نکات مهم در طراحی سالن زیبایی

طراحی تخصصی و اصولی سالن زیبایی توسط گروه مهندسی معماری نگین صدری

طراحی دکوراسیون سالن زیبایی برای کسانی که قصد افتتاح یک سالن را دارند بسیار با اهمیت است و یا خیلی از افراد سالن زیبایی در اختیار دارند و میخواهند اقدام به بازسازی آن کنند تا دکوراسیون سالن زیبایی به شکلی جدید و مدرن طراحی شود بنابراین دکوراسیون سالن زیبایی برای هر آرایشگری با اهمیت است.

طراحی دکوراسیون داخلی برای سالن زیبایی علاوه بر اینکه جذابیت و زیبایی آن را افزایش می دهد یک فایده دیگر هم دارد و آن هم کاربردی تر کردن فضا است؛ با طراحی دکوراسیون سالن زیبایی فضایی که در اختیار دارید کاربردی تر می شود و دسترسی به تمامی وسایل آسان تر می شود زیرا هر وسیله ای دیگر جای مخصوص خود را دارد.

طراحی دکوراسیون سالن زیبایی از چند بعد اهمیت دارد؛ اولین و مهمترین بعد اشاره دارد به رغبت مشتری برای حضور دوباره، زیرا اگر یک طراحی زیبا و جذاب برای دکوراسیون سالن زیبایی به اجرا درآید رغبت و انگیزه مشتری برای حضوری دوباره بیشتر می شود.

یک تم متمرکز انتخاب کنید

پس از انتخاب یک موضوع، مطمئن شوید که به آن پایبند هستید. یک تم متمرکز به کل طراحی سالن حس منسجمی می دهد. به عنوان مثال، اگر به دنبال یک تم شیک در ورودی هستید، نقاط و ایستگاه های مختلف در سالن نیز باید با این تم ورودی مطابقت داشته باشند. اگر به دنبال طرح بنفش و سفید در قسمت سالن انتظار هستید، مطمئن شوید که طرح مشابهی را در کل فضای سالن اجرا می کنید.
علاوه بر این، هنگام طراحی دکوراسیون سالن زیبایی خود، سعی کنید نوآور باشید. فضای سالن فراتر از چهار دیواری استانداردی است که در آن مشغول به کار می شوید. از طرح های هیجان انگیز در کف و سقف استفاده کنید. یک سقف رنگارنگ همیشه فضای سالن شما را روشن می کند. اگر فضای کوچکی دارید، می توانید با رنگ آمیزی آن ها به رنگ سفید یا هر رنگ روشن دیگری، اتاق را بزرگ تر نشان دهید.

نورپردازی کامل ایجاد کنید

نورپردازی یک ویژگی ضروری در سالن زیبایی است. اگر پنجره ‌های بزرگی دارید، می‌توانید آنها را باز کنید تا از نور طبیعی خورشید در فضای داخلی سالن استفاده کنید. با این حال، اگر فضای شما از نور طبیعی بهره نمی برد، باید در انتخاب گزینه های نورپردازی نوآور باشید. به خاطر داشته باشید که هدف اصلی نورپردازی این است که مشتری بتواند در آینه خوب خود را ببیند و زیبا به نظر برسد.
بنابراین، بهتر است لامپ های گرم را در کنار لامپ های سرد انتخاب کنید. علاوه بر این، لامپ ‌ها و روشنایی ها را در مکان ‌های ایده ‌آل نصب کنید که مانع از ایجاد سایه در مکان‌ هایی که مشتری می ‌نشیند، شود. برخی از انتخاب ‌های عالی عبارتند از ترکیبی از چراغ ‌های پشت آینه، چراغ ‌های ایستاده و روشنایی بالای سر. علاوه بر این استفاده از آینه ها می تواند به انعکاس هر چه بیشتر نور در فضا کمک زیادی کند. در طراحی دکوراسیون سالن زیبایی روشنایی را می توان یکی از مهم ترین فاکتورها در نظر گرفت.

