ناگفته های دیزاین آشپزخانه (1)

هر فضایی در ساختمان دارای فاکتور های پر اهمیتی در حین طراحی است که فرد طراح باید به آن توجه کند زیرا در نظر گرفتن چنین مزایا و فاکتور هایی باعث سیرکولاسیون بهتر ، دیزاین زیبا و اصولی تر و فضایی پر کاربرد تر میشود.

گروه مهندسی معماری نگین صدری در این مقاله سعی دارد شما را باتعدادی از ناگفته های دیزاین آشپزخانه آشنا کند، با ما همراه باشید

اولین موضوع مورد بررسی در این مقاله: قرار گیری شیر آب در پشت اجاق گاز /Faucet behind the stove

در تعدادی از آشپزخانه پشت اجاق گاز و یا گاز توکار آنها شیر آبی تعبیه شده است که میتوان گفت یکی از بهترین فاکتور ها برای کاربرد بهتر و سریع تر در محیط آشپزخانه است ، زیرا هنگام آشپزی و یا درست کردن دم نوش ها نیز میتوان از این شیر های آب بسیار بهره برد و بدون جابه جا شدن کار ها را سامان بخشید.

برای دیدن ویدئو های آموزشی ناگفته های آشپزخانه اینجا کلیک کنید

به نمونه های زیر توجه کنید.

موضوع دوم : استفاده از بک اسپلش ها میان دو ردیف کابینت هاست /backsplash kitchen

استفاده از بک اسپلش ها در میان ردیف های کابینت ، پشت سینگ و گاز، بالا و پایین کابینت ها و در جداره های بدون تزئينات اشپزخانه متداول است و علاوه برجلوه بخش بودن زیبایی و دلپذیری به فضای آشپزخانه باعث بهداشتی تر بودن این سطوح میشود زیرا در صورت کثیف شدن سطح آنها میتوان به راحتی آنرا تمیز کرد.

به نمونه های زیر توجه کنید.

نکته ای مورد توجه قرار میگیرد متریال های مورد استفاده در این دیزاین میباشد، زیرا هیچ محدودیتی در استفاده از متریال ها وجود ندارد.

سنگ ( اسلب ، بوک مچ ، فور مچ ) ، کاشی ، آینه های اسید شور و ساده ، صفحات پلاستیکی و…

موضوع سوم : استفاده از حداقل های فضا

در این قسمت سعی داریم به نکاتی توجهتان را جلب کنیم که ممکن است تا پیش از این نیز تصاویر آنرا دیده باشید اما از این پس میتوانید از طراح خود بخواهید و آنرا را در آشپزخانه خود اجرا کنید.

سبک طراحی فضای شما هر چه که هست سعی کنید آنرا با سبک مدرن ترکیب کرده و در فضای آشپزخانه خود از طراحی مدرن که مهم ترین ویژگی آن به وجود آوردن فضایی برای راحتی بیشتر و سیرکولاسیون بهتر است بهره ببرید.

به نمونه های زیر توجه کنید.وجود آلترناتیو ها و فاکتور های ریز در طراحی باعث جذابیت بیشتر طراحی شما میشود.

و موضوع آخر این مقاله : استفاده از پنتری ها به طور مشترک با مطبخ و یا آشپزخانه کثیف در متراژ بالای 70 متر مربع است /

در نظر گرفتن فضای پنتری روم در آشپزخانه باعث سازمان دهی بهتر فضا و دسترسی بهتر به مواد مورد نظر هست که از آن به عنوان انبار مواد غذایی در قالب شلف ها قرار میگیرد.

در متراژ های کم میتواند به طور مشترک با مطبخ اجرا شود و در متراز های بزرگ و سبک کلاسیک و نئو کلاسیک میتواند کاملا مستقل و جدا طراحی شود.

توضیحات تکمیلی در مقالات دیگر اضافه خواهد شد.

صفر تا صد پروژه هاي شما همراهتان هستيم.
دپارتمان تخصصي معماری (طراحي و اجرا) مهندس نگين صدري
ارائه به روزترين و لوكس ترين طرح ها با كادري مجرب و متخصص در زمينه طراحي ،نظارت و اجرا ( شامل طراحي پلان ،نما،طراحي سه بعدي فضاي شما ،دكوراسيون داخلي ،خريد وسايل و چيدمان )

مهندس نگین صدری 09128113856

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Open chat
سلام به خدمات طراحی ما نیاز دارید ؟
گروه مهندسی معماری نگین صدری
سلام جهت مشاوره طراحی با ما در ارتباط باشین