گیاهان در طراحی داخلی

آیا می دانستید که جدای از زیبایی شناسی، دلایل مهم دیگری برای افزودن گیاهان به خانه شما وجود دارد؟

گیاهان همیشه در طول تاریخ خود به عنوان اشیاء تزئینی ارگانیک در طراحی داخلی مورد توجه بودند. از این نظر، برای هر طراح داخلی شناخت و داشتن گیاهانی که می‌توانند با محیط‌های مختلف سازگار شوند، ضروری است تا مانند هر مبلمان یا رنگ دیوار، آن‌ها را به عنوان عناصر تشکیل‌دهنده یک پروژه طراحی داخلی معرفی کند.

گیاهان به هر فضایی زندگی می بخشند. از تصفیه هوا گرفته تا افزایش انرژی حیاتی به طور خلاصه گیاهان نقش اساسی در اکوسیستم طراحی داخلی خانه دارند.

داشتن دانش لازم برای گنجاندن تنوع مناسب در مکان مناسب ضروری است گیاهان پایه های اساسی طراحی داخلی را برآورده می کنند: سرزندگی، انرژی و زیبایی شناسی.

وقتی با فضای سرسبز احاطه می‌شویم، احساس راحتی بیشتری می‌کنیم و استرس کمتری داریم. ممکن است خود را در یک محیط ذن تصور کنید که اطراف آن با گیاهان سرسبز و آبشارهای وسیع احاطه شده است، زمانی که به یک محیط آرام فکر می کنید، همیشه آرام هستید.

گیاهان دارای رنگ سبز تسکین دهنده هستند که بدن و ذهن را آرام می کند.برخی از گیاهان نیز می توانند مواد مضر و آلاینده ها را جذب کرده و هوای ما را تصفیه کنند. گیاهان به سادگی با حضورشان حس شادابی را ایجاد می کنند. گیاهان می توانند به کاهش صدای پس زمینه و ایجاد یک محیط آرامش بخش کمک کنند.

میزان آفتاب، سهولت و مدت زمان آبیاری آن، خشکی یا رطوبت محیط، دما یا جریان هوا عوامل تعیین کننده ای هستند که ما را به داشتن یک فضا یا فراتر از عکاسی صرف سوق می دهند.

برخی از عناصر طراحی شامل رنگ، بافت و شکل است. گیاهان و گل‌ها در ارائه رنگ‌های تند، اشکال ارگانیک و بافت منحصربه‌فرد به فضا کمک می کنند .اصول طراحی شامل مواردی مانند تعادل، تاکید، تناسب، ریتم و هارمونی است. این اصول می توانند کمی فریبنده برای درک و تجسم باشند. گیاهان راهی عالی برای ایجاد تعادل در طراحی داخلی هستند.

ریتم یکی از مهمترین اصول طراحی است هر گوشه از خانه شما باید یک گیاه داشته باشد، اما قطعاً یک گیاه گلدانی بزرگ یا درخت کوچک را در گوشه خالی اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری ویا اتاق خواب گزینه خوبی می تواند باشد.

چرا مهم است که گیاهان داخلی را به خانه خود اضافه کنید؟

1.گیاهان به کاهش استرس و اضطراب کمک می کنند

می توانند به شما کمک کنند فشار خون خود را کاهش دهید، احساس آرامش بیشتری داشته باشید و خود را با محیط اطراف همسوتر کنید.

2.گیاهان می توانند به شما کمک کنند بهتر بخوابید

 برخی از گیاهان در شب اکسیژن می دهند و به شما امکان می دهنددر هنگام شب بهتر بخوابید.

3.آنها هوا را فیلتر می کنند (هوای تمیز وتسویه شده) گیاهان کیفیت هوا را از طریق یک فرآیند فیلتر طبیعی بهبود می بخشند و به شما کمک می کنند راحت تر نفس بکشید.

4.گیاهان می توانند بهره وری را افزایش دهند

 گیاهان به شما کمک می کنند تمرکز بیشتری داشته باشید، خلاقیت، حافظه و خلق و خوی خود را بهبود بخشند.ممکن است یک دفتر خانه، کلاس یا در محل کار باشد، که در نتیجه توانایی تمرکز بر کار است و افزایش بهره وری مشاهده می شود.

