چجوری سبک دیزاین داخلی مناسبمون رو پیدا کنیم؟؟؟؟

اگر شما هم از دسته افرادی هستین که میخواین فضای منزل یا محل کارتون رو دیزاین کنید اما نمی دونید چه سبکی رو بیشتر دوست دارید و یا حتی چه سبکی برای فضای شما مناسب تر هستش؟ این مقاله بهتون کمک می کنه که سبک ایده آل تون رو پیدا کنید.

گروه مهندسی معماری نگین صدری

سبک مدرن

در طراحی خانه های مدرن معمولاً طراحی پلان به گونه ای انجام می شود که فضای نشیمن ، ناهار خوری ، آشپزخانه و گاهی سالن ورودی در یک منطقه قرار می گیرد. عدم استفاده از دیوارهای جداکننده در فضاهای زندگی ، تداوم بصری ، نور طبیعی و گردش هوا را فراهم می کند نظم و سادگی در طراحی داخلی مدرن از این نظر ضروری است. می توانید با استفاده از رنگ های خاکستری و قهوه ای در کنار هم ، ظرافت خنثی به دست آورید.

برای چیدمان مبلمان و لوازم خانگی در طراحی دکوراسیون مدرن با در نظر گرفتن یک نقطه کانونی و قرار گیری لوازم دکوراسیون نسبت به نقطه کانونی به طراحی دکوراسیون خود دید و جلوه بصری مناسبی به فضای منزل خود خواهید داد.

طراحی داخلی مدرن به سبکی شیک و بدون شلوغی اشاره دارد خانه های سبک مدرن با فضاهای روشن و باز مشخص می شوند تقارن عادی بخش بزرگی از سبک مدرن است و استفاده از گیاهان راهی عالی برای افزودن رنگ و زندگی به یک خانه مدرن است.

رنگ های سفید ، خاکستری ، بژ و حتی سیاه رنگ اصلی پالت رنگی طراحی مدرن هستند. در طراحی های مدرن به متریال طبیعی اهمیت می دهند ، این امر در مورد مبلمان مدرن نیز صدق می کند. مبلمان مدرن معمولاً از چوب رنگ نشده ، چرم ، فولاد ، کروم یا شیشه ساخته می شوند.

پنجره های بزرگ یک تکه یکی از مهمترین ویژگی های معماری مدرن است استفاده از نور روز بین ایده های مدرن طراحی داخلی بسیار مهم است.

کانتمپوراری

در عصر امروز برخی معتقد هستند که معماری داخلی به سبک مدرن، سرد و بی روح و مینیمال است. در حالی که در طراحی داخلی ای که به سبک کانتمپوراری انجام شده، فضاهای داخلی راحت و دلپذیر دیزاین می شوند بدون اینکه تاریک و یا در هم و بر هم باشند. سبک کانتمپوراری آرامش بخش و آرام است و با تمرکز بر عناصر معماری ، جزئیات تزئینی ، توجه به مقیاس های جسورانه و یک پالت رنگی مختصر فضایی گرم و آرام ایجاد می کند.

سبک کانتمپوراری امروزه به همان اندازه ی سبک مدرن برای فضاهای اداری و تجاری و آپارتمان ها و حتی خانه های سنتی مناسب است.

به صورت کلی می توان گفت که سبک کامنتمپوراری در طراحی داخلی با سادگی، پیچیدگی ظریف، استفاده از بافت و خطوط تمیز تعریف می شود. در این سبک فضاهای داخلی بیشتر تمایل دارند فضا را به نمایش بگذارند تا اشیا را.

رنگ های خنثی و مشکی و سفید، رنگ های اصلی هستند که در این سبک استفاده می شوند و همچنین از رنگ های طلایی و فیلی و قهوه ای هم بسیار استفاده می شود. رنگ مشکی اغلب برای زمینه سازی و تعریف یک اتاق در سبک کانتمپوراری استفاده می شود.

در سبک کانتمپوراری استفاده از نور اهمیت زیادی دارد. بنابراین باید عناصری چون دیوارهای شیشه‌ای، پنجره‌های بزرگ و منابع نور مصنوعی مانند آباژور، لوستر و چراغ‌های سقفی به کار نورافکن ها برای نورپردازی به سمت نقاشی ، پوستر و اشیاه تزیینی استفاده کنید.

در این سبک مبلمان باید چشمگیر باشند و در عین حال ساده و بدون تزیینات باشند.اشکال هندسی ساده و صاف در اولویت انتخاب هستند. پارچه مبلمان اغلب به رنگ های خنثی و سفید و مشکی انتخاب می شود و برای جذابیت بافت بیشتر از الیاف طبیعی مانند ابریشم و پنبه و لنین استفاده می شود.

