نماهای شیشه ای :

توی این مقاله سعی کردیم به اطلاعاتتون درباره ی نمای شیشه ای اضافه کنیم. تا انتهای این مقاله که توسط گروه مهندسی معماری نگین صدری تهیه شده با ما همراه باشید. امروزه نماهای شیشه ای یکی از نماهای مدرنی است که در ساختمانها استفاده می شود تا ساکنان بتوانند از حداکثر نور و روشنایی استفاده کنند در نماهای شیشه ای  بیش از 60 درصد نما از شیشه تشکیل شده است که زیبایی خارق العاده ای به ساختمان می دهد وباعث  شفافیت نمای ساختمان می گردد نماهای شیشه ای پل ارتباطی فضای داخلی با دنیای خارج از ساختمان است  که علاوه بر دید کامل حس لذت بخشی از تماشای طبیعت بیرون را القا می کند

به طور کلی این ساختمانها با تأثیر آنها بر بازسازی پوسته های ساختمان مدرن و در ارتباط با افزایش نیازهای انرژی ارائه می شوند. در این زمینه پروفیل های فولادی تازه توسعه یافته مورد بررسی قرار گرفته اند تا به عنوان جایگزینی برای احیای سازه های نمای محافظت شده مورد استفاده قرار گیرند. نماهای شیشه عایق و کنترل کننده بسیاری از صداها است و استفاده مستقیم و بهره وری از انرژی خورشید را فراهم می کند و در نتیجه مصرف انرژی را کاهش می دهد.

. تنوع رنگ و مدل  در نمای شیشه ای  بسیار عالی است. نمای شیشه ای نسبت به سایر مصالح ساختمانی هزینه کمتری دارد. این یکی از محبوب ترین نماها است. این نماها بیشتر برای مکانهایی استفاده می شود که  نور محیط در اولویت هستند.

بارهایی که در نمای شیشه ای اعمال می شود از طریق یک سری المان های مخصوص به بخش اسکلت ساختمان منتقل می شودکه به وزن عناصر مورد استفاده در این نما بار مرده نامیده می شود که می توان به مهار کننده ها و مصالح پرکننده مثل شیشه اشاره کرد.

اجرای نماهای شیشه ای:

 نکته مهمی که باید  در اجرای نماهای شیشه ای به آن دقت نمود سیستم rain screen   هست که تعادل فشار هوا مابین رین اسکرین های داخلی و خارجی سبب عدم نفوذ آب به داخل ساختمان  می گردد شیشه ها در فضایی به نام فاق قرار می گیرند.

بار باد نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه کرد زمانیکه باد به ساختمان برخورد می کند یک بار مضاعفی به سازه وارد می شود در واقع باید نمای شیشه ای به صورتی طراحی شود که پوشش و محافظ ویژه ای در برابر این فشار باشد باید بوسیله تونل های بادی میزان فشار باد بر روی سازه مورد ارزیابی قرار می گیرد.

مزایای استفاده از نماهای شیشه ای:

ایجاد ظرافت و درخشندگی در نمای ساختمان.

ورود حداکثری نور طبیعی به فضاهای داخلی

 استفاده از شیشه های چند جداره صدای محیط را کاهش می دهد

پیوستگی در دید به بیرون

 افزایش سرعت در اجرای نمای ساختمان

کاهش وزن نهایی ساختمان

یکی از زیباترین نمای مدرن برای پوشش نمای بیرونی ساختمان. پروفیل از پروفیل های آلومینیومی ساخته شده و از شیشه برای پر کردن فضای بین قاب های آلومینیومی استفاده می شود. در نمای دیوار ، لایه ها به دو قسمت افقی و عمودی تقسیم می شوند. لایه های افقی را گذار و لایه های عمودی را مولار می نامند.

انواع شیشه های مورد استفاده در نمای ساختمان:

ازلحاظ شفافیت:

شیشه شفاف-نیمه شفاف-مات

از لحاظ جنس :

شیشه های سکوریت،شیشه های رفلکس، لمینت

شیشه های سکوریت:

شیشه نمای سکوریت نوع دیگری از انواع نماهای مدرن در ساختمان است و بیشتر برای پوشش معایب نمای شیشه ای اختراع شده اند. یکی از معایبی که نماهای شیشه ای دارند مقاومت ناچیز آنها در برابر شکستن است و شیشه نمای سکوریت به دلیل فرآیندی که در آنها ایجاد می شود بسیار مقاوم بوده و احتمال شکستن آنها به صفر نزدیک شده است.

شیشه رفلکس:

برای انتخاب شیشه نمای ساختمان بهترین گزینه شیشه هایی که یک طرف آینه و طرف دیگر شیشه رنگی است می باشد، که به این نوع شیشه ها در اصطلاح شیشه رفلکس گفته می شودر ساخت شیشه رفلکس از آلیاژ و فلزاتی استفاده می گردد که این فلزات و آلیاژ موجب تغییر در خواص شیشه می شوند و رنگ شیشه را تغییر داده و بر میزان بازتاب نور از شیشه تاثیر می گذارند. شیشه های رفلکس در سه رنگ طلایی، نقره ای، دودی بیشترین تقاضا را بین انواع رنگ ها دارند.

