نحوه ی انتخاب لوستر

انتخاب لوستر مناسب

هدف:

اگر لوستر شما فقط برای تأمین زیبایی منزل تهیه می شود، میزان نوردهی و تعداد لامپ های آن تأثیر زیادی روی انتخاب شما ندارد، در این حالت به راحتی می توانید مطابق سلیقه ی خود لوستر مناسبی را خریداری کنید.

اما زمانی که لوستر برای تأمین روشنایی منزل یا محل کار خریداری می شود، قضیه کمی پیچیده تر است. در این حالت حتی توجه به رنگ لوستر نیز می تواند از موارد مهم تلقی شود.برای این مورد بهتر است به تعداد لامپ ها، سر بالا یا سر پایین بودن حباب های لوستر، میزان نوردهی، سایز لامپ ها و حتی رنگ لوستر دقت کنید

اندازه لوستر:

بزرگی و کوچکی لوستر انتخابی‌تان کاملا بستگی به فضای نشیمن‌تان دارد. در فضاهای بزرگ دست‌تان برای تعیین اندازه لوستر باز است و در عوض برای فضاهای کوچک باید لوسترتان شاخه‌ها و چراغ‌های کمتری داشته باشد؛ چون اگر نور و روشنایی‌تان زیاد باشد، مجبور می‌شوید بعضی از لامپ‌ها را باز یا خاموش کنید که این کار جلوه زشت و نازیبایی به آن می‌بخشد.

برای اینکه بدانید چه لوستری و با چه ابعاد و اندازه‌ای برای منزلتان مناسب است، متر و معیاری کلی هم وجود دارد:

راه ساده برای تعیین اندازه لوستر این است که طول و عرض اتاق را بر حسب فوت (برای تبدیل متر به فوت ، متر را در ۳.۳ ضرب کنید) با هم جمع کنید. این عدد قطر لوستر شما بر حسب اینچ خواهد بود. برای مثال لوستر مناسب برای یک اتاق ۴ در۳ به این صورت محاسبه می‌شود. (هر اینچ برابر ۲.۵۴ سانتی‌متر است). اینچ ۲۳.۱=۳.۳×(۳+۴) که معادل تقریبی ۶۰ سانتی‌متر است.

توجه به رنگ ها در لوستر:

رنگ، مدل و سبک لوستر باید هماهنگ با سایر وسایل خانه در نظر گرفته شود. توجه کنید لوستر انتخابی‌تان جدید، به روز و زیبا باشد و در عین حال با چند مدل دکوراسیون همخوانی داشته باشد تا اگر پرده و مبلمان‌تان را عوض کردید، مجبور به تعویض لوسترتان نشوید.

رنگ در لوستر

سادگی و استاندارد بودن لوستر:

هنگام انتخاب لوستر حتما دقت کنید حباب‌های استاندارد و تا جای ممکن ساده‌ای داشته باشد. درواقع حباب‌های لوستر باید طوری باشد که اگر خدایی ناکرده یکی از آنها شکست، نمونه مشابه آن قابل تهیه از بازار باشد و به خاطر آن مجبور به تعویض کل لوستر نشوید. یک دلیل دیگر برای سادگی حباب‌ها هم اینکه نظافت و گردگیری‌شان راحت و بدون دغدغه باشد؛ خلاصه اینکه لوستر خوب لوستری است که هم تک و خاص بوده و هم اندازه و شکل حباب‌هایش استاندارد و به روز باشد.

سبک لوستر:

 هنگام انتخاب لوستر سبک دکوراسیون‌تان را در نظر بگیرید. لوسترهای کوچک و اسپرت که غالبا روشنایی کمتری دارند و در ترکیب‌شان فلز یا چوب به کار رفته مناسب خانه‌های مدرن هستند و در مقابل لوسترهای بزرگ، کلاسیک و پرنور که معمولا بلوری و کریستال هستند، هماهنگی بیشتری با دکوراسیون و سبک چیدمان خانه‌های سنتی دارند. به یاد داشته باشید هماهنگی آباژورها با نوع لوستر هم در زیبایی فضای‌تان خیلی موثر است. اگر در فضای پذیرایی‌تان از آباژورهای پایه‌دار یا رومیزی با پارچه‌هایی با طراحی مدرن استفاده کرده‌اید، باید از لوستری مدرن که طراحی زیبا و خاص دارد، کمک بگیرید.

سبک لوستر

تعداد لوستر:

اگر فضای پذیرایی‌تان کوچک و جمع‌وجور است باید لوسترتان را طوری انتخاب کنید که اندازه و میزان نور آن برای کل فضای‌تان کافی باشد اما اگر فضای پذیرایی‌تان بزرگ و جادار است، کمک گرفتن از چند لوستر کوچک به جای یک لوستر بزرگ فوق‌العاده زیباست.

لامپ های لوستر:

انتخاب رنگ لامپ و نورپردازی فضا هم در زیباسازی محیط خیلی مهم است. حتما از لامپ‌های آفتابی و مهتابی در کنار هم برای نورپردازی استفاده کنید تا هم نور یک‌رنگ لوستر چشم‌تان را ناراحت نکند و هم رنگ دکوراسیون منزل‌تان تحت تاثیر قرار نگیرد.

تنظیم نور و روشنایی لوستر:

روشنایی و نور کم یا زیاد هردو به یک اندازه در فضای منزل اشتباه و ناراحت‌کننده است. پیشنهاد می‌کنیم از کلیدهای تنظیم‌کننده نور برای لوسترتان استفاده کنید. با این کار هم به دلخواه می‌توانید نور فضای‌تان را زیاد و کم کنید و هم در مصرف برق صرفه‌جویی می‌شود.

لوستر باید چه فضایی را روشن کند؟

1-          میزان نوردهی لوستر با توجه به تعیین هدف از خرید لوستر

2-          تناسب لوستر با محیطی که قرار است لوستر در آن قرار بگیرد

نور و روشنایی لوستر

خرید لوستر برای اتاق خواب و اشپزخانه:

انتخاب لوسترهایی که چوب در طراحی آنها به کار رفته تناسب خیلی زیادی با فضای آشپزخانه و اتاق خواب دارد؛ چون در هر دوی این فضاها به میزان زیادی چوب مصرف شده و هماهنگی لازم بین فضا و لوستر صورت می‌گیرد. نکته دیگر اینکه برای اتاق خواب لوستری انتخاب کنید که نور آن رو به سمت بالا باشد تا روشنایی کاملا ملایم به محیط خواب شما تابانده می‌شود و برای آشپزخانه لوستری با شاخه‌های رو به پایین تهیه کنید تا بیشترین نور ممکن به فضا برسد و امورات این قسمت حساس خانه با دقت و ایمنی لازم صورت پذیرد. 

خرید لوستر برای اتاق نشیمن و پذیرایی:

بهتر است برای پذیرایی و فضاهای نشیمن بزرگ از لوستر های بزرگ و حجیم و برای نشیمن های کوچک تر از لوستر های کم حجم و سبک تر استفاده شود. معمولاً خرید لوستر های حبابی برای این فضا ها متداول نمی باشد و نمای زیبایی به این فضا ها نمی دهند.

برای انتخاب نوع سبک لوستر برای این فضا ها، سعی کنید نوع دکوراسیون منزل خود را ارزیابی کنید. غالبا لوستر های فلزی و اسپرت که اغلب کوچک بوده و نور کم تری دارند، مخصوص خانه های مدرن و لوستر های شیشه ای، برنزی و … که بزرگ و بسیار پر نور هستند مخصوص خانه هایی با دکوراسیون های سنتی هستند.

همواره این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که هماهنگی آباژور با نوع لوستر هم می تواند نقش مهمی در زیبایی فضای پذیرایی یا نشیمن ایفا کند.

لوستر برای اتاق نشیمن و پذیرایی

نتیجه گیری کلی:

در انتخاب لوستر مناسب برای مکان های مختلف رعایت یک قانون ثابت راهنمای شما در انتخاب سایز خواهد بود: عرض اتاق(به فیت)+طول اتاق(به فیت)=قطر لوستر(به اینچ)

  • برای انتخاب بلندی لوستر ، قانون کلاسیک این است که ارتفاع اتاقی را به فیت درنظر بگیرید آن را در ۲٫۵ تا ۳ ضرب کنید تا بازه‌ی ارتفاع مناسب نصب لوستر را به اینچ به دست آورید.
  • در انتخاب لوستر مناسب فقط بلندی لوستر و قطر لوستر نیست که اهمیت دارد و شما باید بقیه وسایل دکوری اتاق را هم درنظر بگیرید.
  • این روزها منبع نور از مصالح مختلفی ساخته می‌شوند که می‌توانند شخصیت جدیدی برای اتاق شما تعریف کنند بنابراین فقط به فلزات و شیشه بسنده نکنید.

گروه مهندسی معماری و طراحی داخلی نگین صدری با انتخاب بهترین لوسترها در معماری داخلی؛طراحی و پرو‍‍‍‍‍ژه های شما را انجام می دهیم.

گروه مهندسی معماري و طراحي داخلي نگين صدري
•طراحي داخلي •طراحي نما
•طراحي محوطه
•دكوراسيون •بازسازي
•فرنيش و چيدمان لوكس
٠٩١٢٨١١٣٨٥٦


Negin sadri architectural group
•interior design
•exterior design
•renovation
•decoration
Telegram / call 00989128113856 095

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Open chat
سلام به خدمات طراحی ما نیاز دارید ؟
گروه مهندسی معماری نگین صدری
سلام جهت مشاوره طراحی با ما در ارتباط باشین