کاربرد شیشه و آینه اسیدشور در دکوراسیون داخلی

شیشه ها از جذاب ترین و هیجان انگیزترین متریال های معماری محسوب می شوند. اولین باری که شیشه در صنعت معماری مورد توجه معماران قرار گرفت، دوران امپراتوری روم باستان بود. خواص و ویژگی های این ماده ی جذاب باعث شد که استفاده از آن در صنعت معماری روز به روز گسترش یابد و هر روز اشکال جدید از آن طراحی شود.یکی از انواع شیشه که اخیرا بسیار مورد استفاده قرار گرفته و برای طراحی انواع نماهای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرد، شیشه های اسید شور است. شیشه های اسید شور برای پاسخ به ذوق معماران و طراحانی ساخته شد که به خلق رنگ ها و نقش ها در معماری علاقه ی زیادی دارند و ایجاد نماهای تحسین برانگیز تخصص اصلی آنها محسوب می شود گروه مهندسی معماری نگین صدری در این مقاله به طور کامل کاربرد های این شیشه و آینه های اسید شور در دکوراسیون داخلی را شرح داده است ، در ادامه با ما همراه باشید.

ساخت شیشه و آینه های اسید شور

برای طراحی و ساخت شیشه اسیدشور از فرآیندهای صنعت چاپ استفاده می شود. بدین ترتیب هر نوع شکل، علامت، رنگ و طرحی را می توان بر روی شیشه چاپ کرد و حتی آن را در تیراژ بالا تولید کرد.
تکنولوژی هایی که امروزه در صنعت چاپ شیشه به وجود آمده این امکان را فراهم ساخته که هرگونه طرح و نقشی را بدون هیچ گونه محدودیتی، بتوان بر روی انواع متریال ها از جمله شیشه و چوب پیاده کرد.
برای تولید این شیشه ها ابتدا طرح و نقش مورد نظر را به وسیله ی نرم افزارهای طراحی آماده می کنند و سپس طرح آمده شده را به فیلم های نگاتیو انتقال می دهند. پس از آن این طرح بر روی توری های مخصوص چاپ منتقل می شود. این انتقال به وسیله ی نوعی لاک مخصوص صورت می گیرد. سپس با رنگ های ضد اسید بر روی شیشه چاپ می شود. بدین ترتیب همان طرح و شکلی که به وسیله ی نرم افزار طراحی کرده ایم بدون کوچکترین تغییری بر روی شیشه به همان شکل چاپ می شود. بدین ترتیب دنیای بی نهایتی از رنگ ها و طرح ها را می توانیم بر روی شیشه ها خلق کنیم.

ویژگی شیشه , آینه های اسید شور

ویژگی مشترک تمامی شیشه ها شفافیت و انتشار کامل نور است. وجود چنین خاصیتی در برخی جاها باعث می شود که کاربرد شیشه با محدودیت مواجه شود ولی شیشه های اسیدشور توانسته اند این مشکل را حل کنند. شیشه های اسیدشور این خاصیت را دارند که بتوانند انتشار نور را تعدیل کنند. این شیشه ها طراحی و ساخت آن در انواع رنگ ها متنوع است تا با هر نمایی بتوان آن را اصلاح کرد. اجرای هرگونه طرح و نقش تزئینی و دلخواه بر روی شیشه بدون هیچ محدودیتی است.

  1. از ویژگی های خاص شیشه های اسیدشور، انجام انواع فرآیندهای تزیینی بر روی بافت شیشه است. تمامی شیشه ها این قابلیت را ندارند و فقط شیشه های اسیدشور این توانایی منحصر به فرد را دارند.
  2. از مهم ترین ویژگیهای شیشه اسیدشور که از همه جذاب تر و منحصر به فردتر است نمای ظاهری فوق العاده ی این شیشه هاست.

مقاله های دیگر را مطالعه کنید . نمونه پلان ساختمان مسکونی

در نهایت شاید بد نباشد که بدانید این شیشه ها قیمت بسیار مناسب تری نسبت به سایر انواع شیشه ها دارند. اکثر طرح ها و رنگ های این نوع شیشه به صوت آماده در بازار وجود دارد و اگر هم طرح و نقش خاصی مد نظر شماست می توان آن را به سازندگان این نوع شیشه سفارش داد.
تنوع طرح و رنگ شیشه های اسید شور به قدری بالا و متنوع است که در هیچ نوع شیشه ی دیگری این اندازه از تنوع وجود ندارد. همچنین در شیشه های اسیدشور همان طور که در بالا ذکر شد امکان خلق تزیینات و طرح و نقش ها در خود بافت شیشه وجود دارد.
در این پروسه هیچ گونه ماده ای به روی سطح شیشه قرار نمی گیرد و تک تک طرح ها و تزیینات درون لایه های شیشه ایجاد می شود. این طرح و نقش ها ماندگاری دائمی دارند و به هیچ عنوان با گذشت زمان، کیفیت و شکل ظاهری اولیه ی خود را از دست نمی دهند.
همان طور که می دانید طرح ها و نقش های تزیینی که بر روی سطح شیشه ها وجود دارد پس از گذشت مدت زمان کوتاهی ظاهر اولیه ی خود را از دست می دهند و دچار فرسایش می شوند. ولی در شیشه های اسیدشور این اتفاق رخ نمی دهد.
گروه مهندسی معماری نگین صدری این طرح و نقش ها طی چندین مرحله و به صورت مجزا بر روی بافت شیشه نقش می بندند را ذکر میکند:

  • مات کردن شیشه
  • چاپ طرح و نقش مورد نظر بر روی شیشه به وسیله ی رنگ های ضد اسید
  • آغشته کردن سطح شیشه با اسید

در پایان ایجاد کنده کاری های ظریف برای خلق طرح مورد نظر
شیشه های اسید شور وقتی جذابیت و جلوه ی اصلی خود را نشان می دهند که با سایر متریال ها در نماهای مختلف ترکیب شوند. چوب، استیل، آلومینیوم، انواع شیشه های رنگی و شفاف و سنگ از بهترین متریال ها برای ترکیب با شیشه های اسید شور هستند. با کمی ذوق و سلیقه می توان دکوراسیون ها و نماهای فوق العاده ای را هم برای نماهای داخلی و هم برای نماهای خارجی به وجود آورد.

کاربرد شیشه و آینه های اسید شور

خلق نماهای ظاهری تحسین بر انگیز و خاص، از تخصص های یک معمار حرفه ای است. شیشه های اسید شور یکی از مناسب ترین گزینه ها برای این منظور است برای مشاوره و طراحی منزل خود با گروه مهندسی معماری نگین صدری همراه باشید.

از جمله کاربردهای شیشه و آینه های اسید شور است.

گروه مهندسی معماري و طراحي داخلي نگين صدري
•طراحي داخلي •طراحي نما
•طراحي محوطه
•دكوراسيون •بازسازي
•فرنيش و چيدمان لوكس
٠٩١٢٨١١٣٨٥٦

Negin sadri architectural group
•interior design
•exterior design
•renovation
•decoration

Telegram / call 00989128113856

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Open chat
سلام به خدمات طراحی ما نیاز دارید ؟
گروه مهندسی معماری نگین صدری
سلام جهت مشاوره طراحی با ما در ارتباط باشین