5.گیاهان به مبارزه با سرماخوردگی و آلرژی کمک می کنند (بهبودسلامت) گیاهان رطوبت را افزایش می دهند و گرد و غبار موجود در محیط را کاهش می دهند و به مبارزه با سرماخوردگی کمک می کنند. برای آلرژی، اگر می خواهید گیاهانتان به شما کمک کنند، باید از آنها مراقبت کنید. برای جلوگیری از تجمع گرد و غبار آنها را مرتب تمیز کنید.گیاهان می تواند سردرد، خستگی، گلودرد، سرماخوردگی، سرفه و علائم شبیه آنفولانزا را کاهش دهد.

6.افزایش رطوبت

گیاهان بخار رطوبت را به عنوان بخشی از فرآیند فتوسنتز و همچنین فرآیند تنفسی آن آزاد می کنند. به همین دلیل رطوبت هوا را افزایش می دهد.

7. سر و صدا را کاهش می دهد

یکی از مزایای کمتر شناخته شده گیاهان این است که آلودگی صوتی را کاهش می دهد. این اساساً به این دلیل اتفاق می افتد که ساقه ها، برگ ها، شاخه ها، چوب و سایر قسمت های آن صدا را جذب می کنند.

8. سطح خلق و خوی بالاتری را تنظیم می کند

در محیطی با گیاهان، مردم واقعاً شاد و سرحال خواهند بود زیرا از نظر سلامتی احساس بهتری خواهند داشت.

9. ظاهرفضا را نرم تر جلوه دهید

وقتی از فضاهای داخلی صحبت می کنیم، افزودن گیاهان تضاد با سطوح سخت ایجاد می کند. به همین دلیل است که طراحان داخلی گیاهان را نزدیک دیوارهای آجری یا گوشه های تیز قرار می دهند. نرمتر جلوه دادن ناحیه مورد نظر باعث ایجاد احساس راحتی و رفاه بیشتر در فضاها می شود.

10. زیبایی شناسی فضای داخلی  بهبود می یابد

جذابیت داخلی خانه ما را ارتقا می دهند. در انتخاب گیاهان نیز خلاق باشید. . از گیاهان کوچک و بزرگ در طراحی داخلی منزل خود استفاده نمایید همچنین مراقب باشید که از اندازه های مناسب گیاهان برای فضاهای خاص مانند اضافه کردن یک گیاه بلند در گوشه و یک گیاه کوچک به عنوان قسمت مرکزی استفاده کنید.

11.تنفس راحت

گیاهان می توانند کیفیت هوا را به میزان قابل توجهی بهبود بخشند.گیاهان در خانه، سطح اکسیژن در خانه شما افزایش می یابد. در طول شب، گیاهان دی اکسید کربن آزاد می کنند و اکسیژن را جذب می کنند، به همین دلیل است که برخی گیاهان را در شب بیرون می گذارند.

نکاتی برای افزودن گیاهان در طراحی داخلی مدرن

1: آنالیز فضا:

اولین قدم برای افزودن گیاهان به طرح های شما، تجزیه و تحلیل فضا و درک قوی ترین و ضعیف ترین نقاط یک اتاق است.

2: سبک را انتخاب کنید و آن را محدود کنید

می توانید فکر کنید که چه گیاهی در فضای داخلی که طراحی می کنید بهتر به نظر می رسد.

3: فضا را شلوغ نکنید

فضای خود را شلوغ نکنید، یک پلان باز داشته باشید که به طراحی شما فضای کافی برای تنفس و جاری شدن بدهد.

4: استفاده از گیاهان بزرگ

گیاهان برای فضای داخلی مینیمالیستی که می خواهید بر بخش خاصی از طراحی تأکید کنیداما نمی خواهید اتاق را بیش از حد شلوغ کنید، عالی هستند. واقعاً مهم است که گلدانی را انتخاب کنید که با طرح شما مطابقت داشته باشد، این تفاوت بزرگی ایجاد می کند و ظاهر و احساس مورد نظر شما را ایجاد می کند.

5: استفاده از گیاهان کوچک: گیاهان کوچک در فضای داخلی زیبا به نظر می رسند. به دلیل تطبیق پذیری و نگهداری کم آنها برای هر فضایی در خانه مناسب هستند.

گروه مهندسی معماري و طراحي داخلي نگين صدري
صفرتاصد طراحی و اجرا
•طراحي داخلي •طراحي نما
•طراحي محوطه
•دكوراسيون •بازسازي
•فرنيش و چيدمان لوكس
٠٩١٢٨١١٣٨٥٦
Negin sadri architectural group
•interior design
•exterior design
•renovation

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Open chat
سلام به خدمات طراحی ما نیاز دارید ؟
گروه مهندسی معماری نگین صدری
سلام جهت مشاوره طراحی با ما در ارتباط باشین