تفاوت مد و ترند

همیشه یک پیوند قوی و ناگسستنی بین طراحی داخلی و مد وجود داشته است. نه تنها هر دو مفاهیم زیبایی شناختی مشابهی مانند فضا، شکل و فرم دارند، بلکه هر دو یک بیان هنری قابل دسترس هستند.

طراحی داخلی و مد هر دو نمایانگر چیزی شخصی هستند که به افراد کمک می کند خلاق ومنحصر به فرد باشند و به ما در درک افراد و دنیای اطراف کمک کند . یکی از کارهایی که برای بهتر شدن روحیه مان انجام می دهیم، ایجاد تنوع در زندگی است. این تنوع می تواند در محیط منزل و با تغییر دکوراسیون ایجاد شود.

تعریف:

مد به معنای راه وروش و عبارت است از ترکیب رنگ ها، الگوها و بافت ها و ترند به معنی گرایش و  تحول است هر چیزی که در یک بازه ی زمانی خاص مد بشود و یا قرار باشد که مد شود روند مد یا ترند نامیده می شود. ترند یعنی مد شده اما هنوز رواج پیدا نکرده درواقع می توان گفت مد و ترند شبیه هم هستند. ترند چیزی است که مورد استقبال قرار می گیرد اما به سرعت فراموش می شود هر ترندی به مد تبدیل نمی شود اما چیزی که مد می شود قبلا ترند بوده است.

می توان گفت  هر مد زمانی ترند بوده اما هر ترندی الزاما تبدیل به مد نمی شود وترند یه مرحله قبل از مد هست.میزان استقبال مردم از یک ترند است که معلوم می کند ترند به مرحله مد میرسد یا نه.

ترند جزئی از مد است ولی مد می تواند شامل مجموعه از ترندهای مختلف باشد . تِرند را معمولا خیلی قبل تر از شروع فصل ها معرفی می کنند تا میزان اقبال مردم به آنها را بسنجند.

معمولا افراد جوامع مختلف بر اساس فرهنگ و جامعه ی خودشون ترند ها رو می پذیرند و یا رد میکنند مثلا ترندی که در جوامع مذهبی پذیرفته می شود با ترندی که جوامع مدرنتر می پسندند کاملا متفاوت است.هم معماران وهم طراحان مد مایلند فرمهای کامل،راحت و زیبا برای انسان ایجاد کنند. معماری و مد منابع مشترک بسیاری دارند: مانند:هنر، علم و فناوری واین باعث می شود که گاه دنیای هردو به هم نزدیک شوند و در بسیاری موارد دیگر با هم مخلوط شوند.

ترند یک سال برای موضوعات مختلفی برگزیده می شود؛ مانند، رنگ، طراحی داخلی، مبلمان و دکور. این ترند ها به گونه ای انتخاب می شوند که برای تمامی افراد با سلیقه های متفاوت مناسب هستند. به طور مثال تعدادی از افراد رنگ های روشن را ترجیح می دهند زیرا باعث ایجاد آرامش می شود و بالعکس برخی از افراد رنگ های جسورانه تری را انتخاب می کنند زیرا که شادی و سرزندگی به همراه دارند. بنا به این دلایل طراحان برای انتخاب ترند رنگ، طیفی از رنگ های روشن و تیره را معرفی می کنند.

مد بیشتر در دکوراسیون داخلی بسته به سبک مورد نظر نمود پیدا می کند. مبلمان 2021 از شیشه و پلاستیک شفاف ساخته شده است که محبوبیت زیادی نیز دارد این مواد با سبکی بصری و شفافیت متمایز می شوند، بنابراین هیچ احساس به هم ریختگی فضا وجود ندارد. اما هنگام انتخاب آن باید شکل، رنگ و ویژگی های کاربردی مناسب یک اتاق خاص را در نظر گرفت. یکی دیگر از محبوب ترین انواع طراحی خانه، ترکیب محیط داخلی و خارجی با یکدیگر است. افراد امروزه به دنبال یک نوع از طراحی هستند که تمایزی بین دو فضا ایجاد نکنند.

در این طراحی، افراد بیشتر از شیشه استفاده می کنند و درهای کشویی جای دیوارها را گرفته تا نمایی از فضای بیرونی و نور به خانه وارد شود. دوران خانه های بسته و بدون نور به پایان رسیده است. در حال حاضر، بسیاری از انواع مبلمان کاربردی، غیر معمول در شکل و طراحی تاشو هستند.فضای زیادی نیاز ندارد و عملکردی است.

چند نمونه از ترندهای اصلی طراحی داخلی برای سال 2022

استفاده از مواد طبیعی و مهارت‌های صنایع دستی ، به نمایش گذاشتن «مصنوعات» مجسمه‌ای در داخل ویترین‌های دیواری باریک و گرافیکی برای یک ایجاد یک روند مدرن ، رنگ براق برای ارائه فرمی از مدرنیته به فضای داخلی ، کابینت‌ها، کمدها، بوفه‌ها، کشوها و میزها از جلوی صاف پانل‌های همسطح دوری می‌کنند و به نفع چیزی کمی تزئینی‌تر هستند شیارهای نازک و کمی تزیینی تر و مکملی از رنگ های آرامش بخش که فضایی آرام را ایجاد می‌کنند، رنگ‌های روشن و دلپذیر وشاد، همگی فضای داخلی خوبی را ایجاد می‌کنند ، در حال شکل گیری است.

گروه مهندسی معماري و طراحي داخلي نگين صدري
صفرتاصد طراحی و اجرا
•طراحي داخلي •طراحي نما
•طراحي محوطه
•دكوراسيون •بازسازي
•فرنيش و چيدمان لوكس
٠٩١٢٨١١٣٨٥٦
Negin sadri architectural group
•interior design
•exterior design
•renovation
•decoration
whats app / call 00989128113856

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Open chat
سلام به خدمات طراحی ما نیاز دارید ؟
گروه مهندسی معماری نگین صدری
سلام جهت مشاوره طراحی با ما در ارتباط باشین