راه های افزایش راندمان کار با استفاده از دکوراسیون داخلی محل کار

نقش دکوراسیون داخلی محل کار در افزایش راندمان کاری به قدری است که می‌تواند به کارمندان نشان دهد کارفرما چقدر برای آنها ارزش قائل است. اما با وجود اهمیت این موضوع، بسیاری از کارفرمایان آگاهانه یا ندانسته با ایجاد محیطی ناکارآمد باعث کاهش بهره‌ وری کارکنان می‌شوند.شما به عنوان کارفرما و محیط کارتان، می‌توانید نقش مهمی در افزایش راندمان کار افراد داشته باشید.

ساده ترین راه برای افزایش انرژی کارمندان، بهینه سازی روشنایی و نور فضاست. یکی از بهترین نکته های طراحی دکوراسیون داخلی محل کار، انتخاب فضایی است که دارای پنجره های زیادی باشد. باید سعی کنید هر دو نور طبیعی و مصنوعی را به شکلی صحیح در محیط استفاده کنید. نور خوب به کارکنان کمک می‌کند هوشیار و شاداب باشند. البته نمی‌توان تنها از لامپ‌های اضافی برای این کار استفاده کرد.

تحقیقات نشان می‌دهد که نور طبیعی بهترین نور برای محیط کار است. چراکه بسیاری از نورهای مصنوعی ممکن است باعث سردرد شوند و زمانی که به صورت نادرست استفاده شوند، می‌توانند بر قدرت دید تاثیر بگذارند.در کنار آن نور مصنوعی سبک‌ تر از نور طبیعی است و به مغز انسان کمک می‌کند تا خلاق‌تر شود.

با توجه به اینکه فضای کاری باید محیطی برای مولد باشد، استفاده از مفاهیم مینیمالیسم به آن کمک خواهد کرد. جای تعجب نیست که طراحی داخلی مینیمالیستی به جهت زیبایی، سادگی و کم کردن المان های اضافی که موجب حواس پرتی می‌شوند، گزینه ای محبوب برای دکوراسیون های اداری محسوب می‌شود.

طراحی دکوراسیون داخلی محل کار مینیمالیستی شامل انتخاب مبلمان بر اساس سادگی و کاربردی بودن آنهاست.

یکی دیگر از نکات طراحی داخلی دفتر، استفاده از رنگ ها و تم است. طراحی مینیمالیستی مضامین رنگی یکنواخت را شامل می‌شود که قدیمی نمی‌شود و به کمترین میزان به به روز رسانی نیاز دارد.حتی می‌توانید با استفاده از رنگ های مختلف؛ تیم های مختلفی را در دفتر خود تقسیم کنید و میزهای کاری آنها را متناسب با نوع کار سفارشی کنید.

تایپوگرافی الهام‌ بخش می‌تواند محل کار شما را جذاب کند و مشتریان را تحت‌ تاثیر قرار دهد. اما این کار بیشتر از اینها تاثیر دارد؛ هنر به طور کلی محیط مناسبی را برای بهره‌ وری کارکنان و خلاقیت بیشتر به وجود می‌آورد. برای مثال، آویزان کردن یک نقاشی زیبا به کارمندان انرژی زیادی می‌دهد.

زمانی که کارمندان ساعت ها در تلاش برای یافتن یک مکان راحت برای نشستن هستند، دچار استرس می‌شوند؛ بدیهی است در این حالت میزان بهره وری کاهش می‌یابد.

همچنین، میزهای کوچک که ساماندهی مکان های کاری را برای افراد دشوار می‌کند، همواره بازدهی کارکنان را کاهش می‌دهد.

مطالعات دیگر نشان داده‌اند که تعویض مبلمان قدیمی با مبلمان مدرن و راحت می‌تواند روحیه کارمندان را تا ۱۸٪ افزایش دهد.

مهم است دکوراسیون داخلی محل کار طوری طراحی شود که وقتی چیزی را لازم دارید، خیلی زود آن را پیدا کنید. به همین دلیل باید فضاهای عاری از شلوغی را برای کارمندان خود ایجاد کنید.

فایل‌هایی برای نگهداری اوراق، لوازم التحریر و لوازم اداری داشته باشید. حتما کمدها و قفسه های زیادی را به فضا اضافه کنید تا مواردی را که معمولاً توسط تیم استفاده می‌شود مرتب کنید. هرچه سازماندهی شما بیشتر باشد، بهره وری تیم شما بالاتر است.

تحقیقات نشان می‌دهد که تئوری رنگ می‌تواند به میزان قابل توجهی بر عملکرد کارمندان تأثیر بگذارد. هنگامی که بخشی از دکوراسیون داخلی محل کار را برای هدفی خاص طراحی می‌کنید، استفاده از پالت رنگی مناسب به پشتیبانی از این هدف کمک می‌کند.

گروه مهندسی معماري و طراحي داخلي نگين صدري
•طراحي داخلي •طراحي نما
•طراحي محوطه
•دكوراسيون •بازسازي
•فرنيش و چيدمان لوكس
٠٩١٢٨١١٣٨٥٦


Negin sadri architectural group
•interior design
•exterior design
•renovation
•decoration
Telegram / call 00989128113856

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Open chat
سلام به خدمات طراحی ما نیاز دارید ؟
گروه مهندسی معماری نگین صدری
سلام جهت مشاوره طراحی با ما در ارتباط باشین