طراحی آشپزخانه لوکس و کاربردی

یکی از نکات مهم در طراحی آشپزخانه این هستش که دقت کنیم آشپزخانه علاوه بر اینکه زیبا و لوکس میشه، موارد کاربردی و استاندارد ها هم در اون رعایت بشه.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشین تا این موارد رو براتون توضیح بدیم.

ما در گروه مهندسی معماری نگین صدری برای طراحی و اجرای پروژه های مسکونی لوکس تون از ابتدا تا رسیدن به نتیجه مطلوب در کنار شما هستیم.

آشپزخانه و ساماندهی آن:

وقتی به طراحی داخلی آشپزخانه فکر می کنید، چه جنبه هایی به ذهن شما خطور می کند؟ چیدمان آشپزخانه – آشپزخانه باز یا بسته؟ آیا تا به حال به انتخاب سبک برای آشپزخانه خود فکر کرده اید؟

در هر آشپزخانه ای سه نقطه وجود دارد که بیشترین فعالیتها در این قسمتها  انجام می گیرد که شامل:

1.اجاق گاز 2.سینک ظرفشویی 3.یخچال

که به مثلث کارش ناخته می شود چیدمان های مختلفی برای طراحی آشپزخانه با مفهوم مثلث کار وجوددارد مثلث کار در آشپزخانه کاربرد فراوانی دارد .طراحی آن بسیار مهم است که باعث صرفه جویی در وقت و انرژی شما خواهد شد. وبه سلیقه افراد در طراحی بستگی دارد

چندین مدل برای طراحی مثلث کار آشپزخانه:

1. ساده یا خطی 2.موازی3.L  شکل  4.U  شکل 5.G شکل  6.مثلث متساوی الاضلاع

آشپزخانه باید طوری طراحی شود که امکان نصب کابینت در دوطرف اجاق گاز وجود داشته باشد تا به عنوان میز کار استفاده شود. ضمنا اجاق گاز نباید در مجاورت پنجره طراحی شود سینک ظرفشویی باید در مجاورت هوای آزاد و نور خورشید باشد. بهترین مکان برای قرارگیری یخچال در ورودی آشپزخانه و با در نظر گرفتن فضای کافی برای باز کردن در یخچال می باشد. توجه داشته باشید که نحوه‌ی چیدمان وسایل آشپزخانه باید به‌ گونه‌ای باشد که به راحتی مورد استفاده قرار گیرند بنابراین بهتر است در مکانی جای داده شود که کمترین رفت و آمد صورت گیرد. بهتر است در طراحی آشپزخانه  از شکل‌های گرد و خطوط منحنی بیشتر استفاده شود، تأثیر بهتری بر روحیه‌ی خانواده خواهد داشت. 

مناطق دیگری که می توان برای اشپزخانه در نظر گرفت : منطقه ظروف روزانه و ظروف شیشه ای، منطقه پخت ،منطقه لوازم خانگی، منطقه نوشیدنی گرم، منطقه مطالعه ،منطقه دارویی و…

نور:

در طراحی آشپزخانه استفاده از نور طبیعی برای خلق نور مناسب نقش اساسی دارد وهم از انواع نورهای متمرکز، خطی، نقطه ای، پرکننده و… برای یک نواخت کردن نور محیط استفاده می گردد چراغ های آویز با کشیدن چشم به یک جسم خاص، یک نقطه کانونی ایجاد می کنند

این طراحی و برجستگی های معماری آشپزخانه شما را برجسته می کند.و بیشتر برروی میز کار استفاده می شود.

رنگ:

رنگ سفید یکی از انواع رنگ های مناسب برای دکوراسیون آشپزخانه های کوچک و بزرگ است این رنگ خنثی با سایر رنگ ها به خوبی ترکیب می شود و می تواند جلوه ای خاص و متفاوت به فضای آشپزخانه ببخشد رنگ کرم و قهوه ای از انواع رنگ آشپزخانه پرطرفدار و محبوب محسوب می شود.

متریال:

در طراحی آشپزخانه ها از متریال های قابل شست و شو، متریال های روشن و براق، متریال های مقاوم در برابر رطوبت و حرارت استفاده نمود. گرانیت یک سنگ طبیعی است و به طور طبیعی بسیار زبر است. با این حال سطح آن را می توان با پرداخت صاف کرد و درخشندگی دوست داشتنی به آن داد همچنین در تمامی آشپزخانه ها نیاز به کارگذاشتن کفشور است.

اگر این مقاله ما براتون مفید بوده، پیشنهاد میکنیم مقاله “چرا باید از طراح داخلی استفاده کنیم (1)” و “چرا باید از طراحی داخلی استفاده کنیم (2)” رو هم مطالعه کنید.

برای مشاوره طراحی و اجرای پروژه تون با شماره های زیر با ما در تماس باشین.

گروه مهندسی معماري و طراحي داخلي نگين صدري
•طراحي داخلي •طراحي نما
•طراحي محوطه
•دكوراسيون •بازسازي
•فرنيش و چيدمان لوكس
٠٩١٢٨١١٣٨٥٦


Negin sadri architectural group
•interior design
•exterior design
•renovation
•decoration
whats app/ call 00989128113856

آرشیتکتآشپزخانه زیباآشپزخانه شیکبازسازیبازسازی منزلبهترین معمار تهرانچگونه آشپزخانه لوکس داشته باشیمچیدمان منزلخانه لوکسدکوراسیون منزلدیزاین لوکس آشپزخانهدیزاین لوکس منزلدیزاینردیزاینر لوکسطراحی آشپزخانه کلاسیکطراحی آشپزخانه لوکسطراحی آشپزخانه مدرنطراحی آشپزخانه نئوکلاسیکطراحی داخلیطراحی داخلی لوکسطراحی و بازسازی آشپزخانهکابینتکابینت لوکسنکات طراحی آشپزخانهنکات و استانداردهای آشپزخانهنکان دیزاین آشپزخانه
Comments (0)
Add Comment