نحوه ورود به بازار کار معماری

چگونه وارد بازار کار معماری و طراحی دکوراسیون شویم؟

یکی از بهترین شیوه ها که باعث می شود به راحتی بدون داشتن سابقه کاری وارد بازار کار رشته معماری شد، یادگیری چند نرم افزار تخصصی در زمینه طراحی معماری و دکوراسیون است.یادگیری این نرم افزارهای تخصصی سبب میشود که شما در هرجایی از این کره ی زمین که باشید، این رشته بازار کار خودش را داشته باشد. تسلط بر نرم افزارهای معماری مانند: AutoCad، PhotoShop، ArchiCad، 3DMax، Revit و راینو، در بازار کار این رشته به شما کمک زیادی می کند.

مهارت های خود را در پیرامون طراحی ارتقاء دهید

روند کار در بازار معماری با گذشت زمان تغییر کرده است و امروزه نرم افزارهای تخصصی جایگاه ویژه ای در این رشته دارند. همیشه به روز بودن و داشتن تخصص های نو و اشباع نشده میتواند زندگی ما را متحول کند.

از همان لحظه ای که وارد این رشته میشوید به فکر توسعه مهارت های خود باشید و علم خود را در این زمینه به روز کنید. امروزه روند طراحی از ایده پردازی، ترسیم پلان های اولیه معماری با دست و سایر مراحل وقت گیر دیگر تغییر پیدا کرده و با وجود نرم افزارهای مختلف روند طراحی تا پیاده سازی پلان های معماری بسیار سریعتر و ساده تر شده است.

البته این به معنای نادیده گرفتن روش های گذشته در طراحی نیست بلکه به معنای یادگیری مهارت های جدید در زمینه توسعه روشهای گذشته برای افزایش کیفیت و سرعت ارائه میباشد. برای همین است که همواره توصیه میشود علاوه بر توسعه مهارت های نرم افزاری، دانش خود را در زمینه مهارت های طراحی، طراحی با دست آزاد، آگاهی از صنعت و تکنولوژی های به روز و حتی آشنایی با زبان های خارجی توسعه دهید.

در کار خود بهترین باشید

بدون شک داشتن تخصص همیشه و همه جا میتواند به شما و آینده کاری شما کمک شایانی بکند،اما همیشه این مورد را در نظر داشته باشید که دیگران هم در حال تلاش و یادگیری هستند و باید همیشه این سوال را در ذهن داشته باشید که چه کار کنیم که بهتر از افراد هم رده خود باشم؟

برای همین است که همیشه توصیه میشود هیچوقت دست از یادگیری نکشید،هر روز مطلب جدید برای یادگیری وجود دارد و شما در هر سطحی که هستید میتوانید هرروز نکته جدید را بیاموزید تا در بازار کار همیشه در بین برترین ها بمانید و این همان قضیه ای است که اختلاف بین درامد فعالان در یک حوزه یکسان را تعیین میکند و آن هم میزان مهارت و به روز بودن در یک تخصص خاص است…

این نکته مهمی در توانای کسب درامد از بازار کار معماری و دکوراسیون داخلی است که علاوه بر قدم اول و شروع یادگیری ادامه دادن مسیر و توسعه توانایی ها باعث کسب اعتبار برای شما در این بازار میشود.

خلاقیت در معماری رمز موفقیت شماست

شاید در بسیاری از رشته‌ها بحث خلاقیت آن‌چنان که در معماری مطرح است مهم نباشد. معماری تنها به کسب علم و مهارت محدود نمی‌شود، زمانی شما می‌توانید در این رشته جایگاه مناسبی داشته باشید که فرد خلاقی باشید، ایده‌های ناب و جدیدی ارائه دهید، برای حل مشکلات از روش‌های جدید و خاص استفاده کنید.

هرروزه ساختمان‌ها و برج‌های مختلفی را در شهرها و کشورهای مختلف می‌بینم و هرروز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود و چیزی که تفاوت‌ها را شکل می‌دهد طرح‌های نو، خاص و نابی هستند که از ذهن‌های خلاق نشاءت می‌گیرند. برای موفقیت در این رشته سعی کنید مانند دیگران نباشید، مطالعات خود را بالا ببرید، درزمینه‌ی معماری اطلاعات زیادی کسب کنید تا بتوانید فرد خلاقی باشید، مطمئن باشید در این صورت زودتر به اهداف خود خواهید رسید.