ترکیبی از رنگ‌های خاکستری، رنگ‌های خنثی و سفید در این سبک استفاده می شود. می توان از این رنگ ها در آشپزخانه با کف پوش های سنتی و کابینت های براق یا مات استفاده کرد. در اتاق نشیمن این سبک ازخطوط و اشکال هندسی و رنگ‌های چشم‌نواز استفاده کنید. اتاق نشیمن بهترین مکان برای ابراز سلیقه و برانگیختن حس سرگرمی است. در فضای اتاق خواب همانند سایر فضاهای داخلی از متریال های مختلف در کنار هم استفاده می شود. متریال های متفاوت مانند گچ و سنگ و آینه و چوب با تم رنگی یکسان. در این سبک غالبا سرویس های بهداشتی با متراژ زیادی طراحی می شوند. در سرویس بهداشتی این سبک لوسترها و متریال ها و پرده و اکسسوری های لوکس و خاص استفاده می شود که در دیگر سبک های طراحی داخلی دیده نمی شوند.

کلاسیک

ساختمانهای کلاسیک ساختمانهایی هستند که در دوران معماری کلاسیک ساخته شده اند یا از اصول معماری کلاسیک پیروی می کنند. زیبایی این سبک معمولا با تقارن، چیدمان منطقی و نظم دقیق تعریف می شود و به صورت خلاصه، معماری کلاسیک باستان (و حتی معاصر) معماری و ساخت بنا بر اصول ریاضیات و اشکال و قالب های هندسی دقیق و منظم است.

 خانه هایی به سبک کلاسیک با رنگ های آرام و فضای قابل اعتماد و وقار امپراتوری جذاب می شوندهمه مواد طبیعی یا منحصر به فرد هستند و بنابراین گران هستند. ستون ها وسر ستون ها معمولاً از سنگ مرمر ساخته می شوند ، گچ تنها با دست ساخته می شود سقف در  سبک کلاسیک معمولاً سفید است و با فرمهای گچ بری تزئین شده است همه سایه ها آرام ، خنثی هستند و فضای کلی کلاسیک داخلی را آرامش بخش می کنند.

بیشتر اوقات از رنگهای زیتونی ، بژ ، کرم ، سبز روشن و طلایی در مواد تکمیل ، مبلمان و منسوجات استفاده می شود برای روشنایی اتاق به سبک کلاسیک ، اغلب از لوسترهای کریستالی ، لامپ های ساخته شده از سنگ های شفاف یا شیشه های گران قیمت استفاده می شود. دکوراسیون پنجره ها غالباً پارچه هایی با بافت مناسب و شکل دار مانند ابریشم مخملی و سنگین انتخاب می شود. پرده های داخلی اغلب با لامبرکین و جابوت تکمیل می شوند. کف ها اغلب با فرشهای دستباف گران قیمت پوشانده شده است مبلمان به سبک کلاسیک همیشه کاربردی ، راحت ، مبلمان بدون “دکوراسیون اضافی” هستند استفاده از حکاکی طلا در دکوراسیون داخلی مناسب این سبک است. تصاویر باید با قاب های چوبی نفیس قاب بندی شوند.

نقاشی یا طراحی سفارشی به سبک کلاسیک ، که عمدتا مناظر را به تصویر می کشد ، به یک دکوراسیون واقعی برای هر اتاق تبدیل می شود.

اشکال هندسی ساده ای که در طرح های مدرن استفاده می شود ، احساس آرامش را به فرد می دهد.

نئوکلاسیک

اساس طراحی نئوکلاسیک نسبت های خالص ، خطوط روشن و هندسه ساده است. سبک نئوکلاسیک مربوط به ظرافت و پیچیدگی است امروزه  فضای داخلی نئوکلاسیک به دلیل ظرافت بی انتها بسیار مورد توجه قرار گرفته است این سبک با ظرافت و جاودانه بودن مشخص می شود.

در این سبک  تقلید از ستون های کلاسیک دیده می شود. مزیت سبک دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک نسبت به کلاسیک، این است که هیچ محدودیتی در استفاده از مواد، مبلمان و تزئینات وجود ندارد مبلمان به اشکال مختلف به صورت متقارن و هماهنگ تنظیم می شود علاوه بر این مبلمان معمولاً دارای ساختار چوبی یا فلزی است که نمای کلی از شکل را ارائه می دهد. عناصر چوبی زیادی در مبلمان استفاده می شود واز اصول خاصی تبعیت نمی کند.

