طراحی داخلی سرویس بهداشتی لوکس و شیک

شاید ظاهراً سرویس بهداشتی و حمام سهم کوچکی از فضای خانه ما را اشغال کرده باشند، اما باید بدانید که تصمیم در مورد نحوه چیدمان این دو مکان گاهی حتی از تصمیم برای انتخاب دکوراسیون کل محیط خانه سخت‌تر است و به دقت بیشتر نیاز دارد. 

انتخاب روشویی و آینه مناسب و همچنین به کار بردن رنگ و مدل مناسب در دکوراسیون داخلی حمام یا دستشویی شما می‌تواند جلوه فوق‌العاده‌ای به آن ببخشد و از طرفی فضای شما را بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان دهد.

برای طراحی داخلی حمام لوکس متریال لوکس نیز نیاز است. مطمئنا ارزش این را دارد که بر روی متریال خاص هزینه کنید.متریالی مانند سنگ طبیعی و چوب مرغوب برای ایجاد ظاهری دلفریب و هوشمندانه به فضای حمام  بسیار می توانند اثربخش باشند. به خاطر کیفیت، سنگ مرمر ، سنگ آهک و تراورتن انتخاب محبوب در طراحی حمام های لوکس است. این سنگ ها برای سنگ روشویی سرویس بهداشتی عالی هستند و برای اینکه به ظاهر بی انتها ایجاد کنید خوب است که سنگ را برای دیوارها و کف نیز ادامه دهید.

 استفاده از اندازه های مناسب و استاندارد:

سرویس های بهداشتی باید متناسب با ابعاد خانه ساخته شوند. اگر خانه شما بزرگ است می توانید فضای بیشتری را برای سرویس بهداشتی در نظر گرفته و در صورتی که خانه شما کوچک است، سرویس نباید نسبت به سایز کلی خانه خیلی بزرگ باشد. سایز در ورودی در طراحی سرویس بهداشتی نیز باید استاندارد باشد. معمولا این سایزها 71، 76 و 81 سانتی متر است. سایز در باید به گونه ای باشد که صندلی چرخدار نیز بتواند از آن عبور کند. در مناسب ترین حالت استاندارد توالت و سرویس بهداشتی باید در فضایی با عرض حداقل 76 سانتی متر ساخته شود. این ابعاد باید به گونه ای تنظیم شود که مرکز سرویس از هر طرف 38 سانتی متر فاصله داشته و از دیوار یا شی روبه روی خود حداقل 61 سانتی متر دور باشد.

به جای پنهان کردن همه لوازم خود و قرار دادن آن‌ها در داخل کمد، سعی کنید برای چیدمان برخی لوازم ساده مثل مسواک و صابون از ظروف و اکسسوری‌های جذاب استفاده کنید. مسواک خود را در داخل یک جا مسواکی رنگی و شیک قرار دهید و برای جای صابون جامد خود یک رنگ هماهنگ و متناسب با آن استفاده کنید. اجازه دهید برخی از لوازم شما در ظاهر باشند و از آن‌ها برای زیباتر به نظر رسیدن دکوراسیون سرویس بهداشتی خود استفاده کنید.

دکوراسیون توالت و حمام شما جایی است که باید بیشتر از هر جای دیگر در انتخاب اکسسوری و جزئیات به آن توجه کنید. انتخاب جای صابونی، جامسواکی با رنگ متناسب و در کنار آن قرار دادن لوازم تزئینی و شمع‌های عطری کاری است که باید حتماً برای زیباتر به نظر رسیدن این مکان‌ها انجام دهید. اگر فضای کافی دارید، حتماً گلدان یا گل زیبایی در کنار پنجره حمام یا دستشویی خود قرار دهید و از فضای خود در جهت زیباتر به نظر رسیدن محیط استفاده کنید.

از کاشی و سرامیک استفاده کنید:

متداول ترین کف پوش و تزئین دیوارها در طراحی سرویس بهداشتی کاشی  و سرامیک است. در انتخاب رنگ و طرح کاشی ها و موزائیک ها اصول و منطق خاصی وجود ندارد. می توانید از رنگ ها و طرح های مختلف استفاده کنید. البته معمولا از طرح های بسیار شلوغ یا رنگ های تند استفاده نمی شود.