درآمد رشته معماری

مهندسان معماری که در شرکت های خصوصی فعالیت می کنند، بسته به میزان مهارت، توانمندی، سابقه کار و نوع توافقی که با کارفرما کرده اند، درآمدهای متفاوتی دارند. آنهایی که خود، شرکت شخصی راه اندازی کرده اند، در کنار سختی های زیاد کار، اگر بتوانند به خوبی مشتری جذب کرده و پروژه های زیادی بگیرند، درآمد بسیار خوبی خواهند داشت.

در مجموع مهندس معمار هرچه خلاق تر، توانمندتر و کارنامه کاری بهتری داشته باشد، به درآمدهای بالاتری دست می یابد.

مهارت های شما تعیین کننده درآمد شماست.

بازار کار رشته معماری؛فرصت های شغلی رشته معماری

مهندس معمار می تواند در دفاتر کار موجود در محل پروژه های ساخت و ساز، و یا به عنوان معمار فنی به طراحی تک بناها یا مجموعه های زیستی کوچک پرداخته و یا ناظر اجرای طرح و  سرپرست دفاتر مشاوره مشغول به کار شود. دقت داشته باشید معماری مانند بسیاری از شغل ها نیست که بتوان ساعات کاری مشخصی برای آن تعریف کرد. مهندس معمار به طور مداوم با کار خود در گیر بوده و ساعات کاری برای او خیلی معنایی ندارد‌. زمینه های شغلی رشته ی معماری را میتوان در دسته های زیر تقسیم بندی کرد:

1- طراحی(از طراحی های اولیه تا مراحل اجرایی کار و طراحی اجزاعناصر تشکیل دهنده ساختمان)

2- سرپرستی دفاتر مشاور معماری

3- نظارت صحت انجام کار در عملیات اجرایی ساختمانی

4- مدیریت و هماهنگی اجرایی پروژه‌ های معماری (مدیریت پروژه)

5- طراحی پارک‌ها و میادین شهری و محوطه سازی

6- مشارکت در پروژه‌ های برنامه ریزی و طراحی شهری و شهرسازی

7- طراحی دکوراسیون داخلی

8- انجام کارهای پژوهشی و آموزشی در زمینه طراحی فضاهای طبیعی

9- تدریس در دوره‌های کاردانی و همینطور دبیرستان های فنی حرفه‌ ای و کاردانش آموزش و پرورش 

مهندس معمار فرصت های شغلی زیادی را به صورت کارهای پروژه ای پیش رو دارد. پیشرفت کاری مهندس معمار به میزان زیادی به مهارت ها، شایستگی ها وتجارب او ارتباط دارد.

نتیجه کلی:بهتر است این حقیقت را باور کنیم که این روزها اغلب رشته‌ها در ایران و حتی دنیا اشباع شده‌اند و ما برای به دست آوردن شغل موردنظر خود باید تلاش زیادی بکنیم. این تلاش‌ها می‌تواند شامل کسب تجربه، کسب مهارت، افزایش تخصص، بالا بردن دانش و هر آنچه در رشته و شغل شما به آن نیاز است، باشد. فراموش نکنید هرچقدر هم که بازار یک رشته از رونق بیفتد بازهم افرادی که حرفه‌ای و متخصص هستند بیکار نخواهند ماند و مطمئناً شغل خوبی به دست خواهند آورد.

گروه مهندسی معماري و طراحي داخلي نگين صدري
•طراحي داخلي •طراحي نما
•طراحي محوطه
•دكوراسيون •بازسازي
•فرنيش و چيدمان لوكس
٠٩١٢٨١١٣٨٥٦


Negin sadri architectural group
•interior design
•exterior design
•renovation
•decoration
Telegram / call 00989128113856

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Open chat
سلام به خدمات طراحی ما نیاز دارید ؟
گروه مهندسی معماری نگین صدری
سلام جهت مشاوره طراحی با ما در ارتباط باشین