انواع دیوارپوش و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی

دیوارپوش

هنگامی که مشغول انتخاب دیوارپوش هستید، باید به چند نکته توجه داشته باشید. توجه به این نکات علاوه بر زیبایی بخشیدن به منزل، باعث می شود بهترین انتخاب را انجام دهید. انتخاب نادرست نه تنها موجب پشیمانی خواهد شد بلکه می تواند به معنای هزینه های اضافی نیز باشد. این انتخاب خانه یا محل کار شما را از هر ملک دیگری متمایز می‌کند.

توجه به مکان دیوار؛ این مورد مهمترین نکته‌ای است که باید در انتخاب یکی از انواع دیوارپوش ها به آن توجه کنید. اگر می‌خواهید در مناطقی مانند راهرو یا راه پله دیوارپوش نصب کنید، مطمئنا باید روکشی محکم و بادوام انتخاب کنید. حال آنکه در مناطقی مانند حمام که رطوبت وجود دارد، بهترین انتخاب دیوارپوش های ضد آب و رطوبت است.

توجه به میزان نور اتاق ها؛ برای حصول بهترین نتیجه، باید به میزان نوری که اتاق دریافت می کند توجه داشته باشید.

انواع دیوارپوش و کاربرد آن:

دیوارپوش سنگی

یک دیوار سنگی می‌تواند ارزش ملک شما را افزایش دهد.دیوارپوش های سنگی معمولا از سیمان پرتلند، سنگدانه ها و اکسیدهای آهن تشکیل شده اند. این دیوارپوش تقریباً سنگین و بادوام تر از سنگ طبیعی است. اما به طور قابل توجهی ارزان تر است و یکنواختی محصول امکان نصب آسان تر را نسبت به سنگ طبیعی فراهم می‌کند.

از دیوارپوش های سنگی برای نقاط کانونی خانه مانند دیوار پشت تلویزیون و یا اطراف شومینه استفاده می شود. از ویژگی های این دیوارپوش ها می توان به مقاومت بالای آن ها در برابر ضربه و هرگونه خراشیدگی اشاره کرد.

دیوارپوش چرمی

برای ایجاد ظاهر خاص، می‌توان از انواع دیوارپوش های چرمی برای پوشاندن بخشی از دیوار استفاده کرد. این نوع دیوارپوش برای دیوارهای پشت یک تختخواب، نیمکت یا صندلی بسیار مناسب بوده و ظاهری فوق العاده زیبا به فضا می‌بخشد.این نوع دیوارپوش عایق مناسبی در برابر حریق و صدا است و دارای طرح های سه بعدی می باشد.

دیوارپوش سه بعدی

انواع دیوارپوش های سه بعدی نوع دیگر دیوارپوش هستند که در طراحی دکوراسیون داخلی مدرن جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده‌اند. آنها اغلب از نوع هندسی هستند.مربع ها، دایره ها، مثلث ها، لانه زنبوری و الگوهای دیگر در انواع و اندازه های مختلف هر اتاق را مدرن تر می‌کنند. می‌توانید از آنها در هر کجا استفاده کنید؛ در ورودی، اتاق نشیمن، زمینه پشت تلویزیون، اتاق خواب، حمام ، اتاق بچه ها یا هر جای دیگر. از انواع دیوارپوش های سه بعدی معمولا تنها برای یک دیوار استفاده می‌شود.

 این دیوارپوش ها از خاصیت ضد حریق برخوردار هستند و در برابر نفوذ آب مقاوم می باشند. اگر از دیوارپوش های سه بعدی در طراحی خانه استفاده نمودید، از اجرای یک نورپردازی بی نقص غافل نشوید. چرا که نورپردازی مناسب باعث ایجاد نمای چشمگیری می شود.

دیوارپوش چوبی

دیوارپوش های چوبی برای پوشش دیوار بسیار مناسب هستند. می‌توانید به راحتی از زیبایی طبیعی چوب لذت ببرید و یک خانه به سبک روستایی داشته باشید. دیوارپوش های چوبی بسیار زیبا هستند. اما اگر به دکوراسیون مدرن علاقه مند باشید، بعد از نصب آن هیجان زده نخواهید شد. این در واقع به سلیقه و حساسیت های شما و کاری که می‌خواهید با دیوارها انجام دهید بستگی دارد.

دیوارپوش های چوبی از مقاومت بالایی برخوردار هستند، اما برای نگهداری طولانی مدت بهتر است از روکش های مختلف برای آن ها استفاده نمود. این نوع دیوارپوش عایق صدا و حرارت نیز می باشد و برای نصب آن نیاز به زیرسازی نیست. امروزه به دلیل گران بودن چوب و به منظور حفظ محیط زیست از چوب های مصنوعی مانند ام دی اف در ساخت دیوارپوش استفاده می شود.

