طراحی صفر تا صد شهرک ویلایی

روز به روز داره به تعداد شهرک های ویلایی اطراف تهران و شهرهای دیگه اضافه می شه و افراد بیشتری به ساخت شهرک ویلایی و همچنین به خرید ویلا در یک شهرک لوکس و با امکانات علاقه مند می شوند.

ویلا‌های شهرکی دارای قوانین متفاوتی نسبت به ویلا‌های معمولی هستند. افرادی که در شهرک‌های ویلایی زندگی می‌کنند از امکانات رفاهی متفاوتی برخوردار هستند و همچنین باید قوانین موجود در این شهرک ها را رعایت کنند و به حقوق ساکنان دیگر این شهرک ها احترام بگذارند و به همین جهت قانون مندی بیشتری در شهرک ها برقرار است.

همین امر باعث شده که سازنده های بسیاری برای سرمایه گذاری اقدام به شهرک سازی کنند.  میدونستین که اگر یک معمار برای شما طراحی شهرک ویلایی را انجام دهد میتواند هزینه های فروش را در کل پروژه جابه جا کند؟ طراح میتواند نسبت به توانایی خود تا ۳۰ درصد به بناهای شما ارزش افزوده بدهد و این سود دو سر برد خریدار و فروشنده هست. طراحی شهرک موارد بسیاری رو شامل میشه که بهتر هست که به دفترهای معماری ای سپرده بشن که در زمینه طراحی شهرک تخصص و تجربه دارن و به همه موارد طراحی یک شهرک ویلایی مسلط هستن. ما در گروه مهندسی معماری نگین صدری طراحی تخصصی شهرک ویلایی رو به صورت صفر تا صد انجام میدیم که در ادامه این مقاله به مراحل طراحی شهرک ویلایی و نکات و ضرورت های آن می پردازیم و همچنین به معرفی و بررسی پروژه های شهرکی که توسط گروه ما انجام شده می پردازیم.

در مراحل ساخت شهرک ویلایی، موارد زیر در نظر گرفته می شوند:

  1. مساحت کل زمین
  2. مساحت در نظر گرفته شده برای ویلاها
  3. تعداد ویلاهای در نظر گرفته شده
  4. مشاعات مورد نیاز شهرک
  5. عرض گذرهای اصلی و معابر
  6. عرض گذرهای فرعی
  7. تعیین حد فاصل ویلاها (حریم ویلاها)
  8. تعیین مساحت مربوط به پارکینگ هر واحد ویلایی یا پارکینگ عمومی کلی
  9. تعیین سیستم فاضلاب
  10. تعیین آب راه ها
  11. تعیین موقعیت قرارگیری پست برق
  12. تعیین موقعیت قرارگیری پست گاز و آب

شهرک های ویلایی می توانند در مناطق کوهستانی، جنگلی و ساحلی طراحی شوند. بسیار مهم است که در ساخت این شهرک ها از مصالحی استفاده شود که منطبق با شرایط آب و هوایی منطقه باشد. به عنوان مثال اگر شهرک ویلایی در منطقه ای ساحلی قرار است بنا شود، مصالح مورد استفاده باید در برابر رطوبت بسیار مقاوم باشند. چرا که مناطق ساحلی بسیار تا بسیار شرجی و مرطوب است. این موضوع باید در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا نیز رعایت شود.

شهرک های ویلایی می توانند در مناطق کوهستانی، جنگلی و ساحلی طراحی شوند. بسیار مهم است که در ساخت این شهرک ها از مصالحی استفاده شود که منطبق با شرایط آب و هوایی منطقه باشد. به عنوان مثال اگر شهرک ویلایی در منطقه ای ساحلی قرار است بنا شود، مصالح مورد استفاده باید در برابر رطوبت بسیار مقاوم باشند. چرا که مناطق ساحلی بسیار تا بسیار شرجی و مرطوب است. این موضوع باید در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا نیز رعایت شود.

یک موضوع مهم در رابطه با طراحی شهرک ویلایی توجه به ضوابط اون شهر و منطقه هستش. ضوابط طراحی شهرک ویلایی می‌تواند بسته به محل پروژه تغییر کند، عمده زمین‌های مناسب در طراحی شهرک ویلایی را می‌توان به جنگل، دریا، کوه، بیابان و … اشاره کرد، که نحوه‌ی طراحی در هر یک از زمین‌های ذکر شده، متفاوت است.