 طراحی داخلی نئوکلاسیک امکان لذت بردن از فضایی سلطنتی ، مجلل و در عین حال متعادل را به لطف وجود مبلمان و اقلام با روحیه بی بدیل ، کلاسیک و سختگیرانه  را برای استفاده کنندگان آن فراهم می کند. خانه هایی با سبک نئوکلاسیک، به دلیل استفاده از مصالح سنتی ساخت خانه مانند سنگ، از جمله سنگ مرمر و چوب، بسیار لوکس به نظر می رسند. خانه نئوکلاسیک با کف تراورتن سبک، کف مرمر و پارکت های چوبی تزئین می شوند.

رنگهای نئوکلاسیک بسیار ملایم هستند شامل رنگهای سفید ، کرم ، خاکستری ، زرد ، آبی ، سبز و سایر رنگهای خاموش هستند مشکی ، قرمز ، نقره ای و طلایی ممکن است به عنوان رنگ های برجسته استفاده شوند. این سبک با مبلمان ساده و متقارن مشخص می شود.

 نورپردازی تزئینی نئوکلاسیک شامل لامپ های کف و آویزهای ساخته شده از شیشه ، آهن ، مس و برنج ، و همچنین لوسترهای کریستالی و محلول هایی با تیرهای برنجی است .

مینیمال

طراحی داخلی مینیمالیستی بسیار شبیه به طراحی داخلی مدرن است و شامل استفاده از ملزومات ضروری برای ایجاد فضایی ساده و بی نظم است از طریق استفاده از مبلمان کاربردی و اشیاء داخلی، اشکال هندسی و ترکیبی معمولا ًاز بیش از دو رنگ اصلی به دست می آید. در چنین طراحی بسیار مهم است که فضا را به درستی تقسیم کنیم. فضای داخلی مینیمالیستی معمولا سیاه یا خاکستری است و شکل هندسی دقیقی دارد.

مبلمان و لوازم جانبی مینیمالیستی بر عملکرد و  کاربرد فضا  تمرکز می کنند  با پیروی از اصل “کمتر بیشتر است”، سطوح صاف و خطوط قوی در این سبک استفاده می شود.

شما نمی توانید مبلمان و لوازم جانبی بسیار طرح دار و یا تزئینات بسیار دقیق پیدا کنید ایده های اتاق مینیمالیستی برای بزرگتر نشان دادن فضاهای کوچک عالی هستند.

دکوراسیون و شیوه های مینیمالیستی تقریباً وقتی به خوبی انجام می شوند از مد نمی افتند.در طراحی نیاز به پنجره های عظیم وجود دارد تا اتاق را با نور کافی پر کند.رایج ترین رنگ سفید همراه با خاکستری گرافیکی است.

موادمورد استفاده در دکوراسیون داخلی : فولاد کروم ، شیشه ، پلاستیک ، سرامیک ، سنگ مصنوعی و طبیعی ، چوب بافت میز، مبل، مبلمان و لوسترهایی به سبک مینیمالیسم شکل هندسی ساده ای دارند. فرم ها با خمیدگی جزئی مجاز هستند، اما مارپیچ نیستند

آشپزخانه ای که با روح مینیمالیسم طراحی شده است، باید از تمیزی و نظم نفس بکشد. مانند هر اتاق دیگری، پر کردن اشیاء غیر ضروری در اینجا غیر قابل قبول است. بنابراین، تمام لوازم خانگی باید پنهان شوند. انتخاب مواد گسترده است: سنگ طبیعی، آجر، چوب. شیشه و فولاد کروم نیز اغلب در تکمیل فضا  استفاده می شود.

رنگ‌های بژ و سفید بهترین گزینه برای دیوارها هستند عمولاً برای تزئین اتاق نشیمن می توانید از سایه های کلاسیک استفاده کنید. سیاه ، سفید ، بژ و خاکستری. همچنین استفاده از سایه های پررنگ مانند نارنجی، قرمز و سبز مجاز است

نورپردازی مناسب یکی از عناصر مهم اتاق نشیمن است. پنجره های بزرگ نور زیادی را فراهم

 می کند و اتاق نشیمن شما را از نظر بصری بزرگتر می کند.

وسایل داخلی و حمام محدود و دقیق هستند. این سبک حضور بیش از دو رنگ اصلی را تحمل نمی کند. از طرف دیگر، می توانید یک حمام بژ با رنگ قهوه ای انتخاب کنید.

جنبش آوانگارد

هر آیتم در فضای داخلی از آوانگارد شگفت انگیز است عموماً مفاهیم یا طرح های آثار آوانگارد، مردم را به چالش می کشد و پاسخ های پرشوری را به دنبال دارد مقیاس  می تواند برای زمان نیز اعمال شود. گاهی اوقات آنچه پیشرو است، تخیل مجدد گذشته است تفسیر سریع فضاها از آن زمان به تجربه ای کاملاً جدید تبدیل می شود که به گذشته  نگاه کنید و کلیشه ها را اغراق کنید  همه فضاهای آوانگارد گیج کننده نیستند. برخی می توانند با استفاده از یک لمس زیباتر شما را تحت تأثیر قرار دهند چیزی که آوانگارد را درست می کند چالش است. اینها فضاهایی نیستند که در آنها احساس راحتی فوق العاده ای داشته باشید. بلکه ذهن، روح را به چالش می کشند می توانید از این درس ها برای ایجاد فضایی در خانه خود استفاده کنید که شما، خانواده و مهمانانتان را مجذوب و مجذوب خود کنید.

