طراحی برجهای مدرن

در این مقاله که توسط گروه مهندسی معماری نگین صدری تهیه شده میخوایم باهاتون درباره ی طراحی برج های مدرن صحبت کنیم. انسان همیشه شیفته آرزوی رسیدن به آسمان بوده. در حالی که ما بال برای پرواز نداریم ، مطمئناً مغز و مهارت ساختن برجهایی را داریم که راهنمایی آنها همیشه در آرزوی رسیدن به آن سوی ابرها است.در معماری مدرن طراحی آسمان‌خراش‌ها با الهام از مفاهیم انتزاعی انجام می‌شود که در نهایت، موجب خلق ساختمان‌هایی با ظاهری متفاوت می‌شود. البته با اندکی دقت و تامل می‌توان شباهت‌هایی را میان شکل ظاهری برج، اشیا و مفاهیم را درک کرد.

جامدات هندسی (مانند چند وجهی ، مخروط ها ، استوانه ها ، کره ها ، بیضی شکل ها و) و سطوح منحنی وخمیده (گوه ای،سهمی،بیضوی) به عنوان اجزای هر آسمان خراش مدرن ظاهر می شوند.

طراحی برج:

در طراحی برج باید با توجه به کاربری های مورد نظر فضاسازی صورت گیرد. توجه  به نیاز های کاربران و همچنین ایجاد حس آرامش در افراد در فضاسازی نقش مهمی را در  طراحی برج ایفا می کند.

در طراحی پلان برج توجه به دسترسی ها و همچنین استاندارد بودن ابعاد و اندازه فضاها و تامین نور از موارد مهم میباشد. استفاده ی بهینه از نور طبیعی و جانمایی صحیح فضاها از موارد مورد توجه می باشد.

یکی از شاخصه های مهم در طراحی برج ، موضوع نمای آن می باشد.با توجه به ارتفاع می توان به بحث پایداری و نمای سبز، ایجاد آرامش بصری در منطقه ی احداث، ایجاد حس کنجکاوی و دعوت از مراجعین به داخل برج و کاربری برج اشاره کرد.

از فضاهای مهم در برج  روف گاردن هست که درطبقه آخر(بام ) برج فضایی از طبیعت  را خلق می کنند که چشم انداز بی نظیری را ایجاد می کند.

معرفی چند نمونه:

برجهای مسکونی 46 و 37 طبقه در باکو:

این دو برج پنج طبقه و سه طبقه زیرزمین دارند. از آنجایی که باکو در معرض نیروهای شدید باد و زلزله است ، سیستم کف سازه ای از یک دال صاف 200 میلیمتری و محیطی با قاب لحظه ای داخلی برای مقاومت در برابر باد شدید و بارهای لرزه ای تشکیل شده است. برج های خمیده ، با الهام از هلال ماه برگرفته شده وارتفاع این برج ها تقریباً 200 متر است و در قسمت بالای آن ویژگی های تاج شیشه ای فولادی وجود دارد.

برج مختلط در ابوظبی:

طراحی پایدار از آناتومی گردباد الهام گرفته شده است. سه برج مسکونی و اداری مرکز خرید چند طبقه پیچیده شده و هر واحد را از دریا و شهر استثنایی ارائه می دهد.

برج شگفت انگیز بمبئی:

این برج که در شهر شگفت انگیز بمبئی هند واقع شده است ، جزئیات برنجی براق و کناره های آینه دار این اثر هنری طراحی لوکس را که زیبایی راحت و گرم را بیان می کند. همچنین ، فولاد ضد زنگ صیقلی در نمای بیرونی و ورق طلا می درخشد و به سبک مجلل فضای زندگی می درخشد و آن را به قطعه ای لوکس برای لوکس ترین طراحی های داخلی تبدیل کرده است

در شانگهای چین :

این 3 برج “ست آشپزخانه سه تکه” نامیده می شوند  الهام گرفته از بازکن بطری ، سرنگ پخت و همزن تخم مرغ آن را بلندترین ساختمان چین و دومین ساختمان بلند جهان می کند.

نمای بیرونی پیچ خورده و تکه تکه شده برج 40 طبقه میرا در آمریکا :

این ساختمان 122 متر ارتفاع که از مجموعه ای از ستون های پیچشی عمودی تشکیل شده است ساختمان نیز دارای پنجره های جعبه ای است که در نهایت تا انتهای ساختمان بالا می روند ین اشکال مارپیچ که از جهات مختلف زاویه دار شده اند و بالکن ها را در هم آمیخته اند ، منظره های بی شماری از خلیج سان فرانسیسکو ، پل خلیج و افق شهر را از داخل میرا ارائه می دهند. فضاهای لعابی که از نمای بیرونی بیرون می آیند ، اتاقهایی را در داخل تشکیل می دهند. میرا شامل 392 اقامتگاه لوکس ، در ترکیبی از آپارتمان های یک ، دو و سه خوابه ، خانه های شهری و پنت هاوس است و به دلیل پنجره های بزرگ دارای نور طبیعی زیادی باشند.از فضاهای دیگر آن می توان به حیاط ، عرشه پشت بام ، ناهار خوری و سالن خصوصی ، و مرکز تناسب اندام ، و همچنین اتاق بازی کودکان ، اتاق کنفرانس و ایستگاه شستشوی سگ اشاره کرد. پارکینگ برای 340 خودرو با ایستگاه های شارژ خودروهای برقی و پارک 150 دوچرخه نیز در ساختمان گنجانده شده است.

ما در گروه مهندسی معماری نگین صدری با تکیه بر دانش روز دنیا و خلاقیت ،با داشتن رزومه ای قوی جهت طراحی برجهای مسکونی ،اداری وکاری شما آماده همکاری در پروژه های لوکس می باشیم.

گروه مهندسی معماري و طراحي داخلي نگين صدري
صفرتاصد طراحی و اجرا
•طراحي داخلي •طراحي نما
•طراحي محوطه
•دكوراسيون •بازسازي
•فرنيش و چيدمان لوكس
٠٩١٢٨١١٣٨٥٦
Negin sadri architectural group
•interior design
•exterior design
•renovation
•decoration
whats app / call 00989128113856

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Open chat
سلام به خدمات طراحی ما نیاز دارید ؟
گروه مهندسی معماری نگین صدری
سلام جهت مشاوره طراحی با ما در ارتباط باشین