انتخاب مبلمان مناسب در دکوراسیون داخلی

مبلمان به دلایل بسیاری از جمله دشواری حمل و نقل، بزرگ بودن، در راس توجه بودن و بسیاری از مسائل دیگر، نه تنها جزء اجزای مهم چیدمان دکوراسیون، بلکه به عنوان مهم‌ترین عنصر در این زمینه شناخته می‌شود. قطعا در اولین گام برای چینش دکوراسیون به جایگاه مبلمان توجه خواهید کرد. میز تلویزیون، فرش‌ها، تابلوها، میز غذاخوری، نحوه نورپردازی منزل، گلدان‌ها و بسیاری از وسایل دیگر با محوریت نحوه چیدن مبلمان و بر اساس آن تغییر کرده و موقعیت آن‌ها در اتاق و دکوراسیون را مبلمان منزل مشخص می‌کند. 

انتخاب مبلمان مناسب

نکته هایی برای خرید مبلمان مناسب در دکوراسیون داخلی

تعیین ابعاد و اندازه نشیمن

اگر نشیمن بزرگی دارید، باید تصمیم بگیرید می خواهید دقیقا چه مقدار از آن را با مبل پر کنید. آیا می خواهید مبل و صندلی بیشتر یا میز قهوه خوری در آن قرار دهید؟ اگر پاسخ تان مثبت است، یک مبل راحتی ساده یا یک کاناپه ی L شکل شاید بهترین گزینه باشد. اگر می خواهید مبل تان نقطه ی کانونی نشیمن تان باشد، مبل هایی انتخاب کنید که دور تا دور فضا چیده می شوند، فضای زیادی اشغال می کنند و جای زیادی برای نشستن فراهم می کنند.

اگر یک نشیمن کوچک دارید، مبل راحتی کوچک تری نیز می خواهید. با فضای کمتر، هر مبل یا کاناپه ای کانون توجه می شود، بنابراین مهم است چیزی انتخاب کنید که کاربردی باشد و در عین حال از طراحی خوبی برخوردار باشد تا بقیه ی فضا را تکمیل کند.

انتخاب سبک مبل متناسب با سبک دکوراسیون

همیشه مبلمانی انتخاب کنید که به صورت طبیعی با سبک دکوراسیون منزل شما هم خوانی داشته باشد. اگر سبک منزل شما مدرن و براق است، مبلی با خطوط صاف و رنگ های متناسب انتخاب کنید.

انتخاب سبک مبل

مشخص کردن جهت قرارگیری مبل در دکوراسیون داخلی

انتخاب روکش مبل مناسب در دکوراسیون داخلی

در هنگام انتخاب روکش مبل زیبایی مهم است اما کارآیی در اولویت قرار دارد. بسیاری از ما علاقه مندیم در یک مبل راحتی چرم مخملی سفید رها شویم – این مبل ها بسیار باشکوه اما خطرناک هستند. در صورتی که حیوان خانگی یا فرزند کوچک دارید، چرم مخملی به دلیل آسیب پذیری زیاد، گزینه ی مناسبی نیست.چرم – به خصوص در رنگ های تیره – سبکی همیشگی است، با گذشت زمان دوام می آورد و به راحتی تمیز می شود.گزینه ی دیگر، انتخاب روکش مناسب برای مبلمان محوطه در فضاهای بیرونی است. این روکش ها باید از پارچه هایی انتخاب شوند که در برابر لکه، آب و رنگ پریدگی در مقابل آفتاب مقاوم باشند. 

انتخاب روکش مبل مناسب

انتخاب رنگ مبلمان در دکوراسیون داخلی

انواع مبلمان در دکوراسیون داخلی:

۱.مبلمان حصیری

به احتمال زیاد زمانی که نام مبلمان حصیری به گوش شما می خورد، به یاد مبلمان فضای باز می افتید. اما انتخاب نمونه ای مناسب از آن می تواند در طراحی دکوراسیون داخلی نیز مورد استفاده قرار گیرد. از آن جایی که رنگ حصیر به رنگ خاکی می باشد و این رنگ نمونه ای از رنگ های خنثی شناخته می شود، استفاده از آن در کنار سایر وسایل امکان پذیر می باشد.

مبلمان حصیری

۲.مبلمان کلاسیک

مبل های کلاسیک اصولا در طراحی داخلی منزل به سبک کلاسیک کاربرد فراوانی دارند. سبک کلاسیک از قدیمی ترین و در عین حال زیباترین و اصیل ترین سبک در دکوراسیون داخلی است. این سبک در طراحی خانه های امروزی نیز با توجه به سلیقه افراد مورد استفاده قرار می گیرد.

نمای شیک و زیبای دکوراسیون به سبک کلاسیک با انتخاب مبل کلاسیک تکمیل می شود, مبلی که استفاده از رنگ طلایی در قاب دور تا دور آن ویژگی اصلی آن محسوب می شود. در طراحی برخی از این مبل ها از هنر منبت کاری استفاده می شود که نمای فوق العاده زیبایی به این مبلمان می بخشد. با طراحی مبلمان کلاسیک مدرن، امکان استفاده از آن ها در سبک مدرن نیز فراهم شده است.