سبک صنعتی

طراحی داخلی به سبک صنعتی تا حد زیادی متأثر از ظاهر و احساس کارخانه ها و انبارها است. می توان سبک صنعتی را با سلیقه های مختلف تزئینی ترکیب کرد فضای داخلی سبک صنعتی با فضاهای باز بزرگ، عناصر ساختاری در معرض دید ، اشیاء بازسازی شده و همچنین بافت های فلزی، آجری، چوبی و بتنی مشخص می شود.

 چوب روستیک و فلز اکسپوز ترکیبی کلیدی از طراحی مبلمان صنعتی هستند. نمایش تیرها، لوله‌ها و مجراهای فولادی، ظاهری «ناتمام» به منطقه می‌دهد که دقیقا همان حال و هوای صنعتی است که شما می‌خواهید.

 مبلمان صنعتی اغلب از طراحی قدیمی الهام می گیرد و بیشتر از مبلمان های عتیقه استفاده میشود به ندرت رنگ های تند و روشن را در یک فضای صنعتی پیدا خواهید کرد. ممکن است کمی قهوه ای و آبی تیره . اما می توان ار رنگهای متالیک مانند نقره ای، خاکستری و طلایی استفاده کرد. از آنجایی که طراحی داخلی صنعتی از انبارها و کارخانه های بزرگ الهام گرفته شده است ، منطقی است که این خانه ها دارای چیدمانی باز باشند تا امکان جابجایی آزاد فراهم شود. فضاهای بزرگ با طبقات گسترده برای ایجاد یک چیدمان باز در خانه شما بهترین کار را دارند.

قابلمه ها و تابه های مسی به شما کمک می کنند تا طبیعت گرم صنعتی را در آشپزخانه خود ایجاد کنید استفاده از پنجره های مشکی یادآور فضاهای کارخانه و پنجره های انبار هستند.

ترنزیشنال

این سبک که به سبک انتقالی نیز  نامیده  می شود به ترکیبی از مبلمان سنتی ، مدرن ، ساخت و ویژگی های تزئینی اشاره می کند که در هنگام دکوراسیون خانه به راحتی آزادی بیشتری به شما می بخشد.

 دکوراسیون داخلی در این سبک برای افرادی که مبلمان سنتی را قدیمی و بیش از حد رسمی و مدرن را سرد و غیر شخصی می دانند ، انتخابی ایده آل است.  . در اصل، دکوراسیون خانه انتقالی ترکیبی از سبک های مختلف طراحی است که به طور همزمان برای ایجاد یک طراحی منسجم در یک اتاق گرد هم آمده اند تسلط بر سبک دکوراسیون انتقالی یافتن راهی است که به نظر می رسد همه چیز با یکدیگر کار می کند و در عین حال نشان دهنده شما و سبک زندگی شما است.

 آزادی بیشتری برای دکوراسیون خانه های انتقالی وجود دارد معمولاً از طریق خطوط ساده، رنگ‌های خنثی، استفاده از نور و گرمای ناشی از آن به دست می‌آید. در فضاهای داخلی گذرا ، هم قطعات مبلمان کلاسیک و هم میزهای شیشه ای یا فلزی مدرن را پیدا می کنیم.

استفاده از مواد باکیفیت مانند چوب ، فلز ، سنگ مرمر ، منسوجات ضخیم ، شیشه و آینه بسیار مهم است در دکوراسیون داخلی سبک ترانزیشنال، جایی برای پلاستیک و مواد ارزان قیمت برای وجود ندارد.

 به دلیل ترکیبی از سبک ها، حفظ یکنواختی رنگ ها مهم است. رنگهای داخلی باید ملایم باشند. رنگ های سفید، بژ، قهوه ای، خاکستری و آبی بهترین کار را دارند. سایه های تیره تر مانند مشکی و آبی نیز کاملاً مناسب خواهند بود رنگ ها نباید غلبه یا غالب شوند. آنچه مهم است احساس هماهنگی و آرامش در فضای داخلی است.

همچنین پارچه ها در ساخت یک چیدمان اهمیت ویژه ای دارند. آنها فضایی دنج ایجاد می کنند، اما در عین حال به فضای داخلی حس بودن  شیک می دهند. الیاف طبیعی و ترکیبی از رنگهای مات و براق جلوه را در اتاق کامل می کنند.

