اصول طراحی سالن زیبایی

طراحی تخصصی و اصولی سالن زیبایی توسط گروه مهندسی معماری نگین صدری

شما به عنوان صاحب سالن زیبایی می دانید که خدماتی که برای زیبایی ارائه می دهید نمی تواند به تنهایی جذب مشتری کند، بلکه دکوراسیون سالن شما می تواند در جلب توجه مخاطب موثر بوده و همچنین اعتماد مشتری را جلب کند. صاحبان سالن زیبایی برای داشتن دکوراسیون زیبا و منحصر به فرد یا باید خودشان دانش کافی برای انجام این کار را داشته باشند و یا اینکه برای دیزاین سالن زیبایی خود با متخصص طراحی داخلی مشورت کنند. اما توصیه ما به شما این است که برای داشتن یک سالن زیبایی چشمگیر و جذاب بهتر است که با یک متخصص و طراح داخلی مشورت داشته باشید.

طراحان از باید ها و نباید های موجود در بازسازی سالن ها آگاهی دارند

بودجه و بازه زمانی از مواردی هستند که کارفرما باید آن را در ابتدای کار در نظر داشته باشد. همچنین کارفرما باید در مورد چگونگی مرحله بندی پروژه خود برای به حداقل رساندن خرابی ها و اختلالات فکر کند.

نکات طراحی اصولی سالن زیبایی

میز پذیرش یک عنصر مشترک در همه سالن ها است. این بخش جایی است که مشتریان در ابتدای ورود خود به سالن با آن روبرو می شوند و  همچنین خدماتی چون رزرو و قرار های ملاقات در این بخش صورت می پذیرد. بسیاری از طراحان توصیه می کنند تا میز رسپشن، منعکس کننده سبک کلی سالن شما باشد.

از ایجاد بی نظمی بر سطح میز رسپشن بپرهیزید. شما می توانید در هنگام طراحی کانتر فضایی برای قرار دادن وسایل مورد نیاز خود در نظر داشته باشید تا لوازم غیر ضروری را در آن قرار داده تا سطح کانتر مرتب به نظر برسد. نکته بعدی در مورد فضای رسپشن رنگ است. همانطور که می دانید رنگ می تواند بیش ترین تأثیر را بر روی افراد داشته باشند.

مبلمان پذیرش

با توجه به این که خدمات زیبایی زمان بر است و مشتریان ممکن است که تا زمان انجام خدمات زمان زیادی را در سالن باشند، معمولا بعد از درخواست خدمات مورد نظر در این بخش منتظر می شوند. بدین ترتیب مبلمان در این بخش باید تا حد امکان راحت و ساده باشد تا افراد در طول مدتی که در انتظار هستند، آرامش کامل را داشته باشند.

مقاله طراحی دکوراسیون سالن زیبایی که لینک آن تگ شده مطالعه کنید.

برخی از سالن های زیبایی محصولات ضروری و مورد نیاز مشتریان را جهت فروش ارائه می دهند. بنابراین بهتر است در بخش رسپشن یک شلف برای ارائه محصولات قرار دهید. این شلف ها باید تا حد امکان ساده باشند و محصولات را به وضوح نمایش دهند.

در شغل آرایشگری علاوه بر کیفیت بالای خدمات و رعایت اخلاق کاری، محیط کار نیز باید از جذابیت بالایی برخوردار باشد، این موضوع به خصوص برای طراحی دکوراسیون سالن زیبایی بانوان از اهمیت بیشتری برخوردار است. به طور کلی ایجاد مکانی آرامش بخش و دوست داشتنی منجر به جذب مشتری ها و تبدیل شدن آنها به مشتری های ثابت می شود، اگر شما نیز یکی از آرایشگرهای حرفه ای هستید که می خواهید محیطی جذاب و زیبا در سالن خود ایجاد کنید با ما همراه باشید تا با انواع دکوراسیون سالن زیبایی آشنا شوید

برای مشاوره طراحی و اجرا سالن زیبایی می تونید همه روزه از ساعت 10 تا 6 با شماره 09128113856 تماس بگیرید.

طراحی تخصصی سالن زیبایی

اگر افراد در این فضا حس تمیزی، زیبایی و راحتی نداشته باشند قطعا بعد از یک بار مراجعه به سالن، بار دیگر به آن جا مراجعه نکرده و سالن زیبایی در جذب مشتری شکست می خورد.
به همین دلیل تمامی افراد در این حوزه باید به طراحی دکوراسیون سالن آرایشگاه زنانه اهمیت زیادی دهند و از اصول و ایده های مدرن و به روز برای چیدمان سالن ها استفاده کنند تا به این ترتیب در جذب مشتریان به سالن موفق تر باشند و بتوانند مشتریان بیشتری را جذب کنند.

سبک مدرن یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین سبک هایی است که از آن برای طراحی دکوراسیون سالن زیبایی استفاده می شود. معمولا این سبک با یک سری ویژگی ها و جزئیات شاخص برجسته می شود. رنگ دیوارها و پالت رنگی مورد استفاده در دکور و طراحی سالن زیبایی زنانه یکی از آنهاست که معمولا پالت های رنگی روشن و اغراق آمیز در این سبک مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی دیگر از سبک های مورد استفاده برای طراحی دکوراسیون سالن زیبایی زنانه، سبک کلاسیک است. در این سبک همان طور که از نام آن مشخص است طراحی داخلی سالن کاملا سنتی و کلاسیک است. جزئیات قدیمی، دیوارها و ستون های گچ بری شده، اکسسوری ها و مبلمان های کلاسیک مانند مبلمان های چوبی، استفاده از رنگ های طلایی و سفید در طراحی داخلی سالن زیبایی زنانه و مواردی از این دست مهم ترین ویژگی هایی است که سالن هایی با این سبک دکوراسیون دارند.
نکته مهم برای اجرای سبک کلاسیک این است که معمولا این نوع طراحی ها به فضاهایی بزرگ و آزاد نیاز دارند تا دست طراح برای اجرای ایده ها کاملا باز باشد.

سادگی همیشه زیباست و طرفداران زیادی دارد. به همین دلیل نیز یکی از انواع سبک های طراحی دکوراسیون سالن زیبایی، سبک ساده است که در آن همه چیز تمیز، ساده و بدون زرق و برق نگه داشته می شود. در سبک ساده رنگ ها معمولا روشن و ساده و از پالت های رنگی سفید و کرم انتخاب می شود.
این سبک به دلیل آرامش و راحتی زیادی که دارد، جزو سبک های پر طرفدار برای طراحی داخلی دکوراسیون داخلی سالن زیبایی است.

artdesigninterior designlifestyleتکراری شدن دکوراسیون داخلیدکوراسیون تهراندکوراسیون داخلی تهراندکوراسیون داخلی فضادیزان داخلی فضاطراحی داخلی
Comments (0)
Add Comment