گیاهان زنده نه تنها فضاهای شما را زنده می کنند بلکه به تمیز کردن هوای سالن شما نیز کمک می کنند. آوردن گیاهان طبیعی به داخل سالن یک راه عالی برای رسیدن به یک احساس آرامش طبیعی در فضای کار است که مشتریان قطعا آن را دوست خواهند داشت. گیاهان همچنین به شما کمک می کنند تمرکز بیشتری داشته باشید و خلاقیت، حافظه و خلق و خو را بهبود می بخشند.
شما همچنین می توانید از گیاهان داخلی به عنوان قطعات برجسته ای در دکوراسیون سالن زیبایی مدرن خود استفاده کنید که و با کمک آنها نقاط کانونی نرم و به خصوصی را به وجود بیاورید. قبل از اینکه گیاهی را اضافه کنید، فضای خود را تجزیه و تحلیل کنید و قوی ترین و ضعیف ترین نقاط اتاق را مشخص کنید. قسمت هایی از فضای خود را که باید کمی برجسته تر شوند را پیدا کنید. علاوه بر این، تصمیم بگیرید که چه گیاهانی در فضای داخلی که دوباره طراحی می کنید عالی به نظر می رسند. یک سالن زیبایی می تواند از گیاهان کوچکی بهره مند شود که همه کاره هستند و نگهداری کمی نیاز دارند.

مبلمان و صندلی هایی که در سالن زیبایی از آنها استفاده می کنید را می توان به عنوان مهم ترین ابزار و وسایل در سالن های زیبایی در نظر گرفت. به خاطر داشته باشید که هر مبلمانی که در بازار وجود دارد الزاما برای سالن شما مناسب نخواهد بود. مبلمان مناسب باید راحتی و بهترین تجربه کلی را برای مشتریان فراهم کند. همچنین باید به خوبی به سبک طراحی داخلی موجود و تم سالن بیاید و روی آن تأکید کند.
برندهایی که انتخاب می ‌کنید باید به نشیمن راحتی داشته باشند و انجام خدمات تخصصی زیبایی روی آنها راحت باشد. اطمینان حاصل کنید که مبلمانی که خریداری می کنید شیک و با بالاترین کیفیت است. اگر در یک بخش مجلل از شهر هستید و معمولاً به مشتریان پردرآمد خدمات می دهید، دکوراسیون مبلمانی که انتخاب می کنید باید منعکس کننده آن باشد.

اصول طراحی داخلی سالن زیبایی و آرایشگاه زنانه بسیار متفاوت از سایر محیط های کاری برای افراد می باشد که در عین حال این بخش بندی ها می تواند به صورت اساسی و کلی نیز در نظر گرفته شود.مهمترین موضوع در طراحی سالن زیبایی و آرایشگاه زنانه بخش بندی آن است. به طور مثال بخش ناخن از بخش رنگ باید منفک باشد. البته این جداسازی نباید به گونه ای باشد که افراد در محیط سردرگم شود. این منفک سازی می ‌تواند به وسیله دیوار، پارتیشن ، و شیشه انجام گیرد .

طراحی دکور سالن زیبایی کوچک می‌تواند در عین سادگی سختی‌های خودش را نیز داشته باشد مخصوصاً در مواقعی که کارفرما دارای نیازهای گوناگون  و متنوعی می‌باشد. در این اوقات کار تیم طراحی به مراتب سخت‌تر از زمانی است که طراحی را برای فضای بزرگ  انجام می‌دهد زیرا فضا یکی از عوامل مهم در نوع چیدمان است.در نتیجه در زمان طراحی دکور سالن زیبایی کوچک نه تنها باید تمام نیازها را در نظر داشت بلکه جانمایی صحیح آنها نیز از مهم‌ترین نکات در این زمینه می‌باشد که هر طراحی باید به آن توجه ویژه داشته باشد.

برای طراحی و اجرای پروژه سالن زیبایی از مشاوره ما استفاده کنید.

09128113856

گروه مهندسی معماری نگین صدری

artdesigninterior designlifestyleتکراری شدن دکوراسیون داخلیدکوراسیون تهراندکوراسیون داخلی تهراندکوراسیون داخلی فضادیزان داخلی فضاطراحی داخلی
Comments (0)
Add Comment