کف در این سبک  باید دارای تخته های چوبی، پارکت و فرش یا پیاده رو دلپذیر باشد.

عناصر طبیعی (سنگ، گرانیت و چوب) بهترین انتخاب برای پروژه های انتقالی هستند. آنها نقش مهمی در فضای داخلی سنتی و معاصر دارند.

چوب را می توان در کف و همچنین در سقف استفاده کرد. این ترکیب با مبلمان مدرن ماهیت سبک انتقالی را آشکار می کند. مقیاس در درست شدن بسیار مهم است. نکته کلیدی در اینجا این است که اکثر اثاثیه و لوازم جانبی یک اتاق را نسبتاً در یک اندازه نگه دارید به جز چند نقطه کانونی بزرگ که شامل میزهای اصلی مانند میز ناهارخوری ، مبل ها ، صندلی ها و آثار هنری برای دیوارها است.

اغلب، طراحی داخلی انتقالی تمایل به تجلیل از عجیب و غریب و آراستگی دارد،  به عنوان مثال اتاق نشیمن انتقالی آرامی را در نظر بگیرید که ترکیبی متفکرانه از اثاثیه معاصر، مدرن و حتی عتیقه را با شکوفه‌های شیک که در کنار هم هنر ترکیب‌های درخشان را تداعی می‌کنند، داشته باشد.

اسکاندیناوی

سبک اسکاندیناویایی فضاهای روشن و مطبوع را ترجیح می دهد و حس فوق العاده آرامی را ارائه می دهداین سبک تماماً در مورد ایجاد یک روحیه خاصی از رضایت و فضای خاصی از آرامش است .

نور طبیعی خود از ویژگی های مهم این سبک است. بنابراین، طراحی اسکاندیناوی بر تعدد منابع نور و تمایز جلوهای نورانی تأکید دارد. فضاهای اسکاندیناوی دارای پنجره‌های بزرگی هستند تا مقدار زیادی نور طبیعی وارد آن شود در غیر این صورت، نور مصنوعی لایه ای می تواند به عنوان یک مکمل عالی عمل کند. به عنوان مثال ، یک لوستر، نورپردازی سقفی  ، چراغ های رومیزی و کف. اینها به فضای داخلی اسکاندیناوی شما گرما و دید بیشتری می بخشند به یاد داشته باشید که وسایل روشنایی شما باید کاربردی ، ساده و خنثی باشند تا کاملاً با حال و هوای دلپذیری که ایجاد می کنید مطابقت داشته باشد.

رنگ‌های سفید، خاکستری، سیاه و قهوه‌ای اغلب در هم تنیده می‌شوند و ظاهری تمیز و آرام را ایجاد می‌کنند رنگهای روشن را می توان در کنار هم استفاده کرد ، اما رنگ دیگر باید متریال متنوعی باشد که رنگها را برجسته تر کند.

دو ماده ای که اغلب در طراحی داخلی اسکاندیناوی استفاده می شود، چوب و فلز هستند. این دو متریال همه کاره ظاهر کلی را جسورانه و نمادین نگه می دارد. چوب در رنگ ها، بافت ها و متریال های مختلف وجود دارد. این یک حس گرم و دنج را به خانه می آورد.  در این سبک چوب های مورد استفاده معمولاً چوب های سبک مانند راش، زبان گنجشک و کاج هستند.

 فلز نقش مهمی در زیبایی خطی دیوارها، مبلمان و کفپوش دارد هنر سیاه و سفید جزء اصلی سبک اسکاندیناوی است و می تواند به صورت هر چیزی از چاپ های مدرن گرفته تا نقاشی های جوهر وجود داشته باشد به دلیل ظرافت ساده طراحی اسکاندیناوی، ایجاد فضایی شیک و مدرن آسان است.

 مبلمان سبک اسکاندیناوی مینیمالیست و کاربردی است. طراحان اغلب فقط از چوب جامد برای ساخت صندلی، میز و سایر وسایل مبلمان استفاده می کنند. مواد طبیعی مانند چرم، کتان و منسوجات مکمل سطوح چوبی هستند.

نکته مهم در طراحی فضاهای به سبک اسکاندیناوی دیوارها، سقف ها و کفپوش ها اغلب به رنگ های روشن یا تیره هستند خانه های سبک اسکاندیناوی برای فضاهای کوچک و بزرگ مناسب هستند. این همان چیزی است که آن را به یک تم انعطاف پذیر برای فضای داخلی تبدیل می کند با داشتن گیاهان گلدانی کوچک در اطراف فضا ، می توانید به هر قسمتی از خانه رنگ های طبیعی اضافه کنید. در واقع، می توانید تا جایی پیش بروید که گیاهان را به عنوان نقطه کانونی در فضای خود قرار دهید  آشپزخانه دارای  قفسه های باز، کابینت های سفید و عناصر چوبی مانند میزهای چوبی خواهد بود.

