دیزایین سقف سرویس بهداشتی

دوستان در این مقاله که توسط گروه مهندسی معماری نگین صدری تهیه شده میخوایم به شما درباره ی دیزاین سقف سرویس بهداشتی نکاتی رو بگیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بهترین گزینه برای دیزایین سقف سرویس بهداشتی چیست؟

ابتدا شما را با متریالهایی که در سقف سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد آشنا

می کنیم تا بهترین نمونه را برای دیزایین سقف فضای سرویس بهداشتی منزلتان انتخاب نمایید.

امروزه استفاده از سقف کاذب سرویس بهداشتی و حمام و انتخاب یک مدل مناسب برای منزل با توجه به زیاد شدن مدل ها دشوار است و به دلیل وجود رطوبت در سرویس بهداشتی و حمام باید از مصالحی استفاده کنید که در برابر رطوبت و حرارت عایق باشد.

دلایل استفاده از سقف کاذب در سرویس بهداشتی وحمام:

1.به عنوان پوششی برای پنهان ماندن تاسیسات و سازه2.افزایش حجم و زیبایی سقف 3.مقاومت در برابر پوسیدگی4.نصب و اجرای راحت 5.زیبایی سقف

انواع متریالهای مورد استفاده در دیزایین سقف سرویس بهداشتی:

1.کناف 2.رابیتس 3.پلی مری 4.شیشه ای

سقف کناف:

کناف قابلیت عایق صدا و حرارت بودن رادارد و از انتقال صدا و حرارت بین فضای حمام و سرویس بهداشتی و به خارج از این محیط می کاهد . به دلیل وجود رطوبت در سرویس بهداشتی سقف کناف به عنوان متریال ضد آب استفاده می شود. کناف برای حمام و سرویس بهداشتی در انواع شکل های هندسی مختلف نظیر خطوط راست و منحنی ها انجام می شود.

نورپردازی در سقف کناف حمام و سرویس بهداشتی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و شما می توانید به کم نور مخفی یا لامپهای

هالوژن و لوسترهای مدرن و کلاسیک مورد استفاده در سبکهای مختلف سقف کناف را نورپردازی نمایید.

سقف رابیتس:

سقف رابیتس یکی از رایج ترین نوع سقف کاذب است. رابیتس نوعی ورق مشبک از جنس گالوانیزه است که توسط سیم آرماتور بندی به شبکه فرعی متصل می شود. از آنجایی که گچ کاری به تنهایی در برابر رطوبت مقاوم نیست،

طراحی رابیتس به گونه ای انجام می گیردکه تمام ملات های پایه گچی به راحتی به آن چسبیده و این امکان را دارد که انواع حجم ها با آن ساخته شودو می توانید توسط مکمل هایی که به ملات گچ اضافه می گردد آنرا به صورت ضد آب اجرا نمایید.

همچنین جلوگیری از انتقال گرما و رطوبت، ایجاد نوعی عایق صدا، فراهم کردن یک بستر مناسب جهت نورپردازی های مدرن و در نهایت خلق یک فضای دکوراتیو برای زیباتر کردن فضای مورد نظر، به کار می رود.

سقف پلیمری:

در سرویس بهداشتی با سقف پلی مری از طرح های مختلف ،آسمان آبی، آسمان پر ستاره، تصاویر ماهی ها و دلفین ها، برگ های پاییزی، شیشه مه گرفته همراه با قطرات باران، درختان جنگل و طرح هایی از این دست استفاده می شود.این سقف های مجازی در سرویس بهداشتی و حمام هم مانند آشپزخانه موجب بزرگ تر جلوه دادن فضا می شوند.

پوشش پلیمری سقف از جمله پوشش هایی هستند که جهت جلوگیری از نفوذ عوامل جوی و نوری به سطح زیرین استفاده می گردند علاوه بر این پوشش های پلیمری ضد حریق تولید شده است که اجرای پوشش های پلیمری ضدحریق بر روي سازه ها به منظور پیش گیری از تخریب آنها در آتش سوزی استفاده می شود.

سقف شیشه ای:

امروزه برای مسقف نمودن سقف سرویس بهداشتی نیز مانند بیشتر فضاهای داخلی از انواع سقف کاذب شیشه ای استفاده می شود در طراحی سقف کاذب شیشه ای از انواع شیشه های تزئینی استاندارد و مقاوم استفاده می شود.بهتر است از مصالح سبک استفاده شود و قاب بندی این نوع سقف باید به گونه ای انجام شود که به کلاف بندی یا اسکلت ساختمان متصل شود تا در صورت تکان های ناشی از زلزله باعث خرابی دیوار حمام و توالت نگردد.

می توان از شیشه های  هوشمند قابل تعویض برای پنجره‌ها استفاده شود تا در صورت لزوم حریم خصوصی فوری را فراهم کند.  با تامین روشنایی بخشی از ساختمان با کمک نور حاصل از سقف کاذب شیشه ای مصرف انرژی برق به شکل قابل توجهی کاهش  می یابد.

گروه مهندسی معماري و طراحي داخلي نگين صدري
صفرتاصد طراحی و اجرا
•طراحي داخلي •طراحي نما
•طراحي محوطه
•دكوراسيون •بازسازي
•فرنيش و چيدمان لوكس
٠٩١٢٨١١٣٨٥٦
Negin sadri architectural group
•interior design
•exterior design
•renovation
•decoration
whats app / call 00989128113856

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Open chat
سلام به خدمات طراحی ما نیاز دارید ؟
گروه مهندسی معماری نگین صدری
سلام جهت مشاوره طراحی با ما در ارتباط باشین