نحوه انتخاب پرده مناسب

انتخاب پرده مناسب

یکی از بخش‌های بسیار حائز اهمیت در دکوراسیون خانه ، انتخاب پرده است که خیلی از افراد، بی‌توجه از کنار آن می‌گذرند. دکوراسیون خانه با پرده بسیار مهم بشمار می‌روند و فرقی نمی‌کند که در اتاق خواب یا آشپزخانه و اتاق نشیمن باشند، در هر صورت تأثیر بسزایی در زیبایی و حتی راحتی خانه دارند.

طول عمر پرده را در نظر داشته باشید

اگر­چه برخی از پارچه‌ها بسیار جذاب هستند، اما ممکن است از لحاظ دوام و کیفیت مناسب نباشند. بنابراین انتخاب پرده‌ای که عمر طولانی دارد بسیار مهم است.  با این حال، اگر اعتقاد به تغییر­دارید، می­‌توانید برای خرید هر نوع پارچه  که دوست دارید اقدام کنید.

انتخاب جنس پرده

جنس پرده را با توجه به دکوراسیون مورد نظر و میزان تاریکی و روشنایی خانه انتخاب کنید. نمونه های ضخیم مانع از ورود نور به داخل منزل میشوند و فضا را تاریک نشان میدهند اما پرده های حریر علاوه بر زیبایی بی نظیری که دارند فضای خانه را روشن تر نشان میدهند. گاهی اوقات این المان برای محدود کردن دید از بیرون منزل مورد استفاده قرار میگیرد, بنابراین باید پرده چند لایه و یا ضخیم برای این منظور به کار برده شود.

جنس پرده

اهمیت اندازه و سبک پرده

اندازه و سبک پرده بر انتخاب پارچه تأثیر می­‌گذارد. پارچه­‌های سبک وزن برای قسمت بالای پرده بهتر است. با این حال، پارچه‌­های سنگین برای درب­‌های بزرگ و پنجره­‌ها بسیار مناسب‌تر هستند .طول و عرض پرده در نمای کلی آن تاثیر بسیاری دارد. قبل از نصب آن باید مشخص کنید تا چه اندازه میخواهید با کف اتاق فاصله داشته باشد و عرض آن نیز تا چه اندازه باشد.

مدل پرده باید بر اساس نوع سبک دکوراسیون داخلی طراحی شود. اگر دکوراسیون خانه شما به سبک کلاسیک است از نمونه های والان دار استفاده نمائید و اگر از سبک مدرن پیروی میکنید، انواع ساده و تک رنگ بهترین گزینه محسوب میشوند.

انتخاب رنگ پرده

انتخاب رنگ پرده سلیقه ایست اما بهتر است با دکوراسیون داخلی هارمونی داشته باشد. از المان هایی مانند مبلمان, دیوارپوش, کفپوش, فرش و … برای انتخاب رنگ آن الهام بگیرید و یا حتی از المان های جزئی مانند کوسن استفاده نمایید. مثلا اگر کوسن مبلمان شما ترکیبی از سایه روشن رنگ سبز است میتوانید پرده خود را به رنگ سبز با طیف دلخواه انتخاب کنید.

طرح پارچه پرده

انتخاب طرح و بافت پرده ارتباط مستقیمی با دکوراسیون داخلی دارد. با توجه به رنگ المان های موجود در دکوراسیون میتوانید رنگ آن را انتخاب کرده و طرح مناسبی که با آن زمینه رنگ در بازار موجود است را خریداری و با دکوراسیون خانه خود ست کنید.

هماهنگ بودن پرده با اجزای محیط

در هنگام انتخاب پرده ، شما نمی‌­توانید از یک نوع پارچه برای هر اتاق استفاده کنید. برای هر محیطی پارچه مخصوصی وجود دارد. برای اتاق‌ها اغلب شما می­توانید از پارچه‌های روشن و ظریف استفاده­ کنید.
برای مثال در اتاق خواب، شما نیاز به انتخاب پرده‌ای دارید که نه بسیار نور را از خود عبور ­دهد و نه محیط را بسیار تاریک و خسته‌کننده جلوه دهد.

۱)از انتخاب انواع پارچه پرده ضخیم برای اتاق­‌های کوچک اجتناب کنید.

۲)پرده­‌های ضخیم باعث می­شود که یک اتاق کوچک حتی کوچک‌تر به نظر برسد. در چنین فضایی حس راحتی و آرامش نخواهید داشت.

۳)با انتخاب پارچه‌های سبک به سوی داشتن احساس بهتر و ایجاد فضاهای بازتر در اتاق‌­های کوچک حرکت کنید.

۴)اگر کودکی در خانه دارید یا حیوانات خانگی نگهداری می‌کنید، برای جلوگیری از آسیب دیدن پرده‌ها در انتخاب پرده‌ها توجه داشته باشید که طول کوتاه‌تری را انتخاب کنید.

۵)اگر احتمال می‌دهید در اتاق گرد و غبار بیش از حد نفوذ کند، پرده­‌هایی را انتخاب کنید که به کف نمی­‌رسند در غیر این صورت خیلی سریع کثیف خواهند ­شد.

۶)برای حمام یا اتاق خواب و یا برای هر اتاقی که در آن شما احساس راحتی در شب را می­‌خواهید، پرده‌هایی را انتخاب کنید که می‌توانند بسته شوند.

هماهنگ بودن پرده با اجزای محیط

تاثیر انتخاب پرده بر دمای محیط

برخی از پارچه‌ها در تعدیل درجه حرارت اتاق موثر هستند.

۱)اگر در منطقه سردسیری زندگی می‌کنید، پارچه‌های سنگین به عایق کردن اتاق و افزایش بهره‌وری انرژی سیستم گرمایشی کمک می­‌کنند. برای مثال جیر و مخمل پارچه­‌هایی هستند که گرما را نگه می­‌دارند.

۲)اگر می­‌خواهید اتاق خنک شود، در انتخاب پرده باید به سراغ پارچه کتانی یا از جنس پنبه بروید.

به یاد داشته باشید که به سلیقه شخصی خود احترام بگذارید. در انتخاب پرده به جزئیات اتاق، نوع پارچه ، رنگ، نوع پرده، طول و تمام عناصری که در هنگام انتخاب پوشش پنجره برای خانه شما مهم است توجه داشته باشید.

نحوه انتخاب دکوراسیون خانه ، از جمله انتخاب پرده‌ها، نشان‌دهنده زیبایی­ شناسی فردی شماست. شما می‌توانید طبق نیازهای خصوصی خود، سبک پرده‌ها را برای یک اتاق تنظیم کنید، بنابراین فکر خود را به کار بگیرید.

گروه مهندسی معماري و طراحي داخلي نگين صدري
•طراحي داخلي •طراحي نما
•طراحي محوطه
•دكوراسيون •بازسازي
•فرنيش و چيدمان لوكس
٠٩١٢٨١١٣٨٥٦


Negin sadri architectural group
•interior design
•exterior design
•renovation
•decoration
Telegram / call 00989128113856 095

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Open chat
سلام به خدمات طراحی ما نیاز دارید ؟
گروه مهندسی معماری نگین صدری
سلام جهت مشاوره طراحی با ما در ارتباط باشین