دیوارپوش پی وی سی

این نوع دیوارپوش که در ساخت آن از پی وی سی استفاده شده در رنگ، طرح و ابعاد مختلف در دسترس می باشد. دیوارپوش های PVC بسیار با دوام بوده و در برابر نفوذ آب و آلودگی نیز بسیار مقاوم می باشند. از ویژگی های این دیوارپوش ها می توان به قابل شستشو بودن آن ها اشاره کرد. استفاده از دیوارپوش پی وی سی در طولانی مدت مقرون به صرفه است زیرا این دیوار پوش ها عمر بالایی دارند و برای تمامی فضاها مناسب می باشد.

دیوارپوش کاغذی

دیوارپوش کاغذی که عموماً با نام کاغذ دیواری آن را می شناسیم، در طرح ها و رنگ های متنوع وجود دارد. کاغذ دیواری ها انواع مختلفی دارند.

دیوارپوش شیشه ای

دیوارپوش‌های شیشه‌ای نسل جدیدی از دیوارپوش‌ها هستند که طرفداران زیادی در صنعت ساختمان سازی پیدا کرده‌اند. تنوع بالای رنگ، طرح و اندازه این محصول باعث شده هرکسی با هر سلیقه‌ای شیفته‌ی شفافیت و زیبایی آن‌ها شوند. یکی از مهمترین مزایای دیوار پوش شیشه‌ای سهولت در تمیز کردن آن است که همین موضوع آن را برای آشپزخانه‌ ی منازل و محیط‌های اداری بسیار مناسب کرده است. البته لازم به ذکر است که این شیشه‌ها مقاومت بسیار بالایی نیز دارند، اما در صورتی که ضربه‌ای سنگین به آن‌ها برخورد کند، خرد می‌شوند.

دیوارپوش فومی

دیوارپوش فومی از جدیدترین دیوارپوش های موجود در بازار است که از جنس فوم شبیه به یونولیت فشرده هستند. انواع دیوارپوش فومی به دلیل جنس نرم و انعطاف پذیر خود، معمولا در سالن های ورزشی، مهدکودک، آرایشگاه و یا هتل ها استفاده می شود. این نوع دیوارپوش با قیچی یا کاتر به راحتی برش داده می شود و به آسانی و بدون نیاز به نصاب نصب می شود و به دلیل انعطاف پذیری بالایی که دارد برای تمامی سطوح مناسب است. البته برای سطوحی که امکان برش و یا صدمه به آن وجود دارد، توصیه نمی شود. از ویژگی های این دیوارپوش می توان به عایق رطوبت، عایق صوتی و حرارتی، وزن پایین، خاصیت آنتی باکتریال و انعطاف پذیری بالا اشاره کرد. این دیوارپوش ها همچنین قابلیت شستشو با مواد شوینده را دارند.

دیوارپوش آلومینیومی

دیوارپوش های آلومینیومی از قطعات آلومینیوم کامپوزیت تشکیل شده اند. ضخامت این قطعات ۴ میلی متر می باشد. این نوع دیوارپوش در انواع تک رنگ، ترکیبی و طرح دار در دسترس می باشد. قطعات آلومینیومی این دیوارپوش ها به راحتی توسط چسب قدرتمندی که پشت آن ها تعبیه شده به دیوار می چسبند.

دیوارپوش آکوستیک

استفاده از این پوشش برای فضاهایی مانند اتاق جلسات، آمفی تئاتر و به طور کلی مکان هایی که نیاز به جذب صوت دارند، مناسب می باشد. پوشش های آکوستیک از پارچه هایی از جنس پلی استر و اولفین تولید می شوند.

پانل بتنی

پانل های بتنی با قالب های گوناگون در طرح، رنگ و شکل های مختلف تولید می شوند. این پانل ها به صورت تخت و یا سه بعدی هستند و  ضخامتی حدود ۴ میلی متر دارند و برای نصب آن ها از چسب استفاده می شود.

گروه مهندسی معماري و طراحي داخلي نگين صدري
•طراحي داخلي •طراحي نما
•طراحي محوطه
•دكوراسيون •بازسازي
•فرنيش و چيدمان لوكس
٠٩١٢٨١١٣٨٥٦


Negin sadri architectural group
•interior design
•exterior design
•renovation
•decoration
Telegram / call 00989128113856

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Open chat
سلام به خدمات طراحی ما نیاز دارید ؟
گروه مهندسی معماری نگین صدری
سلام جهت مشاوره طراحی با ما در ارتباط باشین