به طورمثال برای ضوابط طراحی شهرک ویلایی در کنار دریا، بهتر هستش که نمای اصلی ساختمان را رو به دریا طراحی کنیم، چرا که علاوه بر القای حس آرامش به کاربران می‌تواند منظره‌ی زیبایی را برای کاربران به وجود آورد، این در حالی است که در بیشتر زمین‌های شمالی می‌توان از هر دو منظره‌های جنگلی و دریا برای طراحی شهرک‌های ویلایی استفاده کرد، از یک سو می‌توان منظره‌ی رو به دریا را اولویت قرار داد و از سوی دیگر رو به جنگل.

در طراحی شهرک مسکونی ویلایی در زمین‌های بیابانی باید از مصالح عایق‌بندی شده استفاده کرد، چرا که آب و هوای غالب در زمین‌های بیابانی به این صورت است که در صبح ها گرم و در شب سرد و خشک است، همچنین به دلیل زیبایی منحصر به فرد زمین‌های کویری در شب می‌توان از نماهای اسکای لایت به دلیل شیشه‌ای بودن این نوع از سقف‌های ساختمانی استفاده کنیم تا از دید خوب آسمان شب لذت ببریم.

شهرک های مسکونی ویلایی می‌توانند در سبک‌های متفاوتی طراحی و اجرا شوند،از سبک‌های پرطرفدار در شهرک‌های ویلایی می‌توان موارد زیر را مثال زد:

  • کلاسیک
  • مدرن
  • مینیمال
  • سنتی
  • روستیک

همچنین هریک از سبک‌های بالا را می‌توان با متریال‌های مختلفی اجرا کرد.یک مورد مهم دیگر اینکه برای افرادی که می خواهند در سطح اقتصادی ترشهرک سازی رو انجام بدن، با استفاده از متریال‌های ترکیبی در شهرک‌های ویلایی می‌توانید تا حدود زیادی قیمت اجرایی آن کم کنید. به همین دلیل است که عمده سبک اجرایی در شهرک‌های ویلایی سبک مدرن است، چرا که در این نوع از طراحی امکان استفاده از متریال‌ها به صورت ترکیبی وجود داردبرای مثال در سبک‌های اجرایی کلاسیک عموما از متریال‌های سنگی استفاده می‌شود. از آنجایی که مصالح سنگی به عنوان مصالحی گران در صنعت ساختمان‌سازی به حساب می‌آیند، این سبک اجرایی از هزینه‌ی بالایی برخوردار است.

هزینه ساخت شهرک های ویلایی

هزینه ساخت شهرک های ویلایی، با در نظر گرفتن موارد مختلفی تعیین خواهد شد که از جمله آن ها، باید به این فاکتورها اشاره کرد:

  1. مساحت کل زمین
  2. تعداد ویلاها
  3. محوطه سازی
  4. تجهیزات داخل ویلا و تعبیه شده در مشاعات
  5. گل کاری و درختکاری
  6. سبک طراحی ویلاها
  7. و …

همچنین اینکه با توجه به بودجه شما، طراحی شهرک ویلایی می تواند در دو حالت لوکس و حالت اقتصادی انجام گردد.

قبل از شروع ، باید مکان و فضای  سایت را مورد بررسی قرار دهیم و کاربری و نوع افراد هدف را برای شهرک بررسی کنیم.

یکی از اصلی ترین دلایل طراحی و ساخت ویلا بهره مندی از طبیعت و دید و مناظر جذاب است.

درجهت گیری کلی باید، تراز های ارتفاعی و سطح بندی قطعات واحدهای ویلایی در طراحی شهرک ویلایی را در نظر بگیریم.

علاوه بر مسائل اقلیمی باید جذابیت های منطقه را نیز مد نظر قرار گیرد. به عنوان مثال یک جنگل، دریا، رودخانه، کوه و … به عنوان المان های طبیعی باید در نظر گرفته شوند.

 دسترسی به آنها، امن ساختن مسیرهای منتهی به آن و امکان دیدهای وسیع به آن، خط و خطوط اصلی طراحی شهرک را تعریف می کند.

شهرک های طراحی شده توسط گروه مهندسی معماری نگین صدری

این مقاله به زودی کامل می شود.

اگر قصد ساخت شهرک دارید، می توانید برای مشاوره طراحی صفر تا صد از پلان تا طراحی نما، محوطه و داخلی با ما تماس بگیرید.

09128113856

گروه مهندسی معماري و طراحي داخلي نگين صدري
•طراحي داخلي •طراحي نما
•طراحي محوطه
•دكوراسيون •بازسازي
•فرنيش و چيدمان لوكس
٠٩١٢٨١١٣٨٥٦


Negin sadri architectural group
•interior design
•exterior design
•renovation
•decoration
whats app/ call 00989128113856

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Open chat
سلام به خدمات طراحی ما نیاز دارید ؟
گروه مهندسی معماری نگین صدری
سلام جهت مشاوره طراحی با ما در ارتباط باشین