نکات مهم در طراحی داخلی رستوران

پس از انتخاب مکان مناسب برای رستوران، حالا زمان بالا زدن آستین ها و انتخاب مبلمان و طراحی داخلی مناسب به نحوی است که جذب کننده مشتری باشد و افراد در آن احساس آرامش، راحتی و لذت بیشتر کنند.

در این مقاله می خواهیم جنبه هایی را به شما یادآور شویم که اغلب مدیران و کارآفرینان آنها را نادیده می گیرند. عواملی حیاتی که باعث می شوند مشتری هایتان مجدد شما را انتخاب کنند و به رستورانتان بازگردند.

ارائه دستور العمل مرحله به مرحله برای طراحی رستوران کار غیرممکنی است. هر رستوران کانسپت و شرایط خاص خود را دارد که باید مورد توجه قرار گرفته شود، پس طراحی آن نیز باید مختص به آن باشد.

  1. رنگ

روانشناسان معتقدند که رنگ تاثیر زیادی بر مغز افراد دارد. همچنین بین رنگ و متقاعد کردن انسان ها، رابطه جالبی وجود دارد. این موضوع یکی از پر طرافدارترین مباحث مارکتینگ است. رنگ ها احساس متفاوتی را به مغز ما منتقل می کنند. آنها بر بدن ما نیز تاثیر می گذارند.

در ارتباط با غذا و صنایع وابسته رنگ قرمز پادشاه رنگ هاست. قرمز رنگی چیره است. از لحاظ علمی ثابت شده که قرمز بر اشتها تاثیر زیادی دارد. از طرف دیگر آبی متابولیسم بدن ما را کاهش می دهد. پس بدیهی است که انتخاب یک تم رنگی برای رستوران، عاملی اساسی به شمار می آید.

پس اگر شما یک ایده عالی برای رستوران خود دارید، در انتخاب رنگ دقت کنید و از تاثیر آن بر مشتری غافل نشوید.

  1. دکور

اکثر افراد متوجه نمی شوند که مشتری ها برای گران بودن دکوراسیون رستوران شما به آنجا مراجعه نمی کنند. درست است که دکوراسیون و کیفیت آن در انتخاب رستوران تاثیر دارد اما مشتری ها به اینکه شما گران قیمت ترین صندلی ها را از بهترین برند تهیه کرده اید و یا اینکه صندلی های معمولی را در یک حراجی خریده اید اهمیت نمی دهند. تنها زیبایی و چشم نوازی آنها است که مشتری را وادار به ورود به رستوران شما می کند.

درست است که شما برای طراحی و دکوراسیون رستوران خود آزاد هستید و می توانید مطابق سلیقه خودتان آنجا را چیدمان کنید، اما باید بخاطر داشته باشید که هر چه طرح شما بیشتر به سمت شیشه های مدرن، فلز، رنگ های سرد، فرم های سلب و نورپردازی زیاد گرایش داشته باشد، کمتر حس گرسنگی را به مشتری ها القا می کند.

این سبک از طراحی ها بیشتر برای جوانان جذاب هستند. اما متاسفانه آنها معمولا زیاد دست و دلباز نیستند و پول کافی برای خرج کردن در رستوران شما را نخواهند داشت. همچنین اگر رستوران جدیدی در نزدیکی شما افتتاح شود آنها رستوران شما را فراموش می کنند و به سمت رستوران جدید کشیده می شوند.

  1. نورپردازی

نورپردازی خیلی مهم تر از آن چیزی است که عموم مردم فکر می کنند! اهمیت آن در فضاهای عمومی مثل رستوران چند برابر است. نورپردازی مناسب ارزش مبلمان شما را چند برابر نشان می دهد، ایرادات را می پوشاند و تجربه شامی دل انگیز را برای مشتری های شما به همراه دارد.

علاوه بر این نورپردازی اولین چیزی است که مشتری را جذب می کند. نورپردازی گرم و دعوت کننده عابران را برای ورود به رستوران ترغیب می کند. همزمان با جذب و ورود مشتری به محیط، با دیدن گرما و صمیمیت موجود در فضا، احساس گرسنگی در آنها افزایش می یابد.

نور گرم، درست بر خلاف نور سرد، گرما و صمیمیت به فضای شما می دهد. نورهایی که در جای مناسب برای هر میز تعبیه شده اند، مشتری ها را به مراوده با یکدیگر تشویق می کند. نور سرد برخلاف نور گرم باعث بالا رفتن صدای مشتری ها می شود و در فضا هرج و مرج احساس می شود.

