شیشه و مصالح شفاف (2)

11. اسپندرال:

اسپندرال شیشه غیر شفافی است که با پخت سرامیکی تولید می شود، به منظور پوشاندن و غیرقابل رویت کردن سطوح ناخواسته ساختمان که نباید دیده شوند استفاده می شود و به نمای ساختمان ، ظاهری هماهنگ و یکپارچه می دهد. شیشه های اسپندرال درپوشش سطوح فضای مابین طبقات در نماهای تمام شیشه ای ، سقفهای شیشه ای ، پارتیشن و دکوراسیون داخلی استفاده می کنند  و با سکوریت کردن شیشه های اسپندرال در برابر خراش، تراشه، مواد شیمیایی و پوسته شدن مقاومت بالایی با آن می دهند. 

12. متا لوکس: شیشه های رنگی مات یا متالوکس تمامی خصوصیات یک شیشه رنگی مانند سکوریت بودن را دارند. روی آن چاله های بسیار ریز میکروسکوپی ایجاد می کنند که باعث می شود که سطح شیشه حالت مخملی داشته باشد.

13.لا کوبل:

به طور کلی به شیشه هایی که پشت رنگی هستند شیشه لاکوبل می گویند.در واقع محصولی جدید و مدرن است که در دکوراسیون داخلی استفاده می شود به صورت قواره ای و بزرگ استفاده می شود.بزرگ بودن این نوع شیشه ها باعث می شود که درز کمتری داشته باشند و بسیار یکدست نصب شوند به عنوان شیشه دکوراتیو برای نمای بیرونی و فضای داخلی ساختمان استفاده می شود.

14. سند بلاست:

 یکی از روش های حکاکی بر روی شیشه است می توان طرح های مورد نظر را بر روی شیشه اجرا نمود . از طریق فرسایش شیشه و پاشیدن شن و ماسه باشدت برروی  آن دچار فرسایش گردد. بیشتر  در فضای حمام و آشپزخانه استفاده می شود.

  

15.هوشمند:

تنها با فشردن یک کلید از وضیت مات به شفاف وبالعکس تغییر می یابد با استفاده از این شیشه ها می توان در فصل تابستان که نور خورشید به داخل می تابد شیشه را مات کرد و مانع از ورود نور به اتاق شد و در مقابل در فصل زمستان می توان شیشه را شفاف نموده و از نور خورشید برای گرم کردن اتاق استفاده کرد. این نوع شیشه در ساخت درب و پنجره، حمام های شیشه ای، اتاق کنفرانس، پارتیشن بندی و … کاربرد دارد.

16. جورجین بار:

شیشه دو جداره جورجین بار یکی از شیشه های دکوراتیو است میله های جورجین بار معمولا نوار افقی یا عمودی از آلومینیوم یا چوب ساخته می شود که در بین شیشه بکار برده می شود. برای استفاده در پروفیل های آلومینیومی با رنگهای مختلفی استفاده می شود.  در درب و پنجره های upvc ،پنجره های آلومینیومی ترمال بریک در درهای ورودی ساختمان و هم چنین شیشه های کابینت کاربرد دارد. 

17.نسوز:

شیشه نسوز جزو شیشه‌ هایی است که نسبت به شیشه ‌های معمولی مقاومت بسیار بالایی در مقابل گرما و آتش تا دمای ۱۲۰ درجه سانتی گراد دارد. در ساختمان برای انواع درب و پنجره،  انواع درب اتوماتیک و به منظور حفاظت از راهروها و مسیرهای خروجی استفاده می شود.

