تاثیر طراحی داخلی و بازسازی بر افزایش قیمت ملک


یکی از موارد تأثیرگذار در فروش ملک، دکوراسیون داخلی و نمای داخلی ساختمان است.اگر قصد تغییر دکوراسیون داخلی به جهت فروش دارید ، سعی کنید روی نکات حساس دست بگذارید. در واقع تغییرات در قسمت های قدیمی تر و استفاده از نورپردازی می تواند باعث جذابیت ساختمان شما برای فروش شود.

طراحی داخلی و بازسازی

اگر ملکی که در آن زندگی می‌کنید از لحاظ سازه‌ای و مقاومت هنوز می‌تواند عمر مفیدی داشته باشد، بازسازی یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش قیمت ملک و راحتی زندگی در آن ملک است. هرچه بازسازی عمیق‌تر و گسترده‌تر باشد تاثیر بیشتری برروی افزایش قیمت ملک شما خواهد گذاشت.

طراحی داخلی و بازسازی ملک شما دو نتیجه می تواند داشته باشد: یکی این که از ملکی که در آن زندگی می کنید، بیشتر لذت ببرید و دیگر اینکه موقع فروش، با قیمت بالاتری بتوانید آن را بفروشید. اما بعضی تغییرات مفیدتر هستند. سودی که از این کار به دست می آورید، بستگی به مکان خانه و وضعیت بازار مسکن در زمان فروش هم دارد. بهبود وضعیت خانه حداقل به شما کمک می کند که بتوانید در یک بازار آرام مسکن هم رقابت داشته باشید.

در لیست موارد مختلفی که برای بازسازی وجود دارند، بازسازی حمام نزدیک به بالای لیست است. می توانید از کارهای کوچکی مثل تعویض شیرهای آب گرفته تا کارهای اساسی مثل عوض کردن کفپوش و توالت و وان و دوش، برای درست کردن یک حمام فوق مدرن انجام دهید. احتمالاً بین 75 تا 100 درصد از این هزینه ها در زمان فروش به شما برگردانده می شود و ارزش خانه بیشتر می شود.

آشپزخانه هم مثل حمام یکی از مهم ترین موارد برای بازسازی و طراحی داخلی است و به احتمال زیاد، بسیاری از هزینه هایی که برای بازسازی و طراحی داخلی آن انجام دهید، با بالا رفتن قیمت پایه ملک در قرار داد فروش، جبران می شود. محدوده بازسازی می تواند از تعویض درِ کابینت ها تا نصب کانتر های جدید، کفپوش، سینک، شیرآلات و کاشی ها یا رنگ دیوار باشد. در نتیجه بازسازی و طراحی داخلی آشپزخانه، احتمالاً قیمت خانه، به اندازه 75 تا 100 درصد هزینه هایی که برای بازسازی و طراحی داخلی این قسمت انجام داده اید، افزایش می یابد.

کفپوش یکی از اولین چیزهایی است که مورد توجه خریداران قرار می گیرد.استفاده از کفپوش های مناسب قیمت فروش ملک را بالا می برد.

بازسازی پنجره ها هم می تواند انتظار افزایش قیمت ملک را، به همراه برگشت 80 درصد از هزینه ها داشته باشید.

سبک زندگی مدرن، تقریباً به صورت یکپارچه از داخل خانه به بیرون خانه جریان پیدا می کند. یک تراس درجه یک، فوق العاده در ظاهر خانه مؤثر است و قیمت آن را در محل تان افزایش می دهد و حدود 80 درصد هزینه هایی که برای این کار صرف می کنید، در هنگام فروش خانه به شما بر می گردد.

نمای ملک یکی از عواملی است که می تواند ظاهر ملک را بسیار عالی جلوه دهد و این که ارزش ملک را چقدر افزایش دهد، بستگی به این دارد که چه مقدار تغییر در آن ایجاد کنید. تغییر نمای ملک می تواند تا 15 درصد قیمت آن را افزایش دهد.

قیمت هر متر طراحی داخلی ملک به چه عواملی بستگی دارد؟

یکی از مهمترین عواملی که در قیمت طراحی داخلی ملک تاثیر زیادی می گذارد، میزان خدماتی است که به منظور اجرا کردن طرح مورد نظر از آنها استفاده می شود. برای مثال، در صورتی که برای طراحی داخلی ملک نصب و اجرای خدماتی مانند: کاغذ دیواری، پارکت و موارد دیگر به کار برده شود، بدون شک قیمت طراحی داخلی ملک بالاتر می رود.

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار این می باشد که وسایل و لوازم از چه نوع بوده و کیفیت جنس آنها در تعیین قیمت بسیار مهم است. به طور طبیعی برندهای مرغوب و با کیفیت نسبت به برندهای بی کیفیت قیمت بیشتری خواهند داشت.

برای مثال، در میان انواع جنس کاغذ دیواری، جنس های ایرانی در مقایسه با جنس کاغذ دیواری خارجی ارزان تر هستند، بنابراین کسانی که قصد دارند، با بودجه کمی طراحی داخلی ملک خود را انجام دهند، نوع جنسی که برای کاغذ دیواری انتخاب می کنند، در هزینه بسیار موثر خواهد بود.

این را نیز باید در نظر داشت که با توجه به حجم کارهایی که طراح برای اجرا کردن طراحی داخلی انجام می دهد، دستمزد او هم بیشتر می شود. به این معنی که میزان کار طراح بر میزان دستمزد تاثیر زیادی دارد.

در صورتی که در طراحی داخلی ملک اجرا و نصب کاغذ دیواری، پارکت، کابینت های آشپزخانه و نقاشی توسط طراح انجام گیرد، در قیمت طراحی داخلی موثر و محاسبه می گردد.

یکی از عوامل تاثیرگذار پس از بازسازی و طراحی داخلی برروی قیمت ملک در ایران ارزش زمین است. معمولا ملک هایی که در محله‌های گران بازسازی و تعمیرات را انجام می‌دهند، درصد افزایش بیشتری را تجربه کرده‌اند.

اما عواملی چون موقعیت ملک، نوع ملک، متراژ ملک، میزان هزینه خرج شده برای بازسازی امکان دارد این عدد را کمی بالا و پایین ببرد.

گروه مهندسی معماري و طراحي داخلي نگين صدري
•طراحي داخلي •طراحي نما
•طراحي محوطه
•دكوراسيون •بازسازي
•فرنيش و چيدمان لوكس
٠٩١٢٨١١٣٨٥٦


Negin sadri architectural group
•interior design
•exterior design
•renovation
•decoration
Telegram / call 00989128113856

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Open chat
سلام به خدمات طراحی ما نیاز دارید ؟
گروه مهندسی معماری نگین صدری
سلام جهت مشاوره طراحی با ما در ارتباط باشین