هرگز فراموش نکنید که خلاقیت در دکوراسیون داخلی رستوران ها در گرو نورپردازی مناسب آنها است.

  1. موسیقی

موسیقی تاثیری مهم و شگرف بر مهمانان رستوران دارد. مطالعات بسیاری در رابطه با تاثیر موسیقی انجام شده است که نتایج آن نشان از تاثیر شگرف موسیقی بدون کلام نه تنها بر روحیه مشتریان و تحریک اشتهای آنها، بلکه بر تصویر ذهنی آنها از رستوران شما دارد.

موسیقی راک اشتها را افزایش می دهد و باعث سریعتر جویدن غذا می شود. برخلاف آن موسیقی کلاسیک باعث آرامش در خوردن غذا می شود. در فست فودهای شلوغ، با توجه به ویژگی های ذکر شده استفاده از موسیقی راک توصیه می شود تا افراد سریعتر غذا خورده و در نتیجه میزها زودتر خالی شوند. اما برای رستوران های لوکس و گران قیمت، ترکیب موسیقی کلاسیک با بشقابی که توسط سرآشپزی بینظیر تهیه و تزیین شده، ترکیبی ایده آل خواهد بود.

  1. رایحه

قدرت عطر و بوی خوش خارق العاده است. حس بویایی ما از قویترین حواس برای تداعی خاطرات است. استفاده از عطر مناسب در فضا باعث پرواز ذهن ما در گذشته ها می شود و این تداعی خاطرات می تواند اشتهای هر کسی را برانگیزد.

مقاله های دیگر را مطالعه کنید.کاربرد آینه و شیشه های اسیدشور در دکوراسیون داخلی

  1. سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی مسئله ای است که اغلب توسط کارآفرینان فراموش می شود، اما مسئله ای بسیار مهم و حیاتی به شمار می آید.

بسیاری از رستوران داران هزینه های گزافی را برای تبلیغات و خرید محصولات می کنند، اما هیچکدام از آنها بودجه ای را برای سرویس بهداشتی در نظر نمی گیرند.

مشتری ها باید مسیری کثیف را تا رسیدن به سرویس بهداشتی طی کنند و با تحمل بوهای بد اگر زنده برگشتند، باید تلاش کنند تا خاطره چند دقیقه قبل را فراموش کنند و غذا را میل کنند. در حالیکه یک سرویس بهداشتی تمیز، با بوی خوش، دستمال کاغذی و صابون مایع برای مشتری ها بسیار دلپذیر خواهد بود.

  1. طراحی

امروزه مفهوم فضاهای تجاری با سابق متفاوت است. این مکان ها دیگر جایی برای خرید کالاها و خدمات نیستند، بلکه مکانی برای برآوردن نیازها و رویاپردازی هستند. این مسئله خصوصا برای رستوران صدق می کند.

شما دیگر نباید همانند گذشته روی فروش محصولات متمرکز باشید، شما باید فضایی بسازید که روی محصول شما و رابطه آن با مشتری متمرکز باشد.

در دوران معاصر سعی بر تبدیل تجارت قدیمی به نوع مدرن آن است. برای این کار باید مسیری بصری را برای مشتری برنامه ریزی کنید و او را وادار کنید که از مسیری که می خواهید عبور کند. اینکار را بازاریابی بصری می نامند. در بازاریابی بصری، مشتری را با چشمانشان به محصول یا خدمات جذب می کنند. از بازاریابی بصری برای بالا بردن ارزش محصولات و خدمات استفاده می شود و در نتیجه هدف نهایی بالا بردن سود شما خواهد بود.

گروه مهندسی معماري و طراحي داخلي نگين صدري
•طراحي داخلي •طراحي نما
•طراحي محوطه
•دكوراسيون •بازسازي
•فرنيش و چيدمان لوكس
٠٩١٢٨١١٣٨٥٦

Negin sadri architectural group
•interior design
•exterior design
•renovation
•decoration

Telegram / call 00989128113856

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Open chat
سلام به خدمات طراحی ما نیاز دارید ؟
گروه مهندسی معماری نگین صدری
سلام جهت مشاوره طراحی با ما در ارتباط باشین