18.طلق های پلی کربنات:

پلی کربنات سخت‌ترین ماده شفافی است که به عنوان گزینه‌ای مناسب بجای شیشه در بخش‌های مختلف ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این طلق علاوه بر بی رنگ (رنگ شیشه‌ای) دارای تمام رنگ‌های اصلی (برنز، آبی، شیری، زرد، قرمز، سبز) می‌باشد. ضربه پذیری و نشکن بودن و سبک بودن وزن ورق پلی کربنات علاوه بر عدم تحمیل وزن اضافه به سازه عامل بسیار مهمی بر مقاومت آن در برابرحوادث طبیعی مانند زلزله می‌باشد. ورقهای پلی کربنات جایگزین مناسبی برای شیشه بوده و باعث صرفه جویی درمصرف  انرژی در ساختمان  می‌شوند.

19.ورقهای پلکسی گلاس:

همان آکریلیک گلاس با نام تجاری پلکسی گلس که بسیار شناخته شده می باشد. جنس ورق پلکسی گلاس متشکل از نوعی ترموپلاستیک است که عمدتا به صورت ورق در رنگ بندی بسیار متنوعی تولید می شود. این ورقها در چند نوع رنگی، شفاف، ترانسپارنت ، مات و آینه ای نیز تولید و عرضه می شوند.

 ورق پلکسی گلاس خاصیت ضد گرد و غبار دارد ورق پلکسی گلاس با خواصی از قبیل وزن سبک و مقاومت بالا در برابر ضربه و خراشیدگی، جایگزین مناسبی برای شیشه است. ورق پلکسی گلاس در مقابل عوامل جوی مانند بارندگی، تابش نور خورشید و گرما و سرما، خصوصیات و کیفیت ظاهری خود راحفظ  می کند. ورقهای پلی کربنات نور خورشید را جذب و در نتیجه هزینه تهویه مطبوع را در فصل گرما کاهش می دهنداین ویژگی در زمستان نیز باعث صرفه جویی در مصرف سوخت شده وخاصیت عایق بهتری نسبت به شیشه می باشد.

پرداخت لبه شیشه:

انتخاب نوع لبه شیشه ای مناسب با پروژ های مختلف از جمله پروژه ساخت وکاربرد مورد استفاده در آن ، ایجاد یک ظاهر پیچیده و تمام شده ، پیاده سازی آن تعیین کننده است. این می تواند از میزهای کنفرانس ، پارتیشن ها ، جداکننده ها و درها ، تابلوهای علامت گذاری یا ویترین ها در طیف وسیعی ازآن متغیر باشد. پرداخت لبه شیشه به شیشه سبک و شخصیت می بخشد ، در حالی که تمیز کردن و نگهداری آن را نیز آسان می کند. با توجه به این زیبایی وجلا ، می توان از آن در مبلمان و قطعات مبلمان ، مانند آینه ، قاب و قفسه استفاده کرد. با برداشتن هرگونه تراشه شیشه و صاف کردن لبه ها ، خطوط براق وتمیز ایجاد می کنند.

برش شیشه:

مقاومت در برابر ضربه ، مزیت بزرگ شیشه ایمنی است . برش شیشه باcnc  یک دستگاه برش کنترل شده توسط کامپیوتر است امکان برش شیشه با ضخامت‌های مختلف را به بهترین شکل تضمین می‌کند شیشه و آینه به دلیل ماهیت خاص خود، در معماری و طراحی دکوراسیون کاربرد دارد. اگر می خواهید پنجره هایی با شکل عجیب و غریب ، مانند پنجره های گرد ، با روش استاندارد ایجاد کنید در معماری و طراحی نباید فقط نحوه نصب مصالح را در نظر بگیرد همچنین باید به نحوه شکست وبرش متریالها نیز بپردازید.

گروه مهندسی معماري و طراحي داخلي نگين صدري
صفرتاصد طراحی و اجرا
•طراحي داخلي •طراحي نما
•طراحي محوطه
•دكوراسيون •بازسازي
•فرنيش و چيدمان لوكس
٠٩١٢٨١١٣٨٥٦
Negin sadri architectural group
•interior design
•exterior design
•renovation

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Open chat
سلام به خدمات طراحی ما نیاز دارید ؟
گروه مهندسی معماری نگین صدری
سلام جهت مشاوره طراحی با ما در ارتباط باشین