نکات مهم در طراحی تخصصی طراحی ویلا

با توجه به محبوبیتی که طراحی و ساخت ویلا در سال‌های اخیر بدست آورده است، افراد زیادی هستند که طراحی انواع خانه های ویلایی را انجام می‎دهند، اما آن چیزی که باعث می‌شود تا ساختمان ویلای شما از دیگر ویلاهای ساخته شده شاخص‌تر باشد، این است که آیا طراحی ویلا بر اساس اصول طراحی ویلا انجام شده است یا خیر؟ 

بارها در وبلاگ نمادیزاین مطالبی را در رابطه با طراحی ویلا منتشر کرده‌ایم، در این مقاله قصد داریم به صورت جزئی به بررسی تمامی اصول طراحی ویلا که باعث می‌شوند ویلای شما از دیگر ویلاهای ساخته شده، برتر باشد اشاره کنیم.

اینکه تیمی که وظیفه طراحی ویلا شما را برعهده می‌گیرد، این اصول را رعایت کند یا صرفا یک طراحی زیبا به شما ارائه دهد که قابل اجرا نیست؛ به این موضوع بستگی دارد که طراح ویلای خود را چگونه انتخاب می‌‌کنید. اگر صرفا طراحی ویلا را به شخصی بسپارید که طراحی را با هزینه پایین‌تری نسبت به دیگر شرکت‌های معماری انجام می‌دهد، ممکن است که هنگام ساخت ویلا شما را با مشکلات زیادی روبه‌رو کند.

در انتخاب شرکت طراحی ویلا دقت کنید! ساخت ویلا ملزم این است که قبل از هر گونه اقدام، محل پروژه توسط کارشناسان از لحاظ اقلیم، توپوگرافی زمین، موقعیت جغرافیایی، وزش باد، تابش نور، جنس خاک و … بررسی شود، سپس طراحی صورت بگیرد. بنابراین به هیچ عنوان از طرح‌‎های آماده استفاده نکنید و طراحی ویلا را به تیمی با سابقه بسپارید.

گروه مهندسی معماری نگین صدری با بهره‌گیری از طراحان باسابقه از طراحی ویلای شما طبق اصول طراحی ویلا اطمینان حاصل می‌کند و با در نظر گرفتن سلیقه و بودجه کارفرما، در کمترین زمان ممکن و بهینه‌ترین هزینه، پروسه طراحی ویلا را به اتمام می‌رساند.

همانطور که اشاره کردیم طراحی ویلا از اصول خاصی پیروی می‌کند که شرکت یا تیم طراحی ویلا باید هنگام طراحی در نظر بگیرد، برای اینکه شما نیز با این اصول آشنایی داشته باشید، در ادامه با جزئیات به بررسی این موارد می‌پردازیم.

یکی از موارد مهمی که شاید از آن اطلاع نداشته باشید، این است که ضوابط طراحی و ساخت ویلا در هر شهر نسبت به شهر دیگر متفاوت است. برای مثال اگر قصد ساخت ویلایی در نوشهر را داشته باشید، ضوابط شهرداری به شما این اجازه را نمی‌دهد که بیش از ۶۰ درصد زمین خود را ویلا بسازید. 

اگر قصد طراحی ویلا در مساحتی کمتر از سطح اشغال را داشته باشید، مشکلی برای شما ایجاد نمی‌شود، اما اگر قصد ساخت ویلا در مساحتی بیشتر از سطح اشغال مشخص شده داشته باشید، باید برای دریافت جواز از شهرداری اقدام کنید.

قبل از طراحی ویلا، تیم طراحی باید از شما دستور نقشه شهرداری را درخواست کند و طراحی ویلا را بر اساس ضوابط و قوانینی که شهرداری یا دهیاری برای آن منطقه در نظر گرفته است، پیش ببرد.دستور نقشه زمین هنگام طراحی اهمیت بسیار زیادی دارد، اگر طراحی ویلای شما بدون توجه به دستور نقشه منطقه انجام گیرد، نمی‌توانید جواز ساخت را دریافت کنید. 

گروه مهندسی معماری نگین صدری به صورت تخصصی در طراحی صفر تا صد ویلا همراه شماست. برای مشاوره طراحی ویلا با شماره 09128113856 با ما تماس بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Open chat
سلام به خدمات طراحی ما نیاز دارید ؟
گروه مهندسی معماری نگین صدری
سلام جهت مشاوره طراحی با ما در ارتباط باشین