انتخاب کاغذ دیواری مناسب در دکوراسیون داخلی

برای انتخاب و استفاده از کاغذ دیواری باید اصولی را رعایت کنید.

۱.متراژ: باید نسبت به ابعاد اتاق و پذیرایی خود کاغذ دیواری مناسبی را انتخاب کنید. اگر ارتفاع کف تا سقف پذیرایی و همچنین اتاق شما کوتاه به نظر میرسد بهتر است از کاغذ دیواری راه راه عمودی با رنگ روشن استفاده کنید تا ارتفاع اتاق و یا پذیرایی شما بلند تر جلوه دهد. در مقابل اگر عرض اتاق شما کم میباشد میتوایند از کاغذ دیواری با طرح راه راه افقی استفاده کنید تا دیوارها و همچنین فضای منزل شما عریض تر به نظر برسند.

۲. بررسی و مقایسه: قبل از اینکه به سراغ سفارش و خرید کاغذ دیواری بروید چندین طرح و رنگ را در تصورات خود بر روی دیوار امتحان کنید. باید به یک نتیجه مشخص و مناسب برسید که چه نوع کاغذ دیواری و با چه طرح و رنگی برای دکوراسیون شما مناسب تر است.

۳. مدل سال و یا ماه کاغذ دیواری را تهیه کنید. با یک جستجوی ساده در اینترنت و یا فروشنده های مختلف که به صورت حضوری و یا اینترنتی در این زمینه فعالیت میکنند میتوانید به راحتی پی ببرید که مدل برتر و بهتر کاغذ دیواری کدام است. البته در رنگ ها دقت کنید که با دکوراسیون داخلی شما هماهنگی و تناسب داشته باشد.

۴. قبل از خرید کاغذ دیواری اگر امکان دارد تکه ای از کاغذ دیواری را تهیه کرده و به خانه بیاورید. کاغذ دیواری را بر روی دیوارهای خود قرار داده و سپس تصمیم بگیرید که آیا کاغذ دیواری با دیوارها و همچنین دکوراسیون داخلی شما تناسب دارد یا خیر. برخی از کاغذ دیواری ها وجود دارند که در نگاه اول زیبا به نظر میرسند ولی زمانی که بر روی دیوار قرار میگرند همانند آنچه که تصور میکنید نخواهد بود و جلوه بدی را ایجاد میکند.

۵. نوع متریال به کار رفته در ساخت کاغذ دیواری نیز از اصول خرید کاغذ دیواری میباشد. کاغذ دیواری باید قابل شستشو باشد و همچنین از مقاومت خوبی در برابر ضربه برخوردار باشد.

انواع ترکیب رنگ های کاغذ دیواری

باور غلطی که در طراحی دکوراسیون داخلی به وجود آمده این است که باید تمام دیوار‌های منزل کاغذ دیواری شوند تا خانه‌ای زیبا و رویایی داشته باشیم.حال برای زیبایی طرح داخلی توصیه می‌شود که بخشی از دیوار‌ها را رنگ آمیزی کرده و یا از ترکیب دو نوع کاغذ دیواری در منزل خود استفاده کنید. بخش‌هایی از خانه که لوازم اصلی مانند مبل، تلویزیون و غیره در آن مکان قرار دارند بهتر است دیوار را با کاغذ دیواری مناسب و زیبا طراحی کنید. انتخاب کاغذ دیواری منزل که رنگ آن با لوازم خانه همخوانی داشته باشد امری مهم و ضروری است.

رابطه اندازه فضا و انتخاب کاغذ دیواری

رنگ‌بندی خانه در بزرگ یا کوچک دیده شدن فضای داخلی تاثیر چشمگیری دارد. بهره گیری از رنگ‌های روشن برای دیوار‌ها و کف می‌تواند در بزرگ نمایی خانه تاثیر داشته باشد. این امر نشان از نقش پر رنگ کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی منزل دارد. کاغذ دیواری با توجه به رنگ و طرح می‌تواند در دید بصری موثر باشد. برای مثال کاغذ‌ دیواری‌هایی که بر روی آن‌ها گل‌های بزرگ طراحی شده‌اند و رنگ تیره دارند باعث کوچک دیده شدن فضا می‌شوند از این رو کاغذ دیواری منزل کوچک دارای طرح‌های خلوت و رنگ‌های روشن است. هرچه طرح‌های کاغذ دیواری کوچکتر و رنگ آن روشن‌تر باشد باعث بزرگ دیده شدن خانه می‌شود.

کاغذ دیواری مناسب برای اتاق هایی با سقف بلند

برخی افراد خانه‌های بزرگ با سقف‌هایی بلند را خانه‌ای زیبا و مدرن می‌دانند. از این رو در تلاش‌اند تا با روش‌های گوناگون دیوار‌ها را بلند نشان دهند. اما عده‌ای دیگر بر این باورند که سقف‌های بلند باعث بدریخت شدن شکل خانه می‌شوند. کاغذ دیواری‌ها نقش مهمی در کاهش بصری ارتفاع دارند. طرح‌های افقی کاغذ دیواری باعث کوتاه دیده شدن دیوار‌ها می‌شوند و همچنین استفاده از رنگ‌های تیره در کاهش دید بصری ارتفاع تاثیر دارد.

انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای اتاق خواب

اتاق خواب جزو خصوصی‌ترین بخش‌های خانه است و افراد برای آرامش و استراحت از آن استفاده می‌کنند. از رنگ‌های تند و درخشان نباید برای فضای اتاق خواب استفاده کرد زیرا این رنگ‌ها در هنگام استراحت برای افراد مزاحمت ایجاد می‌کنند.

استفاده از رنگ های گرم مانند قرمز، نارنجی، طلایی و … می‌تواند انتخاب درست وحساب شده‌ای باشد. همچنین می توانید در انتخاب کاغذ دیواری منزل و اتاق خواب از ترکیب رنگ‌های گرم و سرد نیز استفاده کنید.

گروه مهندسی معماري و طراحي داخلي نگين صدري
•طراحي داخلي •طراحي نما
•طراحي محوطه
•دكوراسيون •بازسازي
•فرنيش و چيدمان لوكس
٠٩١٢٨١١٣٨٥٦


Negin sadri architectural group
•interior design
•exterior design
•renovation
•decoration
Telegram / call 00989128113856

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Open chat
سلام به خدمات طراحی ما نیاز دارید ؟
گروه مهندسی معماری نگین صدری
سلام جهت مشاوره طراحی با ما در ارتباط باشین