ترموود چه کاربردهایی در دکوراسیون داخلی دارد؟؟؟

سلام دوستان، توی این مقاله میخوایم از تاثیراتی که ترموود در دکوراسیون داخلی و دیزاین داره بهتون اطلاعاتی بدیم که هم به دانش معماریتون کمک کرده باشیم و هم شما رو با این مفاهیم آشنا کنیم پس تا آخر این مقاله که توسط گروه مهندسی معماری نگین صدری تهیه شده همراه باشید.

یکی از مصالح طبیعی که به عنوان بهترین متریال نمای دیوار داخلی نیز شناخته می شود، چوب است. یکی از مهم ترین مزایای استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی  ایجاد احساس آرامش در فضای داخلی ساختمان است. از طرف دیگر از آن جایی که چوب به عنوان یک عایق مناسب برای صوت عمل می کند، به طور چشم گیری در کاهش انتقال سر و صدای محیط بیرون به داخل ساختمان موثر است. البته توجه به این نکته ضروری است که چوب در مقابل آتش مقاوم نیست و در صورت بروز آتش سوزی می تواند باعث گسترش آتش شود. چه از نظرکفپوش و چه از نظر جزئیات معماری، چوب از تطبیق پذیرترین مواد برای استفاده در دکوراسیون داخلی به شمار می رود.

با استفاده از چوب هایی با رنگ روشن فضای اتاق را بزرگ تر جلوه دهید. چوب هایی با رنگ روشن می توانند یک فضای کوچک را بزرگ تر جلوه دهند در حالی که چوب هایی با رنگ تیره از وسعت فضا کم می کنند و آن را بسته تر نشان می دهند. اگر فضای مورد نظر شما بیش از اندازه کوچک است و همچنان می خواهید از چوب استفاده کنید، با طیف های روشن چوب بازی کنید و با استفاده از چوب های روشن، با طیف های مختلف به تفکیک فضا در قسمت های مختلف بپردازید.

چرا ترموود؟

در دکوراسیون داخلی استفاده از ترمووود بهتر از چوب معمولی است. شما می توانید ترمووود را در به صورت تلفیقی یا گسترده برای کف پوش و سقف و بخشی از دیوار خانه و پله و فضای سونا و فضاسازی تراس و روف گاردن استفاده کنید.

. ترموود عایق رطوبت است و در مراحل تولید آن میزان جذب رطوبت، به حداقل میزان خود خواهد رسید که بسیار ناچیز است. بنابراین برای پوشش دهی به اتاقک سونا یا حمام که در معرض بخار آب است و یا تراس و بالکن که در معرض باران و برف است می توانید از این چوب ها ترمو وود استفاده کنید. 

شلف های دکوری به تازگی طرفداران زیادی پیدا کرده اند. شلف های چندتایی با قطعه های متفاوت را می توانید بر روی هر دیواری از خانه نصب کنید و روی آن ها را با کتاب، قاب عکس یا گلدان های کوچک پر کنید.

پروفیل های ترمووود به صورت جداگانه برای ساخت پله ها استفاده می شوند همچنین می توان از ترمووود برای پوشش دهی به کل فضای پله ها هم استفاده کرد.

برای خواندن مقاله ی هر آنچه درمورد ترموود باید بدانید اینجا کلیک کنید.

. ترمووود در حالت عادی رنگ طبیعی خود چوب را دارد، اما به صورت رنگ‌شده هم قابل تهیه است. معمولاً از ترمووود با رنگ طبیعی برای دکوراسیون اتاق‌های کار و محیط‌های اداری استفاده می‌شود. گاهی ترکیب چند تناژ رنگ طبیعی چوب می‌تواند جلوۀ شیک و چشم‌گیری به فضا بدهد. ترمووود در برابر اشعه فرابنفش حساس است و تغییر رنگ می‌دهد. به همین دلیل لازم است سطح آن با رنگ‌های مخصوص چوب پوشانده شود.

نمونه های بیشتر را در ادامه مشاهده کنید.

برای خواندن مقاله ی موارد استفاده از بتن استمپی در دکوراسیون داخلی اینجا کلیک کنید.

گروه مهندسی معماري و طراحي داخلي نگين صدري
صفرتاصد طراحی و اجرا
•طراحي داخلي •طراحي نما
•طراحي محوطه
•دكوراسيون •بازسازي
•فرنيش و چيدمان لوكس
٠٩١٢٨١١٣٨٥٦
Negin sadri architectural group
•interior design
•exterior design
•renovation
•decoration
Telegram / call 00989128113856

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Open chat
سلام به خدمات طراحی ما نیاز دارید ؟
گروه مهندسی معماری نگین صدری
سلام جهت مشاوره طراحی با ما در ارتباط باشین