دیزاین استخر ویلا / pool design

داشتن یک استخر به خصوص استخر روباز در محوطه حیاط ویلا و استخر سرپوشیده در پیلوت و زیر زمین ایده ی است که بسیاری از افراد دوست دارند آن را در منزلشان اجرا کنند .مدل استخر روباز و سر پوشیده بزرگ یکی از عناصر لازم برای چنین خانه هایی است، خانه هایی که با زندگی در آنها کمتر رغبت به سفر پیدا می کنید. یک قسمت مهم برای داشتن خانه ای که نیاز شما به سفر برای رفع خستگی را به کمترین میزان برساند، وجود فضایی سبز و البته استخری بزرگ و دوست داشتنی است. مدل هایی که در این مطلب مشاهده می کنید هزینه اجرایی بالایی دارند اما این دلیل نمی شود که به آنها توجه نکنیم چرا که همیشه چیزی برای یادگیری حتی در موضوعاتی که بنظر بی اهمیت می آیند وجود دارد.

استخر سازه ای مصنوعی است که مانند یک مخزن سرباز ،آب مورد نیازی که برای مقاصد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد را در خود نگه می دارد.به ظور کلی استخرها از نظر کاربری،نوع مصالح به کار رفته در سازه استخر و موقعیت استخر نسبت به سطح زمین در گروههای مختلفی تقسیم بندی می کنند.

این استخر یک طرفه از فولاد بدون رنگ و پنجره های آکواریومی شفاف ساخته شده. از نکات جذاب و چشمگیر طراحی آن باید به دیوار موزائیکی و پنجره های سقفی اشاره کرد.

استخر بعدی تا پاسیوی بیرون خانه ادامه دارد و درواقع دو استخر برای اوقات مختلف سال محسوب می شود. کنار استخر داخل خانه، یک آکواریوم قرار دارد که به شناگر حس شنا کردن کنار ماهی ها را القا می کند.

استخر سربسته بعدی در زیرزمین خانه ساخته شده. اگر از آن دسته افرادی هستید که به تناسب اندام خود اهمیت می دهند، پس اطراف استخر را با تعدادی وسیله ورزشی و باشگاهی پر کنید. یک مکان عالی برای ورزش و رسیدن به اندام ایده آل.

برای استخرهای سرباز خصوصی نیز می توان پیرامون کاسه استخر را با کاشت بوته ها و نهال های مناسب که علاوه بر مزایای یاد شده بهتر است جانمایی کاسه استخر به گونه ای انجام شود که مسیر جریان باد به سمت استخر توسط یک سازه محدود شود.به منظور حداکثر بهره وری از گرمای خورشید کاسه استخر از سمت جنوب و غرب باید بیشترین نورگیر را داشته باشد.

این سالن، یک اتاق استراحت با دیوارهای شیشه ای در طبقه بالا دارد که کاملا مُشرف به استخر است. نکته جالب این اتاق، پلی است که روی استخر ایجاد کرده و افراد می توانند زیر آن شنا کنند

این استخر تا بیرون خانه پیش رفته و بیشتر مثل یک دریاچه راکد می ماند. سیستم فیلتراسیون داخلی آن، آب را تصفیه کرده و تمیز نگه می دارد.

در عکس بعدی نمونه های طراحی استخر یک استخر سربسته مرتفع می بینید که با فضایی عرفانی و آرامش بخش احاطه شده

دیوارهای مرمری، یک محیط کاملا لوکس و مجلل برای این استخر سربسته ایجاد کرده اند. چراغ های چهارگوشی که از سقف آویزان شده، از ویژگی های جذاب و چشمگیر این سالن هستند.

باز هم یک استخر سربسته با دکوراسیون لوکس. استفاده از مواد و مصالح مختلف، در زیبایی این سالن تاثیر به سزایی داشته.

چند نمونه استخر سر پوشیده کوچک رویایی

طراحی استخر های نیمه سر پوشیده به نور گیری بهتر کمک میکند

صفر تا صد پروژه هاي شما همراهتان هستيم.
دپارتمان تخصصي معماری (طراحي و اجرا) مهندس نگين صدري
ارائه به روزترين و لوكس ترين طرح ها با كادري مجرب و متخصص در زمينه طراحي ،نظارت و اجرا ( شامل طراحي پلان ،نما،طراحي سه بعدي فضاي شما ،دكوراسيون داخلي ،خريد وسايل و چيدمان )

مهندس نگین صدری 09128113856

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Open chat
سلام به خدمات طراحی ما نیاز دارید ؟
گروه مهندسی معماری نگین صدری
سلام جهت مشاوره طراحی با ما در ارتباط باشین