سبک بوهمیان

تزئینات بوهمی یا بوهو برای کسانی است که می خواهند خانه های خود را پر از زندگی، فرهنگ و وسایلی جالب برای همه دنیا ببینند.

 مواد و مبلمان باید طوری به نظر برسند که گویی قبل از ورود به خانه با شما زندگی کرده‌اند تا جذابیت بیشتری داشته باشند، هر قسمت از مبلمان باید خاص باشد و داستانی را بیان کند. زیرا سبک بوهمیایی همه چیز مربوط به قطعات محبوبی است که به نظر می‌رسد از بازاری دوردست در یک منطقه عجیب و غریب تهیه شده‌اند قطعاتی را انتخاب کنید که به نظر می رسد دارای سابقه شخصی هستند. boho فلسفه “بیشتر بیشتر است” را در بر می گیرد. کلید استفاده از مواد تزئینی در یک اتاق به سبک بوهو ترکیب و همخوانی است.

در مورد دکوراسیون بوهمی هیچ قانونی وجود ندارد ، مواد باید ظاهری کمی فرسوده داشته باشند – آسیب نبینند، اما براق و نو هم نباشند. ملیله‌ها، بطری‌های قدیمی، نقشه‌ها یا چینی‌های نامتناسب. و به خاطر داشته باشید که در حالی که سبک بوهمی التقاطی است ، اما هنوز هم می تواند پر زرق و برق باشد.

رنگ های گرم زمینی ، متالیک ها و رنگ های نگین ، رایج هستند. چیزی که در مورد طراحی داخلی بوهمی باید به خاطر بسپارید این است که یک سبک سرکش است. فضای بوهو که منعکس کننده سبک زندگی عشایری است، رنگ آمیزی خارج از خطوط تشویق می شود. بدون قوانین سخت و سریع، آنچه تصادفی، رنگارنگ و پر از شخصیت است.

 طراحی داخلی بوهو منحصر به فرد است. در کنار ساخت دستی، سبک طراحی داخلی بوهمیایی از عناصر طبیعی دفاع می کند. مهمترین آنها چوب است در آغوش گرفتن دنیای طبیعی در این سبک نقش اساسی دارد،استفاده از گیاهان آویزان در اتاقها فضا را زنده نگه می دارد وجود فضای سبز نیز نشاط‌بخش است و ارتباطی را با طبیعت ارائه می‌دهد که فضای داخلی بوهمیایی را القا می‌کند.

سبک روستیک

سبک طراحی روستیک یا روستایی نیز نامیده می شود می تواند از سنتی و تیره تا روشن، مدرن و شیک متغیر باشد. طراحی روستایی اغلب سنگین توصیف می‌شود. در حالی که هر تغییری از سبک طراحی متمایز وظاهری  خود را خواهد داشت، برخی از عناصر اصلی طراحی و تزئینات مشترک وجود دارد.

چوب را به عنوان یکی از اصلی ترین مواد طبیعی در اتاق نشیمن روستایی، اتاق خواب روستایی یا هر اتاقی که در حال بازسازی روستایی به عنوان پایه و نقطه شروع ایجاد دکوراسیون داخلی روستایی با زیبایی واقعی دید.

مواد طبیعی برای ایجاد فضایی دنج و زیبا عمل می کنند پانل های چوبی نیز نشانه ای از لوکس بودن را ارائه می دهند، یا اگر چوبی با رنگ روشن انتخاب کنید، احساس می کنید که در یک کلبه چوبی در جنگل هستید آهن، مس و برنج همگی فلزات طبیعی عالی هستند که برای لوازم دکور خانه های روستایی مناسب هستند.

ایده های دکور اتاق نشیمن اغلب شامل اکسسوری های  هنری و زیورآلات است همچنین می توان  نورپردازی خیره‌کننده‌ای با فلزات روستایی بوجود آورد.

سبک همیتون

ساختن ستون های یونی در کل خانه یا بازسازی آن به صورت متقارن ممکن است واقع بینانه نباشد. اما، شما می توانید قطعات الهام گرفته از دوران نئوکلاسیک را جمع آوری کنید.

 مبلمان چوبی دست ساز، ریزه کاری های تزئین شده، رنگ های کلاسیک، مجسمه ها، وسایل طلایی یا برنجی، و منسوجات با طرح های دقیق، همه جای خود را در خانه همیلتون دارنداگرچه یک پالت مایل به خاکستری و خاموش، با سنگ مرمر سیاه و چوب تیره وجود دارد، اما فضا به اندازه کافی مطبوع و آرام است تا تصور مشخصی از نظم ایجاد کند.