آینه علاوه بر زیبایی می‌تواند فضای شما را بزرگ‌تر کند و نور بیشتری را در فضا منعکس کند. بنابراین در فضاهای کم نورتر و دستشویی‌هایی که فضای کمی دارند، بهتر است از آینه‌‌هایی با قاب باریک استفاده کنید. اگر فضایی به اندازه کافی دارید می‌توانید آینه‌های بزرگ‌تر با قاب متناسب با رنگ کاشی‌ها و روشویی که انتخاب کردید، داخل دستشویی و حمام خود نصب کنید.

آویزان کردن حوله در طراحی داخلی دستشویی و حمام شما یک ضرورت محسوب می‌شود؛ این موضوع هم موجب مرتب به نظر رسیدن محیط می‌شود به علاوه اضافه کردن تنها یک حوله با رنگ متناسب با دکوراسیون سرویس بهداشتی یا حمام می‌تواند جلوه زیباتر و هارمونی بیشتری به فضا ببخشد.

استفاده از سرویس فرنگی:

در بسیاری از موارد طراحی سرویس بهداشتی در صورتی که ابعاد اتاقی که برای آن در نظر گرفته اید، بزرگ باشد می توانید علاوه بر سرویس سنتی از سرویس فرنگی نیز استفاده کنید. بسیاری از افراد مسن که زانو درد دارند نیازمند استفاده از سرویس فرنگی هستند، بنابراین با این طراحی علاوه بر زیبایی به سلامتی خود نیز کمک می کنید.

برای ظاهر بهتر سرویس بهداشتی اگر نمی‌خواهید زیاد هزینه کنید، لازم نیست برای تمام فضای دستشویی از کاغذ دیواری استفاده کنید، بلکه می‌توانید در قسمت پشت روشویی و آینه‌تان یک طرح لوکس و جذاب از کاغذ دیواری ضدآب یا کاشی‌های آنتیک براق انتخاب کنید و به طور کلی فضای سرویس بهداشتی‌تان را تغییر دهید.

نورپردازی متناسبی داشته باشید.نور و درخشش بیشتر در فضاهای کوچک موجب می‌شود تا فضای شما بزرگ‌تر به نظر برسد و در قسمت بالای آینه‌تان حتماً یک چراغ نصب کنید تا جلوه آینه‌تان بیشتر شود واگر در دستشویی و یا حمام‌تان پنجره دارید، از این پنجره به بهترین شکل برای دریافت نور استفاده کنید.

برای انتخاب اتصالات و شیرآلات در طراحی داخلی حمام لوکس ، مهمترین مساله عملکرد آن است. اگر فضای زیادی برای حمام شما اختصاص داده شده است ، فضای حمام را به دو بخش تقسیم کنید که شامل هم قسمت دوش است و هم بخشی برای وان حمام می  تواند باشد. اگر حمام شما کوچک است ، یک دوش شیک برای حمام انتخاب کنید ، و یک دور دوش شیشه ای برای تعریف فضای دوش حمام باز تعریف کنید.

برای به حداکثر رساندن سطوح راحتی و رفاه در طراحی داخلی حمام لوکس ، باید کوچکترین جزئیات مورد نیاز در سرویس بهداشتی را در نظر داشته باشید.

توجه به تمام جزئیات عناصر در طراحی داخلی حمام لوکس باعث می شود که هر چه بیشتر حمام راحت و عملکردی داشته باشید. 

گروه مهندسی معماري و طراحي داخلي نگين صدري
•طراحي داخلي •طراحي نما
•طراحي محوطه
•دكوراسيون •بازسازي
•فرنيش و چيدمان لوكس
٠٩١٢٨١١٣٨٥٦


Negin sadri architectural group
•interior design
•exterior design
•renovation
•decoration
Telegram / call 00989128113856

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Open chat
سلام به خدمات طراحی ما نیاز دارید ؟
گروه مهندسی معماری نگین صدری
سلام جهت مشاوره طراحی با ما در ارتباط باشین