درختان مناسب محوطه سازی

محوطه سازی ویلا، مزایای زیادی دارد و کمک میکند ارزش یک ویلا بیشتر شود تفاوتی نمیکند که چه مقدار
محوطه در بیرون از ویلادر اختیار داشته باشید بلکه مهم میزان ارزش بصری و مالی ویلاشماست
برای بیشتر کردن ارزش های بصری و مالی ویلا بهتر است از ارزش بسیار زیاد محوطه سازی و سایت اطراف ویلا غافل
نشوید چرا که اولین قسمتی است که در معرض دید هر شخصی که قصد ورود به ویلا شما را دارد قرار میگیرد.

ما علاوه بر آپشن های طراحی محوطه مانند آلاچیق ، استخر و آبنما ، مسیر سازی ها ، گودال های گفتگو و … که در
غالب طراحی ها قرار دارد باید به یکی از موارد خیلی تاثیر گذار در این طراحی ها نیز توجه کرد و آن هم درخت و
گیاهان مناسب برای محوطه سازی باغ ویلا هاست .

شاید برخی از گیاهان تحمل شرایط آفتاب و سایه کامل را نداشته باشند؛ برخی دیگر از گیاهان برای محوطه سازی مناسب نیستند و اگر شما آن‌ها را در بیرون از ویلا بکارید، در کوتاه مدت از بین می‌روند.

انتخاب گیاهان مناسب برای طراحی فضای سبز و محوطه سازی ویلاکاملاً به مقدار فضایی بستگی دارد که شما برای این کار در اختیار دارید. هر چند فضای شما کوچک باشد، باز هم می‌توانید محوطه زیبا را برای ویلای خود فراهم کنید.

اولین و مهم‌ترین گروه ازگیاهان مناسب برای طراحی فضای سبز،گیاهان پوششی نام دارند. در اصطلاح محوطه سازی، به گیاهانی که تا حداکثر یک متر ارتفاع داشته باشند، گیاهان پوششی گفته می‌شود. این گیاهان معمولاً با نام درختچه یا بوته‌های کوتاه نیز معروف هستند. بهترین ایده‌ها را می‌توانید همراه با چمن‌کاری و گیاهان پوششی برای زیباتر کردن محوطه ویلا به کار ببرید.

گیاهان پوششی،گیاهان مناسب برای طراحی فضای سبزدر ویلاها هستند. کاشت این گیاهان، به خصوص برای زمین‌های خشک، شرایط اقلیمی کم باران و گرم و حتی برای خاک‌هایی که شوری بالایی دارند، توصیه می‌شود. اگر زمین‌های ویلا، اندکی شیب دارد، به راحتی می‌توانید با گیاهان پوششی، محوطه ‌سازی دلخواه خود را انجام دهید.اگر زمین ویلا در سراشیبی‌های تند قرار دارد، عملاً نمی‌توانید برخی از گیاهان پوششی و چمن‌کاری‌ها را انجام دهید. زمین‌‌هایی که رطوبت بیش از حد داشته باشند و یا حتی شرایط آب و هوایی بسیار خشک شود که قابل تحمل توسط گیاه نباشد، قطعاً برای کاشت گیاهان پوششی و چمن‌کاری مناسب نخواهد بود.یکی دیگر از مزایای گیاهان پوششی به عنوان یک انتخاب در جایگاه گیاهان مناسب برای طراحی فضای سبز این است که این پوشش‌ها انواع مختلفی دارند. شما با توجه به شرایط ساختمان ویلا، میزان دمای هوا و مقدار نوری که در طول روز به گیاهان می‌تابد، شرایط خاک و میزان بارندگی، می‌توانید گیاهان پوششی را انتخاب کنید. محوطه سازی ویلا با گیاهان پوششی بدون تردید جذاب و چشم‌‌نواز خواهد بود.

دسته دوم: درختان و درختچه‌ها

انتخاب درختان مناسب برای طراحی فضای سبز ویلا هم، مشابه با انتخاب گیاهان پوششی به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای اینکه درخت یا درختچه مناسب را انتخاب کنید،

شرایط آب و هوایی، نوع خاک و همچنین شیب زمین اهمیت دارد. همانطور که می‌دانید درخت‌ها به مراقبت بیشتری نیاز دارند. شما باید روزانه آن‌ها را آبیاری کنید. درخت‌ها نیاز به هرس کردن دارند و از همه مهم‌تر، اگر از درخت‌های میوه در محوطه سازی ویلا استفاده کنید، نیاز به کوددهی و سمپاشی، بسیار ضرورت خواهد داشت. از طرف دیگر هنگام برداشت محصول باید با احتیاط، میوه‌های رسیده را بچینید. تمام این‌ها در هنگام انتخاب گیاهان مناسب برای طراحی فضای سبز ویلا اهمیت دارند.

اولین و مهم‌ترین گروه از درختانی که برای محوطه سازی ویلا پیشنهاد می‌شوند، درختانی هستند که رشد سریع دارند. گونه‌های مختلفی از اقاقیا، چنار، زیتون، درخت سرو نقره‌ای، درخت عرعر، درخت توت آمریکایی و برخی گونه‌های دیگر به سرعت رشد می‌کنند و شما محوطه زیباتری را در کوتاه مدت خواهید داشت.

درختان میوه مانند  آلو، آلوچه، زیتون، انواع مرکبات، گیلاس، انار، آلبالو و یا درختانی که بومی یک منطقه هستندمانند شمال کشور، برای محوطه سازی ویلا بسیار توصیه شده‌اند.

با توجه به اینکه یکی از فاکتورهای موثر در انتخاب گیاهان مناسب برای طراحی فضای سبز در نظر گرفتن شرایط خاک است، اگر شرایط خاک منطقه آهکی باشد، درختانی نظیر زیتون، چنار  و درخت زبان گنجشک توصیه می‌شود.

شاید پیشنهاد خوبی باشد اگر درختان معطر را برای محوطه سازی ویلا استفاده کنید. درختانی نظیر سروناز، برگ بو، اقاقیا و مگنولیا، نمونه ‌هایی از این درختان هستند.

برخی از گیاهان مناسب برای طراحی فضای سبز شامل درخت‌هایی هستند که طول عمر کوتاه یا بلند تری دارند؛ برخی از گیاهان از فرسایش خاک جلوگیری می‌کنند؛ برخی دیگر برای کاشت در زمین‌های شیب‌دار مناسب هستند. برخی از انواع درخت‌ها، پوشش‌های مناسب برای مناطقی هستند که نور کافی خورشید را در اختیار ندارند و برخی دیگر نیز در برابر وزش بادهای سهمگین، مقاوم هستند.

برخی از انواع گونه‌های درختان برای خاک‌های اسیدی مناسب‌اند و برخی دیگر ریشه‌های مقاوم دارند و در برابر سرما پایدار هستند.

به طور کلی می‌توانید انواع درختچه‌ها و درختان را در کنار گیاهان پوششی به عنوان گیاهان مناسب برای طراحی فضای سبز در اختیار بگیرید.

گروه مهندسی معماري و طراحي داخلي نگين صدري
•طراحي داخلي •طراحي نما
•طراحي محوطه
•دكوراسيون •بازسازي
•فرنيش و چيدمان لوكس
٠٩١٢٨١١٣٨٥٦


Negin sadri architectural group
•interior design
•exterior design
•renovation
•decoration
Telegram / call 00989128113856

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Open chat
سلام به خدمات طراحی ما نیاز دارید ؟
گروه مهندسی معماری نگین صدری
سلام جهت مشاوره طراحی با ما در ارتباط باشین