 استفاده از گیاهان، هنر و طرح های ساده فضایی نامرتب رانشان می دهد. در یک طراحی اتاق تک رنگ ممکن است به نظر برسد که اجرای آن سخت است، اما انجام آن به خوبی در حالی که محدوده شما را مشخص  می کند، می تواند چالش برانگیزتر باشد.

هنگامی که یک اتاق تک رنگ به خوبی انجام می شود در واقع  طراحی اتاق تک رنگ خسته، بی انگیزه و با عدم علاقه و انگیزه نمایان می کند خاکستری، آبی را در نظر بگیرید  هر رنگی را می توان به دلخواه استفاده کرد. در حالی که ایده‌های طراحی تک رنگ بر برجسته کردن یک رنگ تمرکز دارند.

یک اتاق ممکن است با خاکستری، نقره ای، زغالی، دود تزئین شده باشد همچنین به این معنی نیست که یک اتاق تک رنگ باید به شدت دارای رنگ انتخابی شما باشد و نه چیز دیگری. در عوض، می‌توانید از رنگ سفید و دیگر رنگ‌های خنثی آرام‌بخش برای از بین بردن یکنواختی استفاده کنید فقط  رنگهای مورد استفاده  به رنگ های خاکستری، سیاه و سفید محدود نمی شود. اگرچه تک رنگ به معنای “یک رنگ” ترجمه می شود.

گر به دنبال برجسته کردن جنبه ای از یک اتاق هستید، طراحی داخلی تک رنگ مسیری عالی را برای شما ایجاد می کند.یک روش هوشمندانه برای انتخاب رنگ ها این است که پایه خود را از نمودار رنگ انتخاب کنید.

 در آشپزخانه خود، شیرهای متضاد و دستگیره های کمد را بگنجانید تا طراحی تک رنگ را جبران کنید. لزومی ندارد که رنگ‌های روشن و پر جنب و جوش باشند، اما انتخاب چیزی با رنگ کمی متفاوت که در مقابل پالت تک رنگ شما متمایز باشد.

 در این سبک رنگ در یک اتاق کوچکتر تفاوت زیادی ایجاد می‌کند. انتخاب رنگ‌های خاکستری نزدیک‌تر به یکدیگر در طیف رنگی، اتاق را باز می‌کند و در عین حال از مزایای جهت‌های تک رنگ حداکثر استفاده را می‌برد رنگ‌های روشن همچنین اتاق‌های فوق‌العاده پر جنب و جوشی را ایجاد می‌کنند، براینمایش فضای  آرامش بخش، رنگ های آبی، یاسی و خاکستری را برای اتاق تک رنگ انتخاب کنید. اگر به دنبال سرزندگی بیشتر هستید، رنگ هایی را انتخاب کنید که در سراسر نمودار رنگی پخش شده اند. رنگ‌هایی را انتخاب کنید که نزدیک به هم باشند تا رویکردی هوشمندانه به طراحی تک رنگ داشته باشند.

مونوکروماتیک

این سبک با ایجاد تعادل از طریق کنار هم قرار دادن اشیاء تک رنگ همراه است. در سبک مونوکروماتیک از یک رنگ در طیف های تیره تا روشن استفاده می شود و انتخاب المان ها بر اساس یک رنگ مشخص صورت می گیرد سبک مونوکروماتیک مناسب فضای کوچک است. استفاده از سایه و تن های مختلف یک رنگ خاص باعث می شود فضا بزرگ تر جلوه کند.می توان به رنگ خاکستری و کرم و انواع روشن و تیره آن اشاره کرد که جلوه بسیار خوبی در چیدمان وانتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی ایجاد  می کند.

 یکی از مهم‌ترین و شاید سخت‌ترین کارها در اجرای سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی ترکیب رنگ‌های مختلف در کنار یکدیگر است. در سبک دکوراسیون داخلی مونو کروماتیک به دلیل آنکه با یک طیف رنگی سروکار داریم، در عمل به این مشکل برخورد نمی‌کنیم. انتخاب رنگ،افزودن بافت،نور پردازی مناسب واستفاده از رنگ متضاد می تواند به خلق فضای ایده آل کمک کند.

سبک گوتیک

یکی از ویژگی های طراحی داخلی به سبک گوتیک ستون های قوس دار آن است که طرح و رنگی خاصی دارد. سبک گوتیک در واقع سبکی با وقار بوده که مناسب افراد قدرت طلب است از دیگر مشخصه های سبک گوتیک می توان به دیوار های بلند و پنجره های عمودی  و بلندو طاقهای بلند و مشابه  اشاره کرد.

