های موجود در دکوراسیون داخلی می شوند. یکی دیگر از مصالح پر کاربرد کف پوش در طراحی ویلای مدرن استفاده از سرامیک ها است.

•از تو رفتگی و بیرون امدگی اضافی در طراحی داخلی جدا خودداری شود. و تا حد ممکن از خطوط صاف و فضاهای فاقد شکستگی در طراحی ویلای مدرن استفاده شود.

• استفاده از مبلمان ساده و زیبا

•برای استفاده از وسایل تزئینی مانند چراغ خواب ها، نرده ها، دستگیره کابینت ها و کلید پریز های برق معمولا از وسایل درخشان با رنگ های سیلور استفاده می شود.

•در طراحی ویلای مدرن، طراحی پلان ها کاملا به صورت باز و به شکل های با ثبات مانند مستطیل و مربع صورت می گیرد. اینگونه فضا ها بسیار بزرگ تر از اندازه واقعی خود دیده می شوند.

•از یک تضاد در مرکز دید استفاده کنید. به طور مثال در بالش های رنگی در کنار تلویزیون، در مقابل رنگ طوسی و خنثی مبل ها استفاده کنید. و یا در بالای مبل ها از یک تابلوی نقاشی با رنگ های جیغ استفاده کنید.

ویژگی های نما در طراحی ویلای مدرن:

از انجایی که ویلا ها بیشتر از فضاهای بسته، دارای فضاهای نیمه باز و باز هستند. از بازشو های بزرگ در ورودی ها استفاده می شود. تا ارتباط فضای داخلی و طبیعت قطع نشود. طرحی پلان و فرم مناسب در جذابیت نمای بیرونی ویلا کاملا تاثیر گذار است. به طور کلی اینگونه می توان بیان کرد. که هر چه فرم ویلا جذاب تر طراحی شود. نماهای ویلا نیز جذاب تر خواهند بود. 

در نمای ویلا از یک جنس و رنگ مصالح استفاده می شود. که با توجه به اقلیم منطقه باید ان را انتخاب کرد. با توجه به بافت منطقه و خطوط اسمان باید نما را طراحی کرد. برای ساخت نما بهتر است از مصالح با کیفیت و مقاوم استفاده شود. معمولا در طراحی ویلای مدرن از نماهای تماما سفید و پنجره های قدی استفاده می شود. از مهمترین موارد در طراحی ویلای مدرن و نمای ان توجه ویژه به نور پردازی بنا است.

به طور مثال در طراحی ویلای مدرن از پنجره هایی با ارتفاع زیاد استفاده می شود. و به عنوان نقطه ای مرکزی، پنجره ها به صورتی قرار می گیرند که، بیشترین دید کامل را بر روی باغ و یا فضای سبز ویلا داشته باشند.

گروه مهندسی معماری و طراحی داخلی نگین صدری با بررسی برترین مصالح دنیای مدرن؛مدرن ترین ویلا ها را طراحی و پرو‍‍‍‍‍ژه های شما را انجام می دهیم.

گروه مهندسی معماري و طراحي داخلي نگين صدري
•طراحي داخلي •طراحي نما
•طراحي محوطه
•دكوراسيون •بازسازي
•فرنيش و چيدمان لوكس
٠٩١٢٨١١٣٨٥٦


Negin sadri architectural group
•interior design
•exterior design
•renovation
•decoration
Telegram / call 00989128113856 095

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Open chat
سلام به خدمات طراحی ما نیاز دارید ؟
گروه مهندسی معماری نگین صدری
سلام جهت مشاوره طراحی با ما در ارتباط باشین