۳.مبلمان ال شکل

امروزه به دلیل کوچک بودن فضای خانه ها از مبلمان ال شکل برای دورتادور فضای اتاق نشیمن استفاده می شود. این مبل ها بر اساس فضای مورد نظر ساخته می شوند و از مزیت های آن می توان به ایجاد فضای بیشتر برای نشیمن افراد, تفکیک فضای نشیمن از دیگر فضاها و هماهنگی با دکوراسیون داخلی خانه های کوچک اشاره نمود.
این مدل نمونه ای از مبلمان مدرن می باشد. اگر به فکر انتخاب مدل مبلمان آپارتمان کوچک هستید، پیشنهاد ما خرید مبلمان ال شکل می باشد.

مبلمان ال شکل

۴.مبلمان راحتی

مبلمان راحتی نوعی از مبلمان است که با نشستن و تکیه دادن بر روی آن می توان خستگی روزانه را رفع کرد و به حسی سرشار از آرامش دست یافت. این نوع مبل ها در دو نوع نیمه راحتی و کاملا راحتی ساخته می شوند.

مبلمان کاملا راحتی جنبه شخصی دارند و ظاهر آنها به نحوی ست که بیشتر برای استراحت مورد استفاده قرار می گیرند. مبل های نیمه راحتی تا حدودی رسمی هستند و علاوه بر استفاده شخصی برای پذیرایی از مهمانان نیز مناسب می باشند.

مبل های راحتی در تنوعی از طرح, رنگ و جنس تولید می شوند و متناسب با هر نوع دکوراسیون داخلی طراحی شده اند. این مبل ها را می توان به راحتی با توجه به دکوراسیون خانه انتخاب نمود. مدل راحتی می تواند گزینه ای مناسب برای مبلمان اتاق خواب باشد.

۵.مبلمان سلطنتی

ین نوع مبلمان همانطور که از اسمش پیداست حالت سلطنتی دارد و مناسب سلیقه افرادیست که پیرو زندگی به سبک سلطنتی هستند. این مبل ها دسته ها و پایه های متنوع و پر از نقش و نگاری دارند که با هنر دست انجام می شود.

قاب این مبلمان بیشتر به رنگ طلایی و بژ است. این رنگ های براق و جذاب زیبایی بی نظیری به این مبل ها می بخشند. استفاده از وسایل دکوراتیو در کنار مبلمان سلطنتی نمای این مبلمان را شیک تر نشان می دهد. این مدل نمونه ای از مبلمان لاکچری نیز شناخته می شود.

۶.مبلمان چرمی

مبل های چرمی در تنوعی از طرح و رنگ طراحی و تولید می شوند. مبل های چرمی طول عمر بالایی دارند و تمیز نمودن آنها به راحتی انجام می شود. این مبل ها را می توان در طراحی به سبک معاصر مورد استفاده قرار داد و رنگ چرم آن را مطابق با دکوراسیون داخلی خانه انتخاب نمود.

هنگام خرید مبلمان چرمی باید به موارد زیادی توجه داشته باشید. از جمله این که چرم باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد. به طور کلی می توان گفت چرم هایی که از کیفیت خوبی برخوردارند نرم هستند اما در مقابل چرم هایی با کیفیت پایین تر خشک بوده و دچار ترک خوردگی می شوند. هم چنین باید به یاد داشته باشید که این مدل مبل به مراقبت زیادی نیاز دارد تا دچار ترک خوردگی نشوند.

مبلمان چرمی

۷.مبلمان چوبی

این نوع مبلمان از چوب ساخته می شود و حسی گرم و صمیمی به فضای خانه می بخشد. در انتخاب مبلمان چوبی باید مقاومت و استحکام چوب مد نظر قرار گیرد. در ساخت مبل های چوبی از چوب انواع درختان از جمله راش, گردو, بلوط, چنار, توسکا و … استفاده می شود.

۸.مبلمان استیل

استفاده از این مدل مبلمان در سبک کلاسیک زیاد به چشم می خورد. در ساخت این گونه مبلمان ها از چوب استفاده شده و در طراحی آن از نقش و نگارهای ظریف استفاده می شود.

۹.مبلمان شزلون

شزلون به یک نوع مبل تکی گفته می شود که دارای یک دسته قوسی شکل است. این مدل مبلمان بیش تر جنبه تزئینی دارد و برای زیباتر کردن چیدمان مبلمان و دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. شزلون نوعی مبل دکوراتیو است و استفاده از آن برای استراحت مناسب نیست زیرا حس راحتی و آرامش ایجاد نمی کند.

۱۰.مبلمان چستر

نمونه ای دیگر از انواع مبلمان که می توان انتخاب و مورد استفاده قرار داد، مبلمان چستر می باشد. این مدل مبلمان عموما با پارچه های پرز داز مانند مخمل و دکمه های زیاد و دسته های لوله ای شکل شناخته می شوند. از این مبلمان می توان در طراحی سبک کلاسیک و مدرن استفاده کرد.

مبلمان چستر

گروه مهندسی معماری و طراحی داخلی نگین صدری با انتخاب بهترین مبلمان ها در معماری داخلی؛طراحی و پرو‍‍‍‍‍ژه های شما را انجام می دهیم.

گروه مهندسی معماري و طراحي داخلي نگين صدري
•طراحي داخلي •طراحي نما
•طراحي محوطه
•دكوراسيون •بازسازي
•فرنيش و چيدمان لوكس
٠٩١٢٨١١٣٨٥٦


Negin sadri architectural group
•interior design
•exterior design
•renovation
•decoration
Telegram / call 00989128113856 095

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Open chat
سلام به خدمات طراحی ما نیاز دارید ؟
گروه مهندسی معماری نگین صدری
سلام جهت مشاوره طراحی با ما در ارتباط باشین