برای رنگ‌های این سبک، از سایه‌های تیره استفاده کنید، اگر دیوارها خیلی تیره به نظر می‌رسند، مجبور نیستید با سایه‌های مشکی رنگ کنید. می توانید با رنگ های قهوه ای تیره، آبی سرمه ای، یا شرابی نیز همراه شوید.

 طراحی داخلی به سبک گوتیک همیشه با رنگ های تیره برای دیوار ها، سقف و کف زمین مشخص می شودبرای جلوه خوب، قطعات مبلمان باید از چوب سنگین و جامد باشند، اما طراحی آنها می تواند به طور دقیق تر کنده کاری شده یا ماهیت ساده تر داشته باشد.

 در طراحی داخلی گوتیک می تواند شامل برخی از ویژگی های ضروری سبک مانند مجسمه، صلیب باشد. فضای اتاق مملو از عظمت و ظرافت است.

پنجره ها را می توان با تزئینات یا شیشه های رنگی تزئین کرد. سبک مدرن گوتیک شبیه به قلعه های قرون وسطایی است و از آنجایی که پنجره ها و طاق ها همیشه توجه بیشتری را به خود جلب می کنند، استفاده از طاق ها، چراغ ها لوستر های تزئینی تقریباً در هر دیوار و پنجره، نظم و دسترسی را متعادل کند.

مبلمان گوتیک شامل کمدهایی با پایه های بلند، کمدهای دوگوشه  با شش پنل، تخت و صندلی هایی با پشتی بلند است. فقط مبلمان چوبی قابل قبول است و باید با کنده کاری تزئین شود.

 در طراحی سبک گوتیک بر خلاف دیگر سبک های دکوراسیون نور جایگاه کم رنگ و ضعیفی دارد و این نوع از فضاها اغلب تاریک و مات هستند رنگ هایی مانند قرمز اخرایی، سبز تیره، بنفش، سیاه، طلایی، سفید و زمردی مخصوص سبک گوتیک است می توانید از رنگ های تناژهای قهوه ای، آبی تیره و شرابی نیز بهره ببرید.

 جنس پارچه استفاده‌شده در این سبک معمولاً ابریشم، ساتن یا مخمل بارنگ‌های غنی و جسورانه است.

سبک مراکشی

از ویژگی‌های اصلی که سبک مراکشی را از دیگر سبک‌های دکوراسیون داخلی جدا می‌کند نقوش و جزئیات پیچیده و زیبای سبک مراکشی است که در بیشتر فضای داخلی دیده می شود.

در این سبک بدون رنگ قوی به ظاهری الهام گرفته از مراکش می رسید،معماری سنتی مراکش دارای درهای منحنی و طاق های چشمگیر است. به ویژه طراحی اسلیمی در این سبک واقعاً غالب است.

 کاشی‌های دارای طرح‌های هندسی نیز بسیار مراکشی هستند و می‌توان آن‌ها را روی کف، دیوار، میز یا طاقچه‌های کوچک یافت سایه های  آبی، سبز و فیروزه‌ای یادآور اقیانوس‌های اطراف است، طلایی و نقره‌ای درخشان تصاویری از بیابان را تداعی می‌کند، و رنگ‌های قرمز و نارنجی پررنگ تصاویری از غروب‌های شدید و زیبا را تداعی می‌کند.

از نشانه‌های بارز این سبک می‌توان به سقف بلند، حکاکی‌های پیچیده، ورودی‌های طاق‌دار و استفاده از پارچه‌های رنگارنگ، پنجره‌های باریک و مجاور یکدیگر، پله‌های بدون نرده اشاره کرد. 

ویژگی مبلمان سبک مراکشی شامل ظاهری خشن، کنده کاری های ناهموار و پیچیده و منبت کاری های کاشی های مروارید یا موزاییک است نورپردازی، آینه، فرش های برجسته و گیاهان همگی عناصر مهم دکوراسیون مراکشی هستند.

طراحی حیاط داخلی در معماری مراکش اهمیت دارد.

برای مشاوره طراحی و اجرای پروژه تون با شماره های زیر با ما در تماس باشین.

گروه مهندسی معماري و طراحي داخلي نگين صدري
•طراحي داخلي •طراحي نما
•طراحي محوطه
•دكوراسيون •بازسازي
•فرنيش و چيدمان لوكس
٠٩١٢٨١١٣٨٥٦


Negin sadri architectural group
•interior design
•exterior design
•renovation
•decoration
whats app/ call 00989128113856

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Open chat
سلام به خدمات طراحی ما نیاز دارید ؟
گروه مهندسی معماری نگین صدری
سلام جهت مشاوره طراحی با ما در ارتباط باشین