طراحی ویلای کلاسیک

ویلا‌های کلاسیک جزو سبک‌هایی می‌باشد که از زمان‌های قدیم به خاطر ویژگیهایی که دارد توسط عموم مردم مورد توجه قرار گرفته است. ستونهایی با ارتفاع زیاد، مجسمه‌هایی تزئینی، سرستون، طاق‌های بلند، قوس‌های زیبا، تزئینات از ویژگیهایی است که جلب توجه می‌کند. در طراحی ویلای کلاسیک تنوع متریال استفاده شده، طراحی نما نسبت به طراحی ویلا‌های دیگر کمتر می‌باشد; و بیشتر از سنگ که برای نمای‌های کلاسیک مناست تر است استفاده می‌شود.

ویژگی‌های ویلاهای کلاسیک

تقارن

در طراحی ویلا کلاسیک همه چیز در تقارن و نظم است و تعادل را در همه قسمت‌های آن می‌توان مشاهده کرد.
فرشها، مبلمان، تابلوهایی که بر روی دیوار قرار دارند، نقش و نگار‌های سقف و دیوار، همه و همه در توازن و تعادلند.
برخی ممکن است این شیوه را دوست نداشته باشند و به سبک‌های مدرن و تلفیقی علاقه بیشتری داشته باشند; چرا که روحیه تنوع طلبی دارند; اما اگر شما فردی هستید که بیشتر خواهان نوعی آرامش هستید، و در این نوع از ویلا‌های احساس آرامش بیشتری می‌کنید، احتمالا ساخت یک ویلای کلاسیک مناسب شما خواهد بود.

حاشیه‌های نرم

در طراحی سنتی معمولا از زاویه‌های تیز پرهیز می‌شود; و سعی بر این است که تا حد ممکن از خطوط منحنی استفاده شود; چرا که حس آرامش در آنها بیشتر است.
در اینگونه از دکوراسیونها بالشتکها و مبلمان گرم و نرم به نظر می‌رسند و خطوط تیز ندارند و کوسن‌ها در این نوع از دکوراسیونها به تعدد به کار رفته است; تا به فضا حال و هوایی کلاسیک ببخشند.

رنگها محافظه کارانه اند

در طراحی ویلاهایی که به شیوه  کلاسیک انجام می‌شوند، بر خلاف ویلا‌های مدرن بیشتر از رنگ‌های خنثی استفاده می‌شود; که از لحاظ روانشناسی حس ظرافت، رسمیت، قابل اعتماد بودن و قدرت را بر انگیخته خواهد کرد. رنگهایی از قبیل مشکی، سفید، قهوه ای شیری، برنزی و طلایی از جمله رنگ‌های خنثی می‌باشند که در طراحی‌های کلاسیک به کار می‌روند.

استفاده از چوب و ظاهر آن

در طراحی ویلای کلاسیک از چوب و مظاهر چوب، نظیر رنگ قهوه ای استفاده می‌شود; و ممکن است که نرده‌ها، سقف، و به طور کلی نمای ساختمان از چوب درختان مختلفی استفاده شود; که سبب می‌شود که روحی گرم و جذاب بر فضا حکم رانی کند و به فضا حالت دنج و راحتی ببخشد.

فرش‌های سنتی

در دکوراسیون داخلی خانه‌هایی که به سبک سنتی ساخته می‌شوند; معمولا از فرش‌های دستباف و سنتی استفاده می‌شود; و فرشهایی که با نخ‌های پلاستیکی و همانند آن هستند، در اینگونه از خانه‌ها به چشم نمی‌خورد.

طرح و الگو‌های کلاسیک

طرح‌های شطرنجی، راه راه و گلدار که در طراحی فضای داخلی ویلا و خارجی ویلاهای کلاسیک به کار می‌روند; از مشخصه‌های سبک کلاسیک است.
در طراحی داخلی این گونه از ویلاها از پرده‌ها و پارچه‌های راه راه و پارکت‌هایی با طرح‌های منظم و حساب شده استفاده می‌شود.

قرنیزها و گچ کاری‌های زیبا

ویلا‌های کلاسیک دارای گچ کاری و قرنیزها با جزییات زیبا و قدرتمند، همراه با رنگ‌های کلاسیک و معمولا به رنگ سفید و عاجی هستند.
البته این به این معنا نیست که لازم است حتما قرنیز‌ها و گچ کاری‌ها سنتی طراحی شوند; اما لازم است که عنصر تعادل که مشخصه یک طراحی کلاسیک است، در آن رعایت شود.

اصول طراحی ویلای کلاسیک:

اولین گام در ارتباط با اصول طراحی ویلای کلاسیک مطالعات اولیه در خصوص چگونگی درست به انجام رساندن پروژه است. هر معمار بایستی طبق مقررات ملی ساختمان به این اصول توجه کند و در این زمینه اعمال سلیقه های شخصی زیان های جبران ناپذیری را می تواند به سازه وارد کند. بخش های مربوط به این قسمت شامل مقررات در ارتباط با شیب زمین و جنس خاک بایستی به درستی رعایت شود. هم چنین ساختن سقف ویلا به سبک شیب دار و یا ساده می تواند یکی از موضوعات اصلی مربوط به مطالعات اولیه ساختمان باشد. دومین و مهم ترین گام در خصوص اصول طراحی ویلای کلاسیک، تهیه نقشه و پلان است. این نقشه و پلان باید منحصر بفرد بوده و توسط خلاقیت فردی معمار طراحی شود. دقت داشته باشید که استفاده از نقشه و پلان آماده ارزش کاری را به شدت پایین می آورد و چه بسا در مرحله اجرایی ویلا اجرا سازی این پلان با مشکل مواجه شود. اشکالی ندارد که در طراحی پلان و نقشه طراح از سبک های قدیمی الهام بگیرد اما تبعیت کردن صفر تا صد از این پلان ها منجر به کاهش نوآوری در طراحی ویلای کلاسیک می شود.

اصول طراحی ویلای کلاسیک برای دکوراسیون داخلی 

در قسمت داخلی ویلا بایستی از کف پوش و پارکت های چوبی مدرن استفاده شود. دقت داشته باشید رنگ پارکت باید حتما به رنگ دیوار و سقف ویلا بیاید. این نکته بسیار از اهمیت زیادی برخوردار است که در تعریف ویلای کلاسیک بایستی شرایطی فراهم شود که رنگ های قسمت داخلی ویلا به همدیگر بیایند. در نظر گرفتن همین نکات ریز منجر به بهترین طراحی ویلای کلاسیک می شود و در این رابطه باید حتما از کارشناسان و معماران باتجربه مشورت گرفته شود.

اما دومین نکته در خصوص بهترین طراحی ویلای کلاسیک، جداسازی قسمت های عمومی و خصوصی ویلاست به نحوی که برای مسافران ویلا استفاده از قسمت های عمومی ویلا امکان پذیر باشد و تنها بخش های خصوصی ویلا برای افراد و ساکنین اصلی ویلا، مورد استفاده قرار بگیرد.

سومین نکته در خصوص بهترین طراحی ویلای کلاسیک در بخش داخلی ویلا، چیدمان درست اتاق های خواب، پذیرایی، آشپزخانه و سرویس های بهداشتی است. دقت داشته باشید که اگر چیدمان درستی در این باره گرفته نشود منجر به بروز احساس افسردگی و کسالت آوری در داخل ویلا می شود و این اصلا برای ساکنین ویلا خوب نیست. همیشه باید چیدمان قسمت های داخلی ویلا بر اساس استاندارد های روز علم معماری صورت بگیرد تا بتوان از نور خورشید و غروب و طلوع آن حداکثر استفاده را برد. حتی الامکان بایستی نور خورشید از پنجره اتاق پذیرایی ویلا دیده شود.

اصول طراحی ویلای کلاسیک برای بخش خارجی 

راهنمایی در خصوص اصول طراحی ویلای کلاسیک اول در بخش داخلی ویلا اتفاق می افتد و سپس در بخش خارجی آن. بخش خارجی هم به اندازه زیادی قابل اهمیت است، زیرا فرد از بیرون می خواهد به ویلا نگاه کند و اگر شکل ظاهری ویلا شکیل نباشد نمی توان آن را در زمره ویلای کلاسیک به حساب آورد، حالا هر چقدر قسمت داخلی ویلا کلاسیک باشد و این که از تمامی اصول و قواعد معماری در ساخت داخلی ویلا استفاده شده باشد. سبک های متنوعی از اصول طراحی ویلای کلاسیک برای بخش خارجی آن موجود است که همگی این موارد بستگی به یک شرط دارد و آن ایجاد ساختاری منظم در به کارگیری هندسه های تلفیقی در ساختار خارجی ویلا. بهره بردن از سبک های معماری نوین در بخش خارجی ویلا می تواند به جذابیت کار کمک می کند و در این راستا بهتر است که معمار و طراح پروژه با تمامی این سبک ها آشنا باشد تا بتواند بهترین و مناسب ترین سبک معماری را در نمای خارجی ساختمان به کار ببرد.

حتما ویلاهای کلاسیک باید حیاط و یا پارکینگ داشته باشد و بخشی از متراژ زمین بایستی به این محیط اختصاص یابد. محیطی که در تعیین چشم انداز نهایی ویلا تاثیر گذار است و یکی از شرط های اصلی برای خواندن ویلای کلاسیک به شمار می رود.

سبک های متنوعی از اصول طراحی ویلای کلاسیک در کشورهای پیشرفته به وجود آمده است و جهت آشنایی با این سبک ها می توانید در این زمینه ارتباط بگیرید.

گروه مهندسی معماری و طراحی داخلی نگین صدری با بررسی برترین مصالح کلاسیک؛کلاسیک ترین ویلا ها را طراحی و پرو‍‍‍‍‍ژه های شما را انجام می دهیم.

گروه مهندسی معماري و طراحي داخلي نگين صدري
•طراحي داخلي •طراحي نما
•طراحي محوطه
•دكوراسيون •بازسازي
•فرنيش و چيدمان لوكس
٠٩١٢٨١١٣٨٥٦


Negin sadri architectural group
•interior design
•exterior design
•renovation
•decoration
Telegram / call 00989128113856 095

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Open chat
سلام به خدمات طراحی ما نیاز دارید ؟
گروه مهندسی معماری نگین صدری
سلام جهت مشاوره طراحی با ما در ارتباط باشین