شیشه لمینت:

شیشه های نشکن نیز مانند سایر شیشه ها می شکنند اما بعد از خرد شدن تکه های آن، از هم نمی پاشد و پیوستگی خود را حفظ می کند. شیشه‌های لمینت، سه ویژه گی عایق حرارتی، کاهش آلودگی صوتی و امنیت را به طور یکجا در بر دارند.

پنل های نماهای شیشه ای :

صفحات فلزی در شکل های مختلفی وجود داردورق آلومینیوم -صفحات کامپوزیت –پلاستیکها-فولادضد زنگ

شیشه نمای ساختمان:

شیشه نمای ساختمان سه نوع است که عبارتند از فریم لس، اسپایدر و کرتین وال

شیشه نمای فریم لس:

چگونه با نمای شیشه ای بدون قاب ظاهر حفظ می شود؟

نمای شیشه ای بدون قاب دارای ظاهری معاصر است که بسیار جذاب و جذاب است نمای شیشه ای بدون قاب یکی از راه هایی است که ساختمان ها می توانند ظاهر مدرن خود را نشان دهند که به حفظ ارزش آن در طول سال ها کمک می کند. ایجاد نمای اصلی ساختمان یا قطعات آنها با استفاده از شیشه بدون قاب می باشد. شیشه در این فریم ها به صورت یک یا دوجداره بوده و غالباً از یک جهت یا دو جهت به صورت سکوریت اجرا میشود. با توجه به ظریف بودن خطوط بیرونی فریم های آلومینیومی در این نما ها، امکان ایجاد سطح به صورت یکنواخت وجود دارد. در این سیستم ابتدا سطح نما بصورت شبکه بندی کامل زیرسازی شده و پروفیل های آلومینیومی فریم نما روی این شبکه بندی قرار می گیرند. وجود لاستیک های هوا بندی و آب بندی در اطراف فریم و شیشه باعث گردیده سطح نما کاملا ایزوله (آب بندی و هوا بندی) گردد.

نمای شیشه ای اسپایدر : نماهای اسپایدر به دلیل اتصالات پیشرفته ای که نسبت به سایر ساختمان های اطراف خودشان دارند متمایز می شوند و توجه هر انسانی را به خود جلب می کند و هر بیننده ای مجذوب این شاهکار مهندسی می شود. نمای اسپایدر از جنس شیشه نشکن (سکوریت یا سکوریت لمینیت) است که در برابر ضربه زلزله آتش سوزی و غیره استحکام و مقاومت بالایی دارند. از شیشه اسپایدر در ورودی بانک ها، وزارت خانه ها، مراکز خرید، برج ها، سفارت خانه هاواستخر های سر پوشیده استفاده می شود.

نمای شیشه ای کرتین وال:

دیوارهای پرده ای ، سازه های پرده مانند بدون بار هستند که به کف ساختمان وصل شده اند و نمای ساختمان در آن قرار دارد. چنین نماهایی باید فقط وزن خود را تحمل کنند و وزن بار مرده تحمیل شده توسط ساختمان  را تحمل نمی کنند این نوع نماها هم از نظر زیبایی و هم بسیار کاربردی هستند و در برابر نفوذ باد و آب مقاومت ایجاد می کنند. مقاومت در برابر نیروهای لرزه ای و مانع حرارتی نیز توسط چنین نمای شیشه ای ارائه می شود.شیشه پرده وال یکی از آن نماهایی است که مورد توجه بسیاری از سازندگان نما قرار گرفته است حوه طراحی نمای شیشه ای لوکس بسیار حرفه ای و جالب است. هیچ وزنی به جز وزن آن ندارد و به دلیل ساختار خاص سازه در برابر نفوذ آب و هوا ، تبادل حرارت و سرمایش ، نوسانات ناشی از فشار باد ، نیروی زلزله بسیار مقاوم است. شامل استفاده از لوله ای به نام نگهدارنده است که متداول ترین نوع سیستم سازه ای نما است این لوله ها می توانند از فولاد ضد زنگ یا روکش فلزی ضد زنگ ساخته شوند که هر دو مقرون به صرفه هستند.

گروه مهندسی معماري و طراحي داخلي نگين صدري
صفرتاصد طراحی و اجرا
•طراحي داخلي •طراحي نما
•طراحي محوطه
•دكوراسيون •بازسازي
•فرنيش و چيدمان لوكس
٠٩١٢٨١١٣٨٥٦
Negin sadri architectural group
•interior design
•exterior design
•renovation
•decoration
whats app / call 00989128113856

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Open chat
سلام به خدمات طراحی ما نیاز دارید ؟
گروه مهندسی معماری نگین صدری
سلام جهت مشاوره طراحی